Aan de Reis: Hoop op goede retourreis

Er is weinig ladingaanbod in de zeehavens. Schippers nemen slecht betaalde reizen aan naar de Moezel en de Main, in de hoop daar een goede retourreis te kunnen scoren. In de tankvaart is de markt beter en stegen de tarieven licht, vooral als gevolg van de dalende Pegelstanden.

Binnenlands werd van Amsterdam naar Harderwijk 2,50 euro per ton geboden. Coils gingen van IJmuiden naar Duisburg voor 6,40 euro per ton. Van Charleroi naar de Twentekanalen werd 6,50 euro per ton betaald en van Dinteloord naar Ghlin was het tarief 4,85 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Hoop op goede retourreis | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Hoop op goede retourreis

Er is weinig ladingaanbod in de zeehavens. Schippers nemen slecht betaalde reizen aan naar de Moezel en de Main, in de hoop daar een goede retourreis te kunnen scoren. In de tankvaart is de markt beter en stegen de tarieven licht, vooral als gevolg van de dalende Pegelstanden.

Binnenlands werd van Amsterdam naar Harderwijk 2,50 euro per ton geboden. Coils gingen van IJmuiden naar Duisburg voor 6,40 euro per ton. Van Charleroi naar de Twentekanalen werd 6,50 euro per ton betaald en van Dinteloord naar Ghlin was het tarief 4,85 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer