Zeevrachtenmarkt: Dure containervaart opsteker voor bulkers

Met droge-ladingschepen werd tussen september en december 37 miljoen ton sojabonen verscheept uit de Verenigde Staten. Met containers slechts 2,5 miljoen ton, doordat de containerprijzen sterk stegen. Voor de droge-ladingschepen is het te hopen dat de containers nog lang duur blijven. Een tegenvaller is dat de export van sojabonen uit Brazilië naar China  voorlopig laag blijft.

De HL Green is de eerste capesizer met LNG-voorstuwing. (Foto MarineTraffic)
De HL Green is de eerste capesizer met LNG-voorstuwing. (Foto MarineTraffic)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Dure containervaart opsteker voor bulkers | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Dure containervaart opsteker voor bulkers

Met droge-ladingschepen werd tussen september en december 37 miljoen ton sojabonen verscheept uit de Verenigde Staten. Met containers slechts 2,5 miljoen ton, doordat de containerprijzen sterk stegen. Voor de droge-ladingschepen is het te hopen dat de containers nog lang duur blijven. Een tegenvaller is dat de export van sojabonen uit Brazilië naar China  voorlopig laag blijft.

De HL Green is de eerste capesizer met LNG-voorstuwing. (Foto MarineTraffic)
De HL Green is de eerste capesizer met LNG-voorstuwing. (Foto MarineTraffic)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer