11 april actiedag Brussel

Ons Recht, La Glissoire en de ASV willen op 11 april een internationale actie van de binnenvaart in Brussel. Doel is de crisis aan te melden en de technische eisen voor kleine schepen aan de kaak te stellen.

Minimaal 500 binnenschippers van alle nationaliteiten moeten volgens de organisaties aanwezig zijn om de actie geloofwaardig te maken. Daarom vragen de organisaties of schippers die aan deze actie mee willen doen, zich van te voren in willen schrijven. Als de inschrijvingen niet onvoldoende zijn, gaat de actie niet door en worden teleurstellingen zoals bij vorige acties voorkomen. De inschrijving is vrijblijvend, maar de organisaties vragen wel of inschrijvers ook daadwerkelijk komen. Familie, bemanningsleden en anderen uit de binnenvaart zijn ook welkom.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Kijk eens meneer Kingma hoe wij samenwerken. Grensoverschrijdend en zelfs vervoersmodaliteit overschrijdend. Bonden uit 3 verschillende landen en de vrachtwagensector die gezamenlijk optrekt hoeveel samenwerking wil je hebben? En dat alles met een duidelijk omschreven DOEL. Want Ja….wij willen de markt wel degelijk beinvloeden. Kan niet? Mag niet? Europa MOET wel! En dus willen we dat Europa de verantwoordelijkheid neemt voor een goed vervoersbeleid, ten bate van uiteindelijk de hele samenleving. Want deze moderne slavernij is voor niemand goed. Niet voor de vervoerder, niet voor het milieu, niet voor de veiligheid tijdens het vervoer en ook niet voor de consument al doet de NMa wat dat betreft of hun neus bloedt. Dus mensen laat nu eens zien dat we echt over onze schaduw heen kunnen stappen. Wij hebben alle binnenvaartambassadeurs en transitieprocessen nu wel lang genoeg de kans gegeven om met iets te komen. Wacht niet langer af of anderen iets voor je kunnen bereiken, neem je eigen verantwoording en kom naar Brussel!

    Geplaatst door: David twigt op
  • Als we nu eens eerst gezamelijk proberen 11 april aanwezig te zijn, want met naar elkaar wijzen komen we er niet. En als we helemaal niks ondernemen krijgen de groote jongens zoals bijvoorbeeld combi de gehele markt in handen. Ik zou ook graag mijn schip voor een gereduceerde prijs terug willen kopen. Dus daarom proberen wij aanwezig te zijn. Michael v Raamsdonk en Melanie Jansen. MS.Meandro. (NL)

    Geplaatst door: michael van raamsdonk op
  • Wat de heer Roelof Kingma in zijn slot schrijft moet ik voor 100% bijstaan spijtig genoeg zijn er vele onder ons niet gedisiplineerd genoeg zijn om in een samenwerkingsverband te werken .
    La Glissoire,ASV,OnsRecht/Notre droit chapeau voor jullie werk spijtig zijn er te veel van onze collegas die profiterend vanaf de zij lijn toe kijken .
    Collegas schippers sluit jullie aan .

    Geplaatst door: Luc De Roeck op
  • Beste meneer Janssens,

    Wij hebben een verschillende interpretatie van ‘kleine sociale omgeving’. Ik kan u zeggen dat ik me absoluut NIET kan vinden in uw uitleg.

    Uw uitleg van ‘hulpbehoevend’ en ‘alleen kunnen overleven in een sociale werkplaats’ vind ik onder de maat en grof. Een belediging voor uw beroepsgroep.

    Overigens zijn er genoeg collega’s van u te vinden die bij de aanschaf van een nieuw schip er toch voor de zekerheid nog een extra casco bij kochten. Je was immers zeker dat je daar winst op kon maken, waardoor je eigen casco/schip goedkoper werd.

    Ook waren er schippers die hun schip met een paar ton winst al hadden doorverkocht voordat ze er zelf mee hadden gevaren. Het past u daarom niet om makelaars de maat te nemen.
    Overigens hebben dergelijke gebeurtenissen plaatsgevonden voordat ik 5 jaar geleden met verkopen begon in de binnenvaart. Wie de schoen past ……..

    Tot slot
    Voor hogere vrachten moet u gaan samenwerken. Zolang de binnenvaart dit niet wil en werkt als een verzameling eenlingen, gaan de vrachtprijzen niet omhoog en zult u blijven(d) worden uitgespeeld. Verdeel en heers. U mag het zeggen, als u het (beter) weet.

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • @ R. Kingma.

    Een schipper krijgt niet meer door zijn strot geduwd dan hij zelf toelaat, en daar zit dus meteen het grootste probleem

    En als U vind dat de schipper zo hulpbehoevend is dat hij alleen in een sociale werkplaats kan overleven haal dan als dienstverlener ook meteen de bezem door makelaarsland.

    Waren zij het niet die niet wilde leveren wat de schipper vroeg? Waren zij het niet die met manipulatie van de prijzen en taxaties de schipper de weg wezen om onmogelijke hypoheek aanvragen toch gehonereerd te zien.

    Met hogere vrachten hoeft er niemand failliet te gaan. Hoe lang duurt het nog voor we die grens stellen. De weg van goedkoop want de “buurman, bevachter, bank of weet ik wie nog meer” blijkt al lang onbegaanbaar.

    Geplaatst door: Peter Janssens op
  • Geachte heer Maas,

    Dank voor uw reactie.

    Uw veronderstelling dat schepen via mijn plannen terugkomen in de markt via een veiling is niet juist. Ik verwijs u graag naar het artikel dat ik hierover heb geschreven en u hier ook online kunt vinden. Het gaat over ‘aanmerkelijke macht van goedkope schepen’.

    Bij zoekopdracht kunt u invoeren ‘Kingma Shiptrading’ en dan heeft u het plaatje compleet.

    U gaat m.i. te ver in een zelfreflectie van de binnenvaart mbt de gezette handtekening en de eigen verantwoordelijkheid. Ik weet uit eerste hand hoe kopers, die een ander – kleiner – schip op het oog hadden, een 110 meter als het ware door de strot geduwd kregen. Hoe zou u het vinden, u die in een kleine sociale omgeving werkt en leeft, als u ineens op een voetstuk wordt geplaatst door een bank en zomaar op een nieuwe 110 meter mag gaan varen? Zou u zich niet vereerd voelen als de bank u op een voetstuk plaatst voor het bezitten van een dergelijk schip?
    Wellicht dat u ten aanzien van verantwoordelijkheid spreekt over uzelf en dat is prima. Uw situatie vind ik niet representatief voor alle gezette handtekeningen.

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • Meneer Kingma,

    Als u uw laatste reactie nog eens rustig doorleest, valt het u dan niet op dat uw verhaal tegenstrijdig is? Als ik uw redenatie goed begrijp, dan is een scenario waarin binnenvaartschepen worden geveild het meest slecht en noodlottig. Echter, tegerlijkertijd stelt u voor dat een bepaalde groep schippers hun sleutel moeten inleveren bij de bank. Maar wat gebeurt er met die schepen die vrijwillig worden ingeleverd? Uiteindelijk worden deze ook door de hypotheekhouders – de financiers – van de hand gedaan. Ook deze schepen zullen dan weer goedkoper in de vaart komen. U laat dan door uw acties zelf uitkomen wat u probeert te voorkomen: een markt met veel licht gefinancieerde jonge schepen, die het voor de andere ondernemers nog moeilijk maakt om gezond te blijven.
    Daarnaast is het wel helemaal correct om de bal zo sterk op de bank te spelen? Hebben wij zelf niet die handtekening onder dat aankoopcontract gezet met die veel te hoge koopprijs? En hebben wij voor de financiering van die dure schepen zelf niet die hoge leningen aangevraagd? Bovendien zijn wij als binnenvaartondernemers zelf verantwoordelijk voor het oplossen van onze problemen en daarvoor kunnen wij niet alleen wijzen naar andere partijen zoals overheden, nma, banken, bonden of schuttevaer. Misschien moeten wij ook onze houding veranderen en niet alle tarieven accepteren en voor alle prijzen varen.

    Geplaatst door: Cornelis Maas op
  • Niet ook gelijk een idee: Om op 11 april voor onze Vlaamse en Franstalige Vrienden/collega’s een info te organiseren over LogoS en Vrachtindicator.

    Gezien de roep om allerlei internet-tools door de schippers van (verder) beneden Moerdijk. Het lijkt mij beter om eerst bewezen effectieve tools te gebruiken, voordat er weer met veel EU- en CCR-subsidie iets wordt opgezet, wat vervolgens questuable is qua effectiviteit en wellicht ook minder dan perfect beveiligd tegen ladingaanbieders(incl. bevrachters) die dan ook dáárin weer met onze voetjes kunnen gaan spelen.

    Bargelink lijkt mij tricky, want Bargelink is niet echt bewezen effectief om vrachtprijzen op een acceptabel niveau te houden.

    Geplaatst door: K. Cornelissen op
  • Beste Joost,
    Het is mij genoegzaam duidelijk dat het water bij velen tot boven de lippen staat en dat het niet meer de vraag is óf in korte tijd binnenvaartbedrijven zullen omvallen, maar hoeveel dat er zullen zijn en wat daarnaast de gevolgen voor de sector zullen zijn, als de geveilde schepen in de vaart terugkomen.

    Op dit moment ben ik met een aantal mensen in gesprek over wat de vervolgstappen zouden kunnen zijn op het uitblijven van reacties van de banken op mijn brandbrief over ‘aanmerkelijke macht van goedkope schepen’ die ook in de Schuttevaer is gepubliceerd.

    Een suggestie die ik heb gedaan via Twitter, als alternatief op mijn voorstellen in de brandbrief, is dat alle schippers die een ONaflosbare hypotheek hebben, het vertrouwen in hun financier opzeggen en de sleutels inleveren bij de bank. En misschien wordt dat wel één van de acties die ik ga voorbereiden. Er MOETEN oplossingen komen, linksom of rechtsom. Of – beter – over bakboord of over stuurboord.

    Als de actie in Brussel doorgaat: Veel succes!

    Met vriendelijke groet.

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • @ Roel Eeerkes,een handtekening online zetten voor betere vrachtprijzen zie je wel zitten en hier loop je over een schrijffout te zeiken.Kom dan met een initiatief het zou je beter staan.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • zullen we dan eens beginnen met een dag bezinning? de 11e april. Kunnen we op misschien op weg naar die week bezinning en daarna…?

    Geplaatst door: Sunniva Fluitsma op
  • Heeft praten nog zin? Nu al jaren gepraat zonder reuseltaad! Gewoon een week van bezinning uitroepen. Een week geen vervoer over water: Enkele wijse personen die het woord voor de binnenvaart voeren! Een idee voor een vakbond om weer vertrouwen te krijgen?

    Geplaatst door: gerrit verheij op
  • Ik citeer: “Als de inschrijvingen niet ONvoldoende zijn, gaat de actie niet door”. Weer een foutje zeker, (over communicatie gesproken).

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Roel Eerkes op
  • We zouden eventueel een oproep kunnen doen naar de bevrachters toe, zij zouden hier de particuliere ondernemers ook een hart onder de riem kunnen steken.
    Het zijn telkens de particulieren die op straat komen! Toch gaat het hier ook om het belang van de bevrachters vermits we in dezelfde sector (schuit) zitten.

    Geplaatst door: edmond van den abbeele op
  • @Roelof kingma als U het zo goed kan uitleggen waarom verslechterd de markt dan nog ten opzichte van 2009?U had toenertijd toch al gesprekken met onze financiele instellingen.Ik ben van mening dat praten alleen niet meer helpt en zo u al zij de binnenvaart is aan het verzuipen vijf over twaalf dus.
    LID van ons recht

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • Ik ben bang dat deze actie niet het gewenste resultaat gaat opleveren. Waarom? Omdat discussiëren bij sommige verenigingen meestal met het mes op tafel is. Gelijk hebben en gelijk krijgen gaan niet altijd hand in hand. Het zou goed zijn als een aantal woordvoerders een cursus communicatie gaat volgen.
    Belangen behartigen is nodig, hard nodig, in- en voor de binnenvaart, maar dan wel in een spel van gelijkheid, respect, redelijkheid en billijkheid.
    Klinkt niet echt positief, maar ik hoop dat de onderliggende boodschap wel wordt begrepen en gehanteerd.
    Succes

    Geplaatst door: Roelof Kingma op

Reageer

11 april actiedag Brussel | Schuttevaer.nl

11 april actiedag Brussel

Ons Recht, La Glissoire en de ASV willen op 11 april een internationale actie van de binnenvaart in Brussel. Doel is de crisis aan te melden en de technische eisen voor kleine schepen aan de kaak te stellen.

Minimaal 500 binnenschippers van alle nationaliteiten moeten volgens de organisaties aanwezig zijn om de actie geloofwaardig te maken. Daarom vragen de organisaties of schippers die aan deze actie mee willen doen, zich van te voren in willen schrijven. Als de inschrijvingen niet onvoldoende zijn, gaat de actie niet door en worden teleurstellingen zoals bij vorige acties voorkomen. De inschrijving is vrijblijvend, maar de organisaties vragen wel of inschrijvers ook daadwerkelijk komen. Familie, bemanningsleden en anderen uit de binnenvaart zijn ook welkom.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Kijk eens meneer Kingma hoe wij samenwerken. Grensoverschrijdend en zelfs vervoersmodaliteit overschrijdend. Bonden uit 3 verschillende landen en de vrachtwagensector die gezamenlijk optrekt hoeveel samenwerking wil je hebben? En dat alles met een duidelijk omschreven DOEL. Want Ja….wij willen de markt wel degelijk beinvloeden. Kan niet? Mag niet? Europa MOET wel! En dus willen we dat Europa de verantwoordelijkheid neemt voor een goed vervoersbeleid, ten bate van uiteindelijk de hele samenleving. Want deze moderne slavernij is voor niemand goed. Niet voor de vervoerder, niet voor het milieu, niet voor de veiligheid tijdens het vervoer en ook niet voor de consument al doet de NMa wat dat betreft of hun neus bloedt. Dus mensen laat nu eens zien dat we echt over onze schaduw heen kunnen stappen. Wij hebben alle binnenvaartambassadeurs en transitieprocessen nu wel lang genoeg de kans gegeven om met iets te komen. Wacht niet langer af of anderen iets voor je kunnen bereiken, neem je eigen verantwoording en kom naar Brussel!

    Geplaatst door: David twigt op
  • Als we nu eens eerst gezamelijk proberen 11 april aanwezig te zijn, want met naar elkaar wijzen komen we er niet. En als we helemaal niks ondernemen krijgen de groote jongens zoals bijvoorbeeld combi de gehele markt in handen. Ik zou ook graag mijn schip voor een gereduceerde prijs terug willen kopen. Dus daarom proberen wij aanwezig te zijn. Michael v Raamsdonk en Melanie Jansen. MS.Meandro. (NL)

    Geplaatst door: michael van raamsdonk op
  • Wat de heer Roelof Kingma in zijn slot schrijft moet ik voor 100% bijstaan spijtig genoeg zijn er vele onder ons niet gedisiplineerd genoeg zijn om in een samenwerkingsverband te werken .
    La Glissoire,ASV,OnsRecht/Notre droit chapeau voor jullie werk spijtig zijn er te veel van onze collegas die profiterend vanaf de zij lijn toe kijken .
    Collegas schippers sluit jullie aan .

    Geplaatst door: Luc De Roeck op
  • Beste meneer Janssens,

    Wij hebben een verschillende interpretatie van ‘kleine sociale omgeving’. Ik kan u zeggen dat ik me absoluut NIET kan vinden in uw uitleg.

    Uw uitleg van ‘hulpbehoevend’ en ‘alleen kunnen overleven in een sociale werkplaats’ vind ik onder de maat en grof. Een belediging voor uw beroepsgroep.

    Overigens zijn er genoeg collega’s van u te vinden die bij de aanschaf van een nieuw schip er toch voor de zekerheid nog een extra casco bij kochten. Je was immers zeker dat je daar winst op kon maken, waardoor je eigen casco/schip goedkoper werd.

    Ook waren er schippers die hun schip met een paar ton winst al hadden doorverkocht voordat ze er zelf mee hadden gevaren. Het past u daarom niet om makelaars de maat te nemen.
    Overigens hebben dergelijke gebeurtenissen plaatsgevonden voordat ik 5 jaar geleden met verkopen begon in de binnenvaart. Wie de schoen past ……..

    Tot slot
    Voor hogere vrachten moet u gaan samenwerken. Zolang de binnenvaart dit niet wil en werkt als een verzameling eenlingen, gaan de vrachtprijzen niet omhoog en zult u blijven(d) worden uitgespeeld. Verdeel en heers. U mag het zeggen, als u het (beter) weet.

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • @ R. Kingma.

    Een schipper krijgt niet meer door zijn strot geduwd dan hij zelf toelaat, en daar zit dus meteen het grootste probleem

    En als U vind dat de schipper zo hulpbehoevend is dat hij alleen in een sociale werkplaats kan overleven haal dan als dienstverlener ook meteen de bezem door makelaarsland.

    Waren zij het niet die niet wilde leveren wat de schipper vroeg? Waren zij het niet die met manipulatie van de prijzen en taxaties de schipper de weg wezen om onmogelijke hypoheek aanvragen toch gehonereerd te zien.

    Met hogere vrachten hoeft er niemand failliet te gaan. Hoe lang duurt het nog voor we die grens stellen. De weg van goedkoop want de “buurman, bevachter, bank of weet ik wie nog meer” blijkt al lang onbegaanbaar.

    Geplaatst door: Peter Janssens op
  • Geachte heer Maas,

    Dank voor uw reactie.

    Uw veronderstelling dat schepen via mijn plannen terugkomen in de markt via een veiling is niet juist. Ik verwijs u graag naar het artikel dat ik hierover heb geschreven en u hier ook online kunt vinden. Het gaat over ‘aanmerkelijke macht van goedkope schepen’.

    Bij zoekopdracht kunt u invoeren ‘Kingma Shiptrading’ en dan heeft u het plaatje compleet.

    U gaat m.i. te ver in een zelfreflectie van de binnenvaart mbt de gezette handtekening en de eigen verantwoordelijkheid. Ik weet uit eerste hand hoe kopers, die een ander – kleiner – schip op het oog hadden, een 110 meter als het ware door de strot geduwd kregen. Hoe zou u het vinden, u die in een kleine sociale omgeving werkt en leeft, als u ineens op een voetstuk wordt geplaatst door een bank en zomaar op een nieuwe 110 meter mag gaan varen? Zou u zich niet vereerd voelen als de bank u op een voetstuk plaatst voor het bezitten van een dergelijk schip?
    Wellicht dat u ten aanzien van verantwoordelijkheid spreekt over uzelf en dat is prima. Uw situatie vind ik niet representatief voor alle gezette handtekeningen.

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • Meneer Kingma,

    Als u uw laatste reactie nog eens rustig doorleest, valt het u dan niet op dat uw verhaal tegenstrijdig is? Als ik uw redenatie goed begrijp, dan is een scenario waarin binnenvaartschepen worden geveild het meest slecht en noodlottig. Echter, tegerlijkertijd stelt u voor dat een bepaalde groep schippers hun sleutel moeten inleveren bij de bank. Maar wat gebeurt er met die schepen die vrijwillig worden ingeleverd? Uiteindelijk worden deze ook door de hypotheekhouders – de financiers – van de hand gedaan. Ook deze schepen zullen dan weer goedkoper in de vaart komen. U laat dan door uw acties zelf uitkomen wat u probeert te voorkomen: een markt met veel licht gefinancieerde jonge schepen, die het voor de andere ondernemers nog moeilijk maakt om gezond te blijven.
    Daarnaast is het wel helemaal correct om de bal zo sterk op de bank te spelen? Hebben wij zelf niet die handtekening onder dat aankoopcontract gezet met die veel te hoge koopprijs? En hebben wij voor de financiering van die dure schepen zelf niet die hoge leningen aangevraagd? Bovendien zijn wij als binnenvaartondernemers zelf verantwoordelijk voor het oplossen van onze problemen en daarvoor kunnen wij niet alleen wijzen naar andere partijen zoals overheden, nma, banken, bonden of schuttevaer. Misschien moeten wij ook onze houding veranderen en niet alle tarieven accepteren en voor alle prijzen varen.

    Geplaatst door: Cornelis Maas op
  • Niet ook gelijk een idee: Om op 11 april voor onze Vlaamse en Franstalige Vrienden/collega’s een info te organiseren over LogoS en Vrachtindicator.

    Gezien de roep om allerlei internet-tools door de schippers van (verder) beneden Moerdijk. Het lijkt mij beter om eerst bewezen effectieve tools te gebruiken, voordat er weer met veel EU- en CCR-subsidie iets wordt opgezet, wat vervolgens questuable is qua effectiviteit en wellicht ook minder dan perfect beveiligd tegen ladingaanbieders(incl. bevrachters) die dan ook dáárin weer met onze voetjes kunnen gaan spelen.

    Bargelink lijkt mij tricky, want Bargelink is niet echt bewezen effectief om vrachtprijzen op een acceptabel niveau te houden.

    Geplaatst door: K. Cornelissen op
  • Beste Joost,
    Het is mij genoegzaam duidelijk dat het water bij velen tot boven de lippen staat en dat het niet meer de vraag is óf in korte tijd binnenvaartbedrijven zullen omvallen, maar hoeveel dat er zullen zijn en wat daarnaast de gevolgen voor de sector zullen zijn, als de geveilde schepen in de vaart terugkomen.

    Op dit moment ben ik met een aantal mensen in gesprek over wat de vervolgstappen zouden kunnen zijn op het uitblijven van reacties van de banken op mijn brandbrief over ‘aanmerkelijke macht van goedkope schepen’ die ook in de Schuttevaer is gepubliceerd.

    Een suggestie die ik heb gedaan via Twitter, als alternatief op mijn voorstellen in de brandbrief, is dat alle schippers die een ONaflosbare hypotheek hebben, het vertrouwen in hun financier opzeggen en de sleutels inleveren bij de bank. En misschien wordt dat wel één van de acties die ik ga voorbereiden. Er MOETEN oplossingen komen, linksom of rechtsom. Of – beter – over bakboord of over stuurboord.

    Als de actie in Brussel doorgaat: Veel succes!

    Met vriendelijke groet.

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • @ Roel Eeerkes,een handtekening online zetten voor betere vrachtprijzen zie je wel zitten en hier loop je over een schrijffout te zeiken.Kom dan met een initiatief het zou je beter staan.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • zullen we dan eens beginnen met een dag bezinning? de 11e april. Kunnen we op misschien op weg naar die week bezinning en daarna…?

    Geplaatst door: Sunniva Fluitsma op
  • Heeft praten nog zin? Nu al jaren gepraat zonder reuseltaad! Gewoon een week van bezinning uitroepen. Een week geen vervoer over water: Enkele wijse personen die het woord voor de binnenvaart voeren! Een idee voor een vakbond om weer vertrouwen te krijgen?

    Geplaatst door: gerrit verheij op
  • Ik citeer: “Als de inschrijvingen niet ONvoldoende zijn, gaat de actie niet door”. Weer een foutje zeker, (over communicatie gesproken).

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Roel Eerkes op
  • We zouden eventueel een oproep kunnen doen naar de bevrachters toe, zij zouden hier de particuliere ondernemers ook een hart onder de riem kunnen steken.
    Het zijn telkens de particulieren die op straat komen! Toch gaat het hier ook om het belang van de bevrachters vermits we in dezelfde sector (schuit) zitten.

    Geplaatst door: edmond van den abbeele op
  • @Roelof kingma als U het zo goed kan uitleggen waarom verslechterd de markt dan nog ten opzichte van 2009?U had toenertijd toch al gesprekken met onze financiele instellingen.Ik ben van mening dat praten alleen niet meer helpt en zo u al zij de binnenvaart is aan het verzuipen vijf over twaalf dus.
    LID van ons recht

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • Ik ben bang dat deze actie niet het gewenste resultaat gaat opleveren. Waarom? Omdat discussiëren bij sommige verenigingen meestal met het mes op tafel is. Gelijk hebben en gelijk krijgen gaan niet altijd hand in hand. Het zou goed zijn als een aantal woordvoerders een cursus communicatie gaat volgen.
    Belangen behartigen is nodig, hard nodig, in- en voor de binnenvaart, maar dan wel in een spel van gelijkheid, respect, redelijkheid en billijkheid.
    Klinkt niet echt positief, maar ik hoop dat de onderliggende boodschap wel wordt begrepen en gehanteerd.
    Succes

    Geplaatst door: Roelof Kingma op

Reageer