Zeevrachtenmarkt: Containertarieven stijgen ruim 20%

De balans tussen draagvermogen droge bulk-vloot en ladingaanbod zou verbeterd zijn. Vooral de immer groeiende Chinese invoer van kolen, ijzererts en andere grondstoffen zou daarvoor zorgen. Maar de overcapaciteit van de vloot is er nog steeds, waardoor een blijvende stijging van huren en vrachten nauwelijks is te verwachten.

De handysizers hadden last van minder ladingaanbod in het Verre Oosten, terwijl op de Atlantische routes de grote beschikbaarheid van schepen de huren onder druk zetten. De gemiddelde charterhuur daalde tot rond $ 6800 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Containertarieven stijgen ruim 20% | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Containertarieven stijgen ruim 20%

De balans tussen draagvermogen droge bulk-vloot en ladingaanbod zou verbeterd zijn. Vooral de immer groeiende Chinese invoer van kolen, ijzererts en andere grondstoffen zou daarvoor zorgen. Maar de overcapaciteit van de vloot is er nog steeds, waardoor een blijvende stijging van huren en vrachten nauwelijks is te verwachten.

De handysizers hadden last van minder ladingaanbod in het Verre Oosten, terwijl op de Atlantische routes de grote beschikbaarheid van schepen de huren onder druk zetten. De gemiddelde charterhuur daalde tot rond $ 6800 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer