Aan de Reis: Stijgende olieprijzen

Er wordt nog steeds geklaagd dat de tarieven te laag zijn voor de tijd van het jaar. Daar staat tegenover dat er gemakkelijk kan worden bijgevraagd. In de zeehavens was redelijk werk voorhanden, op de Boven-Rijn was het rustig, maar daar waren ook weinig schepen.

Cellulose bracht van Vlissingen naar Dorpen 7 euro per ton op. Split ging van Doornik naar Antwerpen voor 4,25 euro per ton en van Sluiskil naar Sedelsberg werd voor kunstmest 10,50 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Rotterdam naar Maasbracht 4,25 euro per ton betaald, naar Deventer 5,75 en naar Lochem 6,50. Naar Veghel was tarief 4,50 en naar Oss 5,50.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Stijgende olieprijzen | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Stijgende olieprijzen

Er wordt nog steeds geklaagd dat de tarieven te laag zijn voor de tijd van het jaar. Daar staat tegenover dat er gemakkelijk kan worden bijgevraagd. In de zeehavens was redelijk werk voorhanden, op de Boven-Rijn was het rustig, maar daar waren ook weinig schepen.

Cellulose bracht van Vlissingen naar Dorpen 7 euro per ton op. Split ging van Doornik naar Antwerpen voor 4,25 euro per ton en van Sluiskil naar Sedelsberg werd voor kunstmest 10,50 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Rotterdam naar Maasbracht 4,25 euro per ton betaald, naar Deventer 5,75 en naar Lochem 6,50. Naar Veghel was tarief 4,50 en naar Oss 5,50.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer