Zeevrachtenmarkt: Overcapaciteit doemt op in tankvaart

Voor de handysizers (10.000-40.000 dwt) bleef de markt vrijwel onveranderd. De gemiddelde charterhuur steeg marginaal tot rond $ 6830 per dag. In het Verre Oosten nam het kolenvervoer vanuit Indonesië naar China toe en de export van nikkel uit de Filipijnen. Op de Atlantische routes was er vooral vanaf de oostkust van Zuid-Amerika ladingaanbod. Maar een verbetering wordt niet spoedig verwacht voor de handysizers.

Voor de supramaxen (40.000-65.000 dwt) verbeterde de markt wel. Zowel op de Atlantische routes als in het Verre Oosten. De gemiddelde charterhuur steeg tot rond $ 9300 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Overcapaciteit doemt op in tankvaart | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Overcapaciteit doemt op in tankvaart

Voor de handysizers (10.000-40.000 dwt) bleef de markt vrijwel onveranderd. De gemiddelde charterhuur steeg marginaal tot rond $ 6830 per dag. In het Verre Oosten nam het kolenvervoer vanuit Indonesië naar China toe en de export van nikkel uit de Filipijnen. Op de Atlantische routes was er vooral vanaf de oostkust van Zuid-Amerika ladingaanbod. Maar een verbetering wordt niet spoedig verwacht voor de handysizers.

Voor de supramaxen (40.000-65.000 dwt) verbeterde de markt wel. Zowel op de Atlantische routes als in het Verre Oosten. De gemiddelde charterhuur steeg tot rond $ 9300 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer