ECT-drama schaadt binnenvaart

‘Het is een logistiek drama’, zegt Marnix Vos operationeel manager voor Van Uden op de containerterminal Alpherium in Alphen aan den Rijn, over de ernstige vertragingen bij de overslag van containers op de ECT-terminal op de Rotterdamse Maasvlakte.

‘De vertragingen werken door in de binnenvaart ‘, zegt Vos. ‘Onze containerschepen doen nu 40% langer over een reis. We moeten extra schepen inhuren om dat te compenseren. We willen onze containers per schip blijven vervoeren en wijken zo nodig uit naar andere zeehavens of lossen elders in Rotterdam. Noodgedwongen zetten we ook trucks in om lading tijdig naar de Maasvlakte te krijgen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

ECT-drama schaadt binnenvaart | Schuttevaer.nl

ECT-drama schaadt binnenvaart

‘Het is een logistiek drama’, zegt Marnix Vos operationeel manager voor Van Uden op de containerterminal Alpherium in Alphen aan den Rijn, over de ernstige vertragingen bij de overslag van containers op de ECT-terminal op de Rotterdamse Maasvlakte.

‘De vertragingen werken door in de binnenvaart ‘, zegt Vos. ‘Onze containerschepen doen nu 40% langer over een reis. We moeten extra schepen inhuren om dat te compenseren. We willen onze containers per schip blijven vervoeren en wijken zo nodig uit naar andere zeehavens of lossen elders in Rotterdam. Noodgedwongen zetten we ook trucks in om lading tijdig naar de Maasvlakte te krijgen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer