EBU botst met ESO over subsidie LNG-nieuwbouw

EBU, de Europese Binnenvaart Unie, spreekt zich in een brief aan de Europese Commissie uit tegen het verzoek van ESO, de Europese Schippers Organisatie, om ‘marktverstoring’ te voorkomen bij de nieuwbouw van LNG aangedreven binnenvaarttankers.

EBU wil geen enkele beperking van LNG-initiatieven, schrijft haar president Didier Leandri in de brief aan de Europese Commissie, en schaart zich volledig achter het EU-steunplan. ‘De commotie rond het verwachte grote aantal nieuwe tankers met LNG-technologie gaat voorbij aan het feit dat de huidige overcapaciteit vooral door de sector zelf is veroorzaakt.’ Nog steeds worden nieuwe schepen toegevoegd aan de vloot: in 2014 nog 27 dubbelwandige tankers en voor 2015 kan volgens EBU een vergelijkbaar aantal worden verwacht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

EBU botst met ESO over subsidie LNG-nieuwbouw | Schuttevaer.nl

EBU botst met ESO over subsidie LNG-nieuwbouw

EBU, de Europese Binnenvaart Unie, spreekt zich in een brief aan de Europese Commissie uit tegen het verzoek van ESO, de Europese Schippers Organisatie, om ‘marktverstoring’ te voorkomen bij de nieuwbouw van LNG aangedreven binnenvaarttankers.

EBU wil geen enkele beperking van LNG-initiatieven, schrijft haar president Didier Leandri in de brief aan de Europese Commissie, en schaart zich volledig achter het EU-steunplan. ‘De commotie rond het verwachte grote aantal nieuwe tankers met LNG-technologie gaat voorbij aan het feit dat de huidige overcapaciteit vooral door de sector zelf is veroorzaakt.’ Nog steeds worden nieuwe schepen toegevoegd aan de vloot: in 2014 nog 27 dubbelwandige tankers en voor 2015 kan volgens EBU een vergelijkbaar aantal worden verwacht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer