Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

CDA wil wet voor bevrachters

DEN HAAG

Minister Schultz van Haegen (I&L) stuurt de Tweede Kamer nog vóór eind maart een brief over markttransparantie in de binnenvaart. ‘Ze is niet enthousiast en schuift haar actie door tot na de verkiezingen. Ik begin zelf al met mijn initiatiefwet', reageerde CDA-Kamerlid Martijn van Helvert.

1 / 1
Het laatste algemeen overleg van de Tweede Kamer met minister Schultz van Haegen (I&L). Rechts de leden van de Kamercommissie (uiterst rechts Martijn van Helvert van het CDA), links de adviseurs van de minister. Voorzitter is vertrekkend PvdA-Tweede Kamerlid Lutz Jacobi. (Schermfoto DebatGemist)

Het laatste algemeen overleg van de Tweede Kamer met minister Schultz van Haegen (I&L). Rechts de leden van de Kamercommissie (uiterst rechts Martijn van Helvert van het CDA), links de adviseurs van de minister. Voorzitter is vertrekkend PvdA-Tweede Kamerlid Lutz Jacobi. (Schermfoto DebatGemist)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • D.J. Schot

    Deze probleematiek is mede veroorzaakt door de rijvaartschippers, tijdens de laatste staking die wij hebben gehad in 1996 die ons toen voor gek verklaarden. Dat zij nu zelf met de brokken zitten, had een helder denkend mens toen moeten inzien, dus heb ik geen meelijden met hen. Het mag een groot schandaal heten, als een schipper dikwijls 24 uur op zijn benen moet staan, zonder daar voor beloont te worden, maar wel van ons verwacht wordt. De bevrachters staan sterk door de domheid van genoemde schippers, dat mag ook wel eens gezegd zijn.

  • J.C Hagens

    We hadden een mooi systeem voor het binnenlands en NZ vervoer, N.L. de Schippersbeurs, evenredige vrachtverdeling, dit hebben u voorgangers om zeep geholpen.
    Wat is er nu beter als toen der tijd, de vrachten zijn lager, veel kleinere schepen zijn helaas gesloopt wegens opvolging, wie wil er voor een habbekrats erken, Dag en Nacht klaarstaan , zonder overuren en als klap op de vuurpijl nog minder als iemand die 8 uur bij een baas werkt.
    Zullen we maar zwijgen over al die onnodige eisen van ILT zoals stuurwerk e.d
    omdat iemand in slaap sukkelde en het stuurwerk de schuld gaf.
    Wat ik noot hoor is zit er subsidie op het spoor en zo ja, betaalt
    de gebruiker van het spoor voor de infrastructuur, zoals de Betuwelijn.
    Snap ook dat er kanalen en rivieren voor de scheepvaart liggen, maar deze zijn mede voor de Waterhuishouding in Nederland.

Lees ook