Aan de Reis: ‘Er loopt wel een werkje’

‘Er loopt wel een werkje’, dat was de algemene indruk begin deze week. Er werden relatief veel reizen aangeboden en over de vrachtprijs viel te praten. Maar het ouderwetse najaarsniveau is nog lang niet bereikt. In Amsterdam waren weinig schepen en veel aanbod. Ook omdat er deze week een flinke was op de rivieren aankomt, varen schippers niet voor elk tarief naar boven.

Van Amsterdam naar Bülstringen werd 7 euro betaald en van Rotterdam naar Brake 7,50 euro per ton. Cellulose ging voor een kleine 10 euro van Vlissingen naar Frouard. Kolen werden aangeboden van Rotterdam naar Würzburg voor 8 euro per ton en van Rotterdam naar Marl voor 3,50 euro per ton. Kolen deden van Amsterdam naar Brassert 4,50 euro per ton. Shredderschroot werd van Rotterdam naar Kehl aangeboden voor 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Duisburg werd tussen de 3,25 en 5,80 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: ‘Er loopt wel een werkje’ | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: ‘Er loopt wel een werkje’

‘Er loopt wel een werkje’, dat was de algemene indruk begin deze week. Er werden relatief veel reizen aangeboden en over de vrachtprijs viel te praten. Maar het ouderwetse najaarsniveau is nog lang niet bereikt. In Amsterdam waren weinig schepen en veel aanbod. Ook omdat er deze week een flinke was op de rivieren aankomt, varen schippers niet voor elk tarief naar boven.

Van Amsterdam naar Bülstringen werd 7 euro betaald en van Rotterdam naar Brake 7,50 euro per ton. Cellulose ging voor een kleine 10 euro van Vlissingen naar Frouard. Kolen werden aangeboden van Rotterdam naar Würzburg voor 8 euro per ton en van Rotterdam naar Marl voor 3,50 euro per ton. Kolen deden van Amsterdam naar Brassert 4,50 euro per ton. Shredderschroot werd van Rotterdam naar Kehl aangeboden voor 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Duisburg werd tussen de 3,25 en 5,80 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer