Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Watertruck+ alleen voor modal shift of nieuwe ladingstromen

ROTTERDAM

De nieuwe duwboten en -bakken van Watertruck+ gaan alleen varen met lading afkomstig van nieuwe ladingstromen of modal shift. De Europese Schippers Organisatie (ESO) heeft van de projectorganisatie hiermee de garantie gekregen dat Watertruck+ de markt niet gaat verstoren.

1 / 1
Watertruck+ alleen voor modal shift of nieuwe ladingstromen

Watertruck+ alleen voor modal shift of nieuwe ladingstromen

‘Nieuwe duwboten en -bakken gaan markt niet verstoren’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)
  • Duo Welbekend

    Alleen de komende 5 jaar mag de Watertruck+ de markt niet verstoren kreeg de ESO als antwoord terug.Dit is toch niet eerlijk ,een schip is na 25 jaar afgeschreven .
    Als men met subsidies van heel wat miljoenen ( ca.13 miljoen), dan hoor die garantie van 25 jaar van Watertruck+ te zijn dat deze niet marktverstorend gaat werken.
    ESO wij zouden het zeer kwalijke zaak vinden dat al na 5 jaar deze Watertruck + wel marktverstorend gaat werken .Hier hoor een sanctie bij afgedwongen te zijn als binnen 25 jaar bij failliet en de opkoping de subsidies direct terug betaald dient te worden .Dan is het eerlijk tegenover de andere ondernemers.
    Als de Watertruck+ nu werk heeft ,dan klopt er iets niet met de aquisitie voor de binnenvaart.Daar kunnen nu ook schepen voor ingezet worden zonder subsidie.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook