Aan de Reis: ‘Er is weer werk genoeg’

Het water daalt de komende week verder. En dat betekent ook dat binnenvaartondernemers weer iets positiever over de vrachtprijzen praten. Lading is er volgens velen genoeg en menigeen weet met een beetje onderhandelen weer wat geld bovenop de geboden prijs te krijgen.

Voor kolen van Rotterdam naar het westen van Duitsland werd 4,25 euro per ton betaald. Aluminium ging van Rotterdam naar de omgeving van Düsseldorf voor 7,80 euro per ton. Voor tarwe van Rotterdam naar het oosten van Nederland werd 5,25 euro per ton betaald. Zand ging van het midden van Nederland naar de omgeving van Roeselaere voor 4,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: ‘Er is weer werk genoeg’ | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: ‘Er is weer werk genoeg’

Het water daalt de komende week verder. En dat betekent ook dat binnenvaartondernemers weer iets positiever over de vrachtprijzen praten. Lading is er volgens velen genoeg en menigeen weet met een beetje onderhandelen weer wat geld bovenop de geboden prijs te krijgen.

Voor kolen van Rotterdam naar het westen van Duitsland werd 4,25 euro per ton betaald. Aluminium ging van Rotterdam naar de omgeving van Düsseldorf voor 7,80 euro per ton. Voor tarwe van Rotterdam naar het oosten van Nederland werd 5,25 euro per ton betaald. Zand ging van het midden van Nederland naar de omgeving van Roeselaere voor 4,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer