Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Drie coöperaties samen de markt op

ROTTERDAM

Drie grote West-Europese binnenvaartcoöperaties – DTG, MSG (Duitsland) en NPRC (Nederland) – gaan nauwer samenwerken, maar van een fusie is geen sprake. De gezamenlijke vloot van 300 schepen met een totaal laadvermogen van 455.000 ton wordt efficiënter en duurzamer ingezet.

1 / 1
Drie coöperaties samen de markt op

Drie coöperaties samen de markt op

Transportgaranties voor het gehele Europese vaarwegennetwerk

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (6)
  • nma weetje

    geert
    Tot 500.000 mag in 1 coöperatie dus dat zit wel goed.

  • Martin

    Idd “hoeveel doen jullie het goedkoper”
    De ellende van deze samenwerking zal gaan zijn dat “ZIJ” het nog goedkoper gaan kunnen doen.

    -qte- De gezamenlijke vloot van 300 schepen met totaal laadvermogen van 455.000 ton wordt efficiënter en duurzamer ingezet -uqte-

    Lees: de gezamenlijke vloot van 300 schepen kan het goedkoper dan de rest gaan doen!.

    Nou!, daar zijn we dan weer mooi klaar mee!

  • Geert

    Laat de NMA hier ook even naar kijken

  • gerrit

    Mijnheer Walter ik deel uw mening niet. Voor wouter (NPRC)is het een spelletje om de schipper”s uit te spelen. Een schipper hoeft niets te verdienen als hij maar vaart en niet zeurt! Dit is niet aantrekkelijk om hier bij aan te sluiten!

  • johan d

    @ Walter, weet je wat de kloe is altijd en eeuwig
    voor hetzelfde tarief varen.Een van deze coöperaties zit in het gebied waar ik mij in begeef. Ik kan je verzekeren, dat ook in een slechte tijd, ze nog dikwijls onder mijn bedongen prijs zitten. Ik ben zelf lid geweest van een coöperatie, en als we achter werk aangingen was de eerste vraag “hoeveel doen jullie het goedkoper” En velen met mij hebben geen zin om te varen voor een prijs die bedongen wordt door iemand in loondienst.En als ik dan volgen u mijn zelfstandigheid moet opgeven, dan ga ik in loondienst, ben de zorgen kwijt,doe mijn werk en hoef alleen mijn bankrekening in de gaten te houden of het loon klopt.

  • Walter , Brielle

    Met het oog op samengaan van deze co-operaties,hun in de loop der tijden (bewezen!)nut en functie begrijp ik niet dat hiér nog steeds met enige regelmaat naar aanleiding van artikelen opgeroepen wordt tot:eenheid van tenue, samengaan,krachten bundelen,als vervoerder vuist maken etc etc…
    Is er i.d. binnenvaart en de grote (én steeds groter wordende) groep van part. ondernemers geen saamhorigheidsgevoel? Men roept, nee : schrééuwt om verbetering en verandering maar wenst ondertussen z’n eigen identiteit en zelfstandigheid niét op te geven.! “Kiezen of kabelen” is een bekend gezegde. Naarmate Nederland steeds meer in het keurslijf van de EU gedwongen wordt (óók onze binnenvaartvloot – en schippers) zal het toch ooit uitdraaien op (deels of geheel) opgeven v/h zelfstandig ondernemerschap en zal er in de voormast (al dan niet gewenst) naast de bekende verzekeringsmaatschappij-vlag een vlag gaan komen van de organisatie waar desbetreffend (zelfstandig)ondernemer deel van uit maakt.Voor individualisme is in de huidige politiek,wereld geen plaats meer.Wegvervoerders realiseren zich zulks; waarom de binnenvaart niet?: Waarom zijn er zó veel organisatie’s i.d. binnenvaart die zich bezig (moeten) houden met structuur,economisch belang der ondernemers(lees:schipper/eigenaar) kortom “belangenverenigingen” terwijl de onvrede in deze sector niet afneemt.Integendeel zelfs.Is klagen inherent aan de beroepssector of is het de onwil om een deel van het gevoel van “onafhankelijkheid” en/of “zelfstandig ondernemer” op te (moeten!) geven…? Ben benieuwd naar de reactie’s…

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook