Aan de Reis: Veel tankvaartwerk naar Bazel

In de droge lading was in de zeehavens het aanbod redelijk. Op de Moezel werd veel werk aangeboden, op de Duitse kanalen was de spoeling wat dunner en werd minder betaald. In de tankvaart was er vooral veel werk naar Bazel. Er was een tekort aan tankers, wat leidde tot stijgende vrachtprijzen.

Chroomzand ging van Rotterdam naar Hamm voor 6,75 en 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Duisburg werd 6,60 euro per ton betaald. Binnenlands was het tarief van Rotterdam naar Genemuiden 4,50 euro per ton. Van Amsterdam naar Heilbronn was het tarief 15 euro per ton. Van Amsterdam naar Wesel werd 6,95 euro per ton betaald en coils gingen van Antwerpen naar Dortmund voor 7,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Veel tankvaartwerk naar Bazel | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Veel tankvaartwerk naar Bazel

In de droge lading was in de zeehavens het aanbod redelijk. Op de Moezel werd veel werk aangeboden, op de Duitse kanalen was de spoeling wat dunner en werd minder betaald. In de tankvaart was er vooral veel werk naar Bazel. Er was een tekort aan tankers, wat leidde tot stijgende vrachtprijzen.

Chroomzand ging van Rotterdam naar Hamm voor 6,75 en 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Duisburg werd 6,60 euro per ton betaald. Binnenlands was het tarief van Rotterdam naar Genemuiden 4,50 euro per ton. Van Amsterdam naar Heilbronn was het tarief 15 euro per ton. Van Amsterdam naar Wesel werd 6,95 euro per ton betaald en coils gingen van Antwerpen naar Dortmund voor 7,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer