Voor derde jaar op rij minder kolenoverslag

De kolenaanvoer in de Nederlandse zeehavens is vorig jaar met bijna 7% afgenomen naar 50 miljoen ton. Het is volgens de becijferingen van het CBS voor het derde achtereenvolgende jaar dat een afname werd geregistreerd.

Voor derde jaar op rij minder kolenoverslag

Rusland was in 2017 het belangrijkste herkomstland van de importkolen. In 2016 is 36% van alle in de EU via zee aangevoerde kolen in Nederlandse zeehavens overgeslagen. Rotterdam is met 25 miljoen ton nog steeds de grootste kolenhaven van Europa. Amsterdam is met 19 miljoen ton de tweede kolenoverslaghaven, gevolgd door Hamburg met een overslag van ruim 7 miljoen ton in 2016.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Voor derde jaar op rij minder kolenoverslag | Schuttevaer.nl

Voor derde jaar op rij minder kolenoverslag

De kolenaanvoer in de Nederlandse zeehavens is vorig jaar met bijna 7% afgenomen naar 50 miljoen ton. Het is volgens de becijferingen van het CBS voor het derde achtereenvolgende jaar dat een afname werd geregistreerd.

Voor derde jaar op rij minder kolenoverslag

Rusland was in 2017 het belangrijkste herkomstland van de importkolen. In 2016 is 36% van alle in de EU via zee aangevoerde kolen in Nederlandse zeehavens overgeslagen. Rotterdam is met 25 miljoen ton nog steeds de grootste kolenhaven van Europa. Amsterdam is met 19 miljoen ton de tweede kolenoverslaghaven, gevolgd door Hamburg met een overslag van ruim 7 miljoen ton in 2016.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer