Aan de Reis: Rustig in het achterland

De vrachtprijzen zijn aan de lage kant. Volgens de bevrachters kan dat niet anders na de vakantie, maar schippers denken dat er werk genoeg is en dat de prijzen hoger moeten, zeker in de zeehavens. In het achterland is het rustiger. Op de Moezel is er weinig aanbod, ook op de Midden-Rijn is er eigenlijk alleen werk voor de kleinere tonnenmaten. Reizen naar boven voor grotere schepen waren er niet veel.

Toonaarde werd van Rotterdam naar Essen aangeboden voor rond de 6 euro per ton. Van Amsterdam naar Gent werd werk voor 4 euro per ton aangeboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Rustig in het achterland | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Rustig in het achterland

De vrachtprijzen zijn aan de lage kant. Volgens de bevrachters kan dat niet anders na de vakantie, maar schippers denken dat er werk genoeg is en dat de prijzen hoger moeten, zeker in de zeehavens. In het achterland is het rustiger. Op de Moezel is er weinig aanbod, ook op de Midden-Rijn is er eigenlijk alleen werk voor de kleinere tonnenmaten. Reizen naar boven voor grotere schepen waren er niet veel.

Toonaarde werd van Rotterdam naar Essen aangeboden voor rond de 6 euro per ton. Van Amsterdam naar Gent werd werk voor 4 euro per ton aangeboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer