Aan de Reis: Slappe markt

Het is een slappe markt met weinig ladingaanbod en lage vrachtprijzen. Er valt volgens het panel weinig te onderhandelen. Ook in Duitsland was het aanbod gering. Schepen gingen leeg de Moezel en de Ruhr uit, omdat er geen werk was, of vanwege de lage vrachten. Achterin het Mittellandkanaal werd wel werk gemeld, maar ook daar zijn de prijzen en loscondities slecht. De waterstanden gaan deze week waarschijnlijk weer dalen. Misschien dat de prijzen dan weer stijgen.

Binnenlands ging soja van Rotterdam naar Waspik voor 3 euro per ton. Erts ging van Rotterdam naar Dillingen voor 6,50 euro per ton en van Antwerpen naar Dillingen voor 7 euro per ton. Rollen brachten van IJmuiden naar Grimberg 5,50 euro per ton op. Coils gingen van Gent naar Bremen voor 8 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Slappe markt | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Slappe markt

Het is een slappe markt met weinig ladingaanbod en lage vrachtprijzen. Er valt volgens het panel weinig te onderhandelen. Ook in Duitsland was het aanbod gering. Schepen gingen leeg de Moezel en de Ruhr uit, omdat er geen werk was, of vanwege de lage vrachten. Achterin het Mittellandkanaal werd wel werk gemeld, maar ook daar zijn de prijzen en loscondities slecht. De waterstanden gaan deze week waarschijnlijk weer dalen. Misschien dat de prijzen dan weer stijgen.

Binnenlands ging soja van Rotterdam naar Waspik voor 3 euro per ton. Erts ging van Rotterdam naar Dillingen voor 6,50 euro per ton en van Antwerpen naar Dillingen voor 7 euro per ton. Rollen brachten van IJmuiden naar Grimberg 5,50 euro per ton op. Coils gingen van Gent naar Bremen voor 8 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer