Aan de Reis: Markt wordt iets moeizamer

De markt wordt iets moeizamer en tarieven gaan omlaag. Het was niet al te druk in de zeehavens en met de stijgende waterstanden dalen de vrachtprijzen. Binnenlands was er voor de kleinere schepen werk genoeg en ook op de Midden-Rijn werd veel werk gemeld.

Kolen werden aangeboden van Rotterdam naar Schmehausen voor 6,25 euro per ton. Van Rotterdam naar Mannheim was het tarief 12 euro per ton en van Stein naar Ludwigshafen werd ruim 11 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Amsterdam naar Lochem 6,25 betaald en van Born naar Enschede 4,25 euro per ton. Bentoniet deed van Rotterdam naar Duisburg 4,25 euro per ton en werd van Born naar de Twentekanalen 4,25 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Markt wordt iets moeizamer | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Markt wordt iets moeizamer

De markt wordt iets moeizamer en tarieven gaan omlaag. Het was niet al te druk in de zeehavens en met de stijgende waterstanden dalen de vrachtprijzen. Binnenlands was er voor de kleinere schepen werk genoeg en ook op de Midden-Rijn werd veel werk gemeld.

Kolen werden aangeboden van Rotterdam naar Schmehausen voor 6,25 euro per ton. Van Rotterdam naar Mannheim was het tarief 12 euro per ton en van Stein naar Ludwigshafen werd ruim 11 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Amsterdam naar Lochem 6,25 betaald en van Born naar Enschede 4,25 euro per ton. Bentoniet deed van Rotterdam naar Duisburg 4,25 euro per ton en werd van Born naar de Twentekanalen 4,25 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer