Anderhalf miljoen EU-subsidie voor Overmeer

Overmeer Transport Group in Amsterdam heeft als eerste binnenvaartbevrachtingskantoor een Marco Polo-subsidie van ruim anderhalf miljoen euro gekregen van de Europese Unie voor het van de weg naar het water overzetten van lading.

Vrachtwagenladingen mout nu per schip naar Heineken
‘Leeuwendeel subsidie is naar spoor gegaan’
Door Marja de Vet
Het bedrijf krijgt de subsidie voor het project MoSTMalt. Mout wordt vanuit locaties in België en Frankrijk naar de Heinekenbrouwerij in Zoeterwoude vervoerd. De retourlading bestaat uit bierblikjes en bierflesjes, staal en kunstmest. ‘Het is twee jaar lang een hele klus geweest om de subsidie binnen te krijgen, maar het is gelukt en we zijn er heel blij mee’, zegt woordvoerster Marylou Overmeer.
De subsidie wordt volgens Overmeer gebruikt om de hogere kosten (overslag) van vervoer per schip ten opzichte van het wegvervoer te compenseren. ‘De opdrachtgever betaalt dezelfde prijs als voorheen.’ De trafiek wordt met eigen (relatie)schepen uitgevoerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Anderhalf miljoen EU-subsidie voor Overmeer | Schuttevaer.nl

Anderhalf miljoen EU-subsidie voor Overmeer

Overmeer Transport Group in Amsterdam heeft als eerste binnenvaartbevrachtingskantoor een Marco Polo-subsidie van ruim anderhalf miljoen euro gekregen van de Europese Unie voor het van de weg naar het water overzetten van lading.

Vrachtwagenladingen mout nu per schip naar Heineken
‘Leeuwendeel subsidie is naar spoor gegaan’
Door Marja de Vet
Het bedrijf krijgt de subsidie voor het project MoSTMalt. Mout wordt vanuit locaties in België en Frankrijk naar de Heinekenbrouwerij in Zoeterwoude vervoerd. De retourlading bestaat uit bierblikjes en bierflesjes, staal en kunstmest. ‘Het is twee jaar lang een hele klus geweest om de subsidie binnen te krijgen, maar het is gelukt en we zijn er heel blij mee’, zegt woordvoerster Marylou Overmeer.
De subsidie wordt volgens Overmeer gebruikt om de hogere kosten (overslag) van vervoer per schip ten opzichte van het wegvervoer te compenseren. ‘De opdrachtgever betaalt dezelfde prijs als voorheen.’ De trafiek wordt met eigen (relatie)schepen uitgevoerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer