Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Schipper wil iets terugzien voor bevrachtersprovisie

A/B SYMPATHIE

‘De markt vraagt om samenwerken’, zegt binnenvaartondernemer Eric van Dam, die sinds twee jaar voor de NPRC vaart. Samen met zijn vrouw en drie kinderen en een stagair (‘ik ben erkend leerbedrijf’) vaart hij op het droge-ladingschip Sympathie (85 x 9,50 meter). ‘Je ziet dat iedereen zich verenigt en groter wordt, Imperial, Rhenus.’

1 / 1
Schipper wil iets terugzien voor bevrachtersprovisie

Schipper wil iets terugzien voor bevrachtersprovisie

‘NPRC struint markt af, op zoek naar werk voor mij’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)
  • Jan van Strien

    N.P.R.C. Dat wilt zeggen Nederlandse particuliere Rijnvaart Centrale. Ik denk dat veel schippers het nut hiervan niet kennen. Ik heb met de Gijsbert senior 2711 ton 10 jaar kolen gevaren voor via de NPRC en via de E.V.naar de kolen centrale\’s .Als de NPRC niet had bestaan dan waren alle te verschepen kolen naar de EWT gegaan, want het Centraal verkoop kantoor wilde vervoers zekerheid hebben en dat kon de NPRC geven, vandaar. Ik heb via de Schuttevaer net voor het afschaffen van de beurs EV mijn collega\’s op geroepen om allemaal zover mogelijk in de NPRC te gaan, en dat is sinds toen niet veranderd. Uit eindelijk via de NPRC ben je zelf ondernemer wat betreft de transport overname, dat is ook ondernemen in coperatie verband. Dus vrij of zoals we vroeger zeiden \”zwart vaarders\”denk er eens over na.

  • wilco

    Goed verhaal, volgens mij een goede jonge ondernemer die op basis van feiten een aantal terechte kritische noten maakt.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook