Aan de Reis: Steeds lagere vrachten

Er worden volgens de schippers steeds lagere vrachten aangeboden. Ook waar weinig scheepsruimte is, gaan de prijzen nauwelijks omhoog. Bevrachters zeggen dan dat ze schepen overal leeg naartoe kunnen laten komen en zijn niet bereid meer te betalen.

Aan de Reis: Steeds lagere vrachten

Vanaf Rotterdam naar Haren-Ems werd 6,75 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Bramsche was het tarief 8,50 euro per ton. Kolen deden van Vlissingen naar Lünen 4 euro per ton. Coils brachten van Maastricht naar Grimberg 5,25 euro per ton op en van Antwerpen naar Dortmund 5 euro per ton. Van Amsterdam naar Rees werd 4,50 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Rotterdam naar Kampen 5,25 euro per ton betaald, van Amsterdam naar Utrecht 3 euro per ton en van Rotterdam naar Enschede was 5 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Steeds lagere vrachten | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Steeds lagere vrachten

Er worden volgens de schippers steeds lagere vrachten aangeboden. Ook waar weinig scheepsruimte is, gaan de prijzen nauwelijks omhoog. Bevrachters zeggen dan dat ze schepen overal leeg naartoe kunnen laten komen en zijn niet bereid meer te betalen.

Aan de Reis: Steeds lagere vrachten

Vanaf Rotterdam naar Haren-Ems werd 6,75 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Bramsche was het tarief 8,50 euro per ton. Kolen deden van Vlissingen naar Lünen 4 euro per ton. Coils brachten van Maastricht naar Grimberg 5,25 euro per ton op en van Antwerpen naar Dortmund 5 euro per ton. Van Amsterdam naar Rees werd 4,50 euro per ton betaald. Binnenlands werd van Rotterdam naar Kampen 5,25 euro per ton betaald, van Amsterdam naar Utrecht 3 euro per ton en van Rotterdam naar Enschede was 5 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer