Aan de Reis: Veel reizen naar Mittellandkanaal

Er werden in de zeehavens veel reizen aangeboden, maar de prijzen waren slecht. Hier en daar werd wel tot 1,50 euro per ton bijbetaald, dus onderhandelen helpt in deze markt. Er was veel werk naar het Mittelandkanaal, maar daar was weinig retourwerk. Ook op de Moezel was weinig te doen.

Maïs ging van Rotterdam naar Deventer voor 5,75 euro per ton en gerst bracht van Rotterdam naar Lochem 4,75 euro per ton op. Van Amsterdam naar Hasselt was het tarief 7 euro per ton, van Amsterdam naar Vijve werd 7,35 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Hamm werd 6,75 euro per ton geboden. Coils gingen van Antwerpen naar Dortmund voor 5,25 euro per ton. Zout werd aangeboden van Harlingen naar Brassert voor 6,25 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Veel reizen naar Mittellandkanaal | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Veel reizen naar Mittellandkanaal

Er werden in de zeehavens veel reizen aangeboden, maar de prijzen waren slecht. Hier en daar werd wel tot 1,50 euro per ton bijbetaald, dus onderhandelen helpt in deze markt. Er was veel werk naar het Mittelandkanaal, maar daar was weinig retourwerk. Ook op de Moezel was weinig te doen.

Maïs ging van Rotterdam naar Deventer voor 5,75 euro per ton en gerst bracht van Rotterdam naar Lochem 4,75 euro per ton op. Van Amsterdam naar Hasselt was het tarief 7 euro per ton, van Amsterdam naar Vijve werd 7,35 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Hamm werd 6,75 euro per ton geboden. Coils gingen van Antwerpen naar Dortmund voor 5,25 euro per ton. Zout werd aangeboden van Harlingen naar Brassert voor 6,25 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer