Van Megen op het matje bij NMa

Anton van Megen is donderdag 22 september vier uur lang ‘doorgezaagd’ door de NMa. ‘Ze hebben me zeer uitgebreid verhoord’, zei hij vrijdag in Dordrecht.

De NMa is volgens Van Megen nog steeds aan het kijken of er
tijdens de periode van de EUBO en de coöperaties die daar aanhingen sprake was
van ongeoorloofde marktbeïnvloeding. ‘Ze willen weten of we
invloed hebben gehad op de vrachtprijs. Dat is het enige waar het hun om gaat, nieuwe dingen
kwamen niet ter sprake. Ik snap niet dat ze daar nu nog mee komen, het is
al zo lang geleden. Ik werk nu weer in de oliehandel, de EUBO speelt
momenteel geen rol in mijn leven.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (12)

  • Beste KLAGERS,

    Waarmee wil men tevreden zijn? als ik de prijzen naar de moezel zie of hoor wat er van de bovenrijn wordt betaald, daar kan ik met mijn 110 meter echt wel voor varen, het mag natuurlijk wel wat meer zijn ,maar het probleem is dat men als er weinig scheepsruimte is en veel aanbod gelijk de prijzen tot enorme hoogte probeert te drijven, misschien moet je in die tijden met wat minder tevreden en zijn, dan heb je in mindere tijden waarschijnlijk ook meer vracht .
    En het is ook gewoon zo dat men teveel voor zijn haar schip heeft betaald zonder uit te rekenen of het uit kan.

    Geplaatst door: positiev op
  • Beste Bram, U maakt een mooi verhaal over die boete, een ton boete levert 3 ton financierings ruimte op? Dat houd in dat een miljoen boete 3 miljoen financiering opleverde. Dat heeft U helemaal goed! Tevens is dat nu de beruchte luchtbel die er in de nieuwe schepen zit. Het is echter maar een deel van de luchtbel, de makelaars maakten woeker winsten op nieuwe schepen
    en later ook ondernemers die hun schip met een enorme winst wisten te verkopen. U heeft nogmaals gelijk dat er werk voor die schepn was. U heeft eigenlijk helemaal gelijk alleen moeten nu toch al die bedragen worden terugbetaald! Lang of kort breed of smal, de nieuwbouw schepen zijn veel te duur betaald en daar ben je zelf verantwoordelijk voor geweest!

    Geplaatst door: pietje op
  • @Richard nee dat kan niet Imagoschade gooien ze het dan op En het moet niet andere belemmeren
    Maar de heren schippers hebben niet in de gaten dat er zo ontzettend hard word gelachen om dit amateuristisch volkje
    Want of je nu vast werk heb of niet Telkens gaat er wat van de vracht af en het wordt gelaten aangenomen
    Maar goed vele zien dit als een hobby dus wat moet je toch klagen Je heb toch te eten
    Je kan niets doen Er is altijd wel een groep die wel wat tegen heeft in te brengen
    Of er over de EUBO wordt gesproken dat is niets Maar zal nu die BinnenvaartUnie wel wordt worden
    Ze rollen nu al over straat over een naam En wat komt daar van terecht binnen afzienbare tijd Nee in gesprek blijven daar zien we wat daar van terecht komt ook niets
    1 ding heeft niemand wat tegenin te brengen en dat is ….we gaan doodsimpel met zijn alle maar dat geef niet

    Geplaatst door: Maria op
  • Als iedereen eens logies nadenkt, worden we er alleen maar beter van..als iedereen zijn schip eens even in Lobith naast elkaar ten anker gooit voor een week! Dan pas zal er iets gebeuren, en we kunnen lullen als Bruggemans met zijn allen..maar niemand doet of durft iets.
    Dus hou op te zeuren..want het verranderd toch nooit!

    Geplaatst door: Richard Huizenga op
  • Beste Pietje,

    Ik wil graag even reageren op de door u aangehaalde nieuwbouwboete. Je zou denken, dat een boete de nieuwbouw afremde. Het tegengestelde was waar. Door die boete werden de nieuwbouwschepen duurder. Als gevolg daarvan werden de tweedehands schepen eveneens duurder. Er was in die tijd volop vraag naar scheepsruimte. Doordat een 2e hands schip meer opleverde, beschikte men over meer eigen kapitaal en daarmee kon je bij de bank een hogere hypotheek aanvragen. Dus de boete werd doorberekend in de verkoopprijs en iedere ton boete leverde je ca. 3 ton extra financieringsruimte op. Indirect zou je kunnen stellen, dat de kopers op de 2e handsmarkt even schuldig zijn (als je het zo wilt noemen) als de nieuwbouwers zelf aan de nieuwbouwgolf van die periode.
    Je kunt ook stellen, dat die nieuwbouwboete positief heeft bijgedragen aan de modernisering van de vloot. Een vloot, die in de jaren voor de crisis ook volop inzetbaar was. De markt vroeg daar ook om.
    Dat we daar de laatste jaren in doorgeslagen zijn, is een ander punt. Dat heeft niets meer met die boete te maken. Die boete is tenslotte al lang afgeschaft. De opbrengst van al die boetes is nog wel een punt om over na te denken. Dat zouden we nu goed kunnen gebruiken voor steunmaatregelen. Op die manier zou dat geld, wat we met elkaar bijeen hebben gebracht ons een tweede keer van dienst kunnen zijn.

    Geplaatst door: Bram op
  • Onderzoek NMA.
    Beste Lezers,
    Het word hoog tijd om de verwevenheid van de bevrachtingsmarkt eens transparant en inzichtelijk te maken.

    Dit zou een prachtige afstudeer opdracht zijn voor een HBO student welke dit uit gaat voeren in opdracht van de binnenvaartbonden en vervolgen dt te publiceren in het binnenvaartmagazine.

    Als ik met name kijk naar het enorme spinnenweb rond het IMPERIAL concern, de overname van Detmer welke nu weer op stapel staat en de belangen welke zij ook nog eens hier en daar hebben word ik een beetje bang dat er nauwelijks sprake is van een vrije markt.

    Hoe dan ook dit moet gewoon eens heel helder in kaart gebracht worden. En het helpt meneer van Megen waarschijnlijk bij zijn bewijs van onschuld.

    Ik heb een collega heel ver weg wonen welke steeds verbaast is wat er in Nederland allemaal mogelijk is. Zijn reactie is dan altijd weer : Nederland word net zo corrupt als …….. maar ze pakken het net effe professioneler aan dan hier.

    Eén tip heb ik nog: allemaal lid worden van de EVO. Dan heeft de binnenvaartschipper ook wat te zeggen bij deze club.

    Anton heel veel sterkt.

    Geplaatst door: Pieter Aarnoudse op
  • Toch heb ik het idee dat ze het daar in Den Haag goed voor mekaar hebben.
    Eerst zorg je dat de schipper goed gaat verdienen. Als er dan veel verdient wordt dan laat je zoveel mogelijk nieuwbouw komen. Dan zorg je dat de oude schepen (door regels in te stellen)niet meer aan de eisen van deze tijd voldoen.(dus slopen dat oude materiaal)Als er dan teveel schepen/tonnen zijn zakt de markt vanzelf in mekaar en laat je de ondernemer/schipper niet falliet gaan.
    Zo bereik je 3 dingen:1 je hebt een mooie moderne vloot. 2 je hebt goedkoop vervoer. 3 je hebt hard werkende schippers/mensen.

    Geplaatst door: gjw op
  • Volgens mij worden we studieaan bedonderd door Den Haag. Zijn ze de afspraken van Gorkum nagekomen? Ik kan het me niet herrinneren.
    Nu is er een heleboel belastinggeld uitgegeven aan een of ander figuur die wel eens zou vertellen wat de binnenvaart te doen had.
    Weet u het nog? SAMENWERKEN, één overkoeplende bond.Samenwerking in de vorm van coop. En zogauw we het proberen komt de NMA om de hoek. Ook toevallig, vindt u ook niet? En de bonden maar gillen dat ze meer leden willen. Leden moet je verdienen en niet alleen door kruimelwerk, maar zet je af tegen de NMA de CCR, maar wat horen we, niets.Ze laten alles over zich heen komen. En zit nou niet te zeuren dat er in de binnenvaart nooit geen eenheid komt, dan moet ik u door verwijzen naar NFV bondgenoten, daar zijn ze het eens.Maar het is wel zo dat in dit land de wernemers het uit maken wanneer een zelfstandige AOW krijgt.

    Geplaatst door: johan d op
  • Wat moeten we nou? Staken actie voeren? Eerst maar eens goed nadenken hoe we in deze situatie verzijld geraakt zijn. Ten eerste wat moet de binnenvaart met ligplaatsen, iedereen wil immers varen en op de los en laadplaatsen kunnen we toch goed liggen? Ten tweede wat heeft de middenstand in wijken van grote steden of dorpen aan ligplaatsen voor de binnenvaart? Er liggen drie 135 mtr. schepen of een paar KVB en alles ligt vol. Boodschappen doen we niet want we gaan even naar de Lidl oid, in het cafe even een praatje maken is er ook niet meer bij. Toen de sloopregelingen kwamen, welke ten doel hadden de
    overcapaciteit terug te dringen was ik heel optimistisch, er werd immers op nieuwbouw een flinke boete gezet. Wie dacht er nou dat mensen in sommige gevallen tot wel een miljoen gulden boete gingen betalen om een nieuw schip te laten bouwen.
    Maar het wonder geschiedde, terwijl er in de positieve WIR bijna geen schepen werden gebouwd, gingen de schippers massaal de boete betalen en nieuw bouwen. Iedereen mag het nog een keer uitleggen, maar ik zal het nooit begrijpen. Al die hypotheken, ook voor huizen, zullen door deze generatie terugbetaald moeten worden. De hypot-
    heken zijn bij velen zo hoog dat een keer nee zeggen niet meer gaat, laat staan een paar dagen leeg liggen. Mijn eindconclusie de sector heeft zich bijzonder kwetsbaar gemaakt. Een arbeider met een dure schop!

    Geplaatst door: pietje op
  • laat ze dan ook eens kijken naar de prijzen van de spoorwegen!!!
    als we daar de helft ervan eens krijgen zou als best zijn.
    maar daar mag niet over gepraat worden omdat het van de staat is!!!

    Geplaatst door: noorden op
  • De NMA zorgt er voor, dat de consument, niet onnodig te veel betaald, ha ha dan hoeven ze in de binnenvaart niet veel te doen.
    Wij schippers geven bijna geld toe, om te mogen varen.
    En Anton zo streng ondervragen, is volgens mij, alleen maar, omdat de gestudeerde heren, helemaal niet begrijpen ,hoe de binnenvaart zo structureel onder de kostprijs kunnen varen en niet failliet gaan??
    Daar moet toch wel gekonkel; bij zijn!!
    En dat vind ik wel een bezorgde gedachte, dat een olieboer met respect, uit moet gaan leggen, hoe het spel gespeeld wordt.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • Voor of tegen de EUBO doet hier even niets terzake.
    Maar wie gaat de NMA nu verhoren en eventueel een boete opleggen?
    Het is weliswaar moeilijk bewijsbaar omdat het onder tafel gebeurd,maar dat deze jongens niet helemmal zuiver op de graat zijn ligt er duidelijk bovenop.
    Er gebeuren in de scheepvaartwereld om het zo maar te noemen dingen genoeg waar de NMA zich wel om zou moeten bekommeren maar het niet doet om bepaalde redenen die wij bijna allemaal weten.
    Ten eerste leg je naruurlijk het grote kapitaal niets in de weg dat kan gevaarlijk zijn voor je etentjes en eventuele geschenken die dan gevaar lopen.
    Er wordt veel te veel gerotzooid in die branche maar hoe roep je zoiets een halt toe?
    Met zn allen denken misschien nu vele mensen,maar dat werkt in de scheepvaart niet.
    Maar feit is wel dat we met zn allen steeds meer in het verdomhoekje beginnen te raken.
    Ligplaatsen verdwijnen,allerlei regels en nieuwe wetten worden ons opgedrongen,verbod op organisren is nu ook al aan de orde anders had de NMA Dhr van Megen niet op het matje geroepen.
    Nu hebben sommige zaken die ik noemde niets met dit verhaal te maken,maar hoe ver kunnen ze gaan en wanneer komt de gehele scheepvaart eens echt in de o zo broodnodige opstand???
    Dit hoeft overigens niet gelijk staken of iets dergelijks te zijn maar feit is dat het zo het nu gaat niet verder kan.
    Jammer genoeg schijnen wij met zn allen de enige groep te zijn die zich met zn allen door iedereen.
    in de zakken laat schi….(u weet wat ik bedoel)
    Dit probleem moet toch op te lossen zijn?
    Er wordt nergens tegen geprotesteerd of gezamelijk actie tegen ondernomen wat dat betreft hooguit door een enkeling.
    We hebben zoveel bonden en organisaties waar ik ook niets vandaan hoor komen op dat gebied.
    Er wordt wel geschreven en gedaan,maar niets echt ondernomen.
    En dit is niet bedoeld om iemand zwart te maken,maar we moeten er toch iets aan doen.
    Goede reis allemaal
    Gerrit van den Adel ms Sunisha

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel op

Reageer

Van Megen op het matje bij NMa | Schuttevaer.nl

Van Megen op het matje bij NMa

Anton van Megen is donderdag 22 september vier uur lang ‘doorgezaagd’ door de NMa. ‘Ze hebben me zeer uitgebreid verhoord’, zei hij vrijdag in Dordrecht.

De NMa is volgens Van Megen nog steeds aan het kijken of er
tijdens de periode van de EUBO en de coöperaties die daar aanhingen sprake was
van ongeoorloofde marktbeïnvloeding. ‘Ze willen weten of we
invloed hebben gehad op de vrachtprijs. Dat is het enige waar het hun om gaat, nieuwe dingen
kwamen niet ter sprake. Ik snap niet dat ze daar nu nog mee komen, het is
al zo lang geleden. Ik werk nu weer in de oliehandel, de EUBO speelt
momenteel geen rol in mijn leven.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (12)

  • Beste KLAGERS,

    Waarmee wil men tevreden zijn? als ik de prijzen naar de moezel zie of hoor wat er van de bovenrijn wordt betaald, daar kan ik met mijn 110 meter echt wel voor varen, het mag natuurlijk wel wat meer zijn ,maar het probleem is dat men als er weinig scheepsruimte is en veel aanbod gelijk de prijzen tot enorme hoogte probeert te drijven, misschien moet je in die tijden met wat minder tevreden en zijn, dan heb je in mindere tijden waarschijnlijk ook meer vracht .
    En het is ook gewoon zo dat men teveel voor zijn haar schip heeft betaald zonder uit te rekenen of het uit kan.

    Geplaatst door: positiev op
  • Beste Bram, U maakt een mooi verhaal over die boete, een ton boete levert 3 ton financierings ruimte op? Dat houd in dat een miljoen boete 3 miljoen financiering opleverde. Dat heeft U helemaal goed! Tevens is dat nu de beruchte luchtbel die er in de nieuwe schepen zit. Het is echter maar een deel van de luchtbel, de makelaars maakten woeker winsten op nieuwe schepen
    en later ook ondernemers die hun schip met een enorme winst wisten te verkopen. U heeft nogmaals gelijk dat er werk voor die schepn was. U heeft eigenlijk helemaal gelijk alleen moeten nu toch al die bedragen worden terugbetaald! Lang of kort breed of smal, de nieuwbouw schepen zijn veel te duur betaald en daar ben je zelf verantwoordelijk voor geweest!

    Geplaatst door: pietje op
  • @Richard nee dat kan niet Imagoschade gooien ze het dan op En het moet niet andere belemmeren
    Maar de heren schippers hebben niet in de gaten dat er zo ontzettend hard word gelachen om dit amateuristisch volkje
    Want of je nu vast werk heb of niet Telkens gaat er wat van de vracht af en het wordt gelaten aangenomen
    Maar goed vele zien dit als een hobby dus wat moet je toch klagen Je heb toch te eten
    Je kan niets doen Er is altijd wel een groep die wel wat tegen heeft in te brengen
    Of er over de EUBO wordt gesproken dat is niets Maar zal nu die BinnenvaartUnie wel wordt worden
    Ze rollen nu al over straat over een naam En wat komt daar van terecht binnen afzienbare tijd Nee in gesprek blijven daar zien we wat daar van terecht komt ook niets
    1 ding heeft niemand wat tegenin te brengen en dat is ….we gaan doodsimpel met zijn alle maar dat geef niet

    Geplaatst door: Maria op
  • Als iedereen eens logies nadenkt, worden we er alleen maar beter van..als iedereen zijn schip eens even in Lobith naast elkaar ten anker gooit voor een week! Dan pas zal er iets gebeuren, en we kunnen lullen als Bruggemans met zijn allen..maar niemand doet of durft iets.
    Dus hou op te zeuren..want het verranderd toch nooit!

    Geplaatst door: Richard Huizenga op
  • Beste Pietje,

    Ik wil graag even reageren op de door u aangehaalde nieuwbouwboete. Je zou denken, dat een boete de nieuwbouw afremde. Het tegengestelde was waar. Door die boete werden de nieuwbouwschepen duurder. Als gevolg daarvan werden de tweedehands schepen eveneens duurder. Er was in die tijd volop vraag naar scheepsruimte. Doordat een 2e hands schip meer opleverde, beschikte men over meer eigen kapitaal en daarmee kon je bij de bank een hogere hypotheek aanvragen. Dus de boete werd doorberekend in de verkoopprijs en iedere ton boete leverde je ca. 3 ton extra financieringsruimte op. Indirect zou je kunnen stellen, dat de kopers op de 2e handsmarkt even schuldig zijn (als je het zo wilt noemen) als de nieuwbouwers zelf aan de nieuwbouwgolf van die periode.
    Je kunt ook stellen, dat die nieuwbouwboete positief heeft bijgedragen aan de modernisering van de vloot. Een vloot, die in de jaren voor de crisis ook volop inzetbaar was. De markt vroeg daar ook om.
    Dat we daar de laatste jaren in doorgeslagen zijn, is een ander punt. Dat heeft niets meer met die boete te maken. Die boete is tenslotte al lang afgeschaft. De opbrengst van al die boetes is nog wel een punt om over na te denken. Dat zouden we nu goed kunnen gebruiken voor steunmaatregelen. Op die manier zou dat geld, wat we met elkaar bijeen hebben gebracht ons een tweede keer van dienst kunnen zijn.

    Geplaatst door: Bram op
  • Onderzoek NMA.
    Beste Lezers,
    Het word hoog tijd om de verwevenheid van de bevrachtingsmarkt eens transparant en inzichtelijk te maken.

    Dit zou een prachtige afstudeer opdracht zijn voor een HBO student welke dit uit gaat voeren in opdracht van de binnenvaartbonden en vervolgen dt te publiceren in het binnenvaartmagazine.

    Als ik met name kijk naar het enorme spinnenweb rond het IMPERIAL concern, de overname van Detmer welke nu weer op stapel staat en de belangen welke zij ook nog eens hier en daar hebben word ik een beetje bang dat er nauwelijks sprake is van een vrije markt.

    Hoe dan ook dit moet gewoon eens heel helder in kaart gebracht worden. En het helpt meneer van Megen waarschijnlijk bij zijn bewijs van onschuld.

    Ik heb een collega heel ver weg wonen welke steeds verbaast is wat er in Nederland allemaal mogelijk is. Zijn reactie is dan altijd weer : Nederland word net zo corrupt als …….. maar ze pakken het net effe professioneler aan dan hier.

    Eén tip heb ik nog: allemaal lid worden van de EVO. Dan heeft de binnenvaartschipper ook wat te zeggen bij deze club.

    Anton heel veel sterkt.

    Geplaatst door: Pieter Aarnoudse op
  • Toch heb ik het idee dat ze het daar in Den Haag goed voor mekaar hebben.
    Eerst zorg je dat de schipper goed gaat verdienen. Als er dan veel verdient wordt dan laat je zoveel mogelijk nieuwbouw komen. Dan zorg je dat de oude schepen (door regels in te stellen)niet meer aan de eisen van deze tijd voldoen.(dus slopen dat oude materiaal)Als er dan teveel schepen/tonnen zijn zakt de markt vanzelf in mekaar en laat je de ondernemer/schipper niet falliet gaan.
    Zo bereik je 3 dingen:1 je hebt een mooie moderne vloot. 2 je hebt goedkoop vervoer. 3 je hebt hard werkende schippers/mensen.

    Geplaatst door: gjw op
  • Volgens mij worden we studieaan bedonderd door Den Haag. Zijn ze de afspraken van Gorkum nagekomen? Ik kan het me niet herrinneren.
    Nu is er een heleboel belastinggeld uitgegeven aan een of ander figuur die wel eens zou vertellen wat de binnenvaart te doen had.
    Weet u het nog? SAMENWERKEN, één overkoeplende bond.Samenwerking in de vorm van coop. En zogauw we het proberen komt de NMA om de hoek. Ook toevallig, vindt u ook niet? En de bonden maar gillen dat ze meer leden willen. Leden moet je verdienen en niet alleen door kruimelwerk, maar zet je af tegen de NMA de CCR, maar wat horen we, niets.Ze laten alles over zich heen komen. En zit nou niet te zeuren dat er in de binnenvaart nooit geen eenheid komt, dan moet ik u door verwijzen naar NFV bondgenoten, daar zijn ze het eens.Maar het is wel zo dat in dit land de wernemers het uit maken wanneer een zelfstandige AOW krijgt.

    Geplaatst door: johan d op
  • Wat moeten we nou? Staken actie voeren? Eerst maar eens goed nadenken hoe we in deze situatie verzijld geraakt zijn. Ten eerste wat moet de binnenvaart met ligplaatsen, iedereen wil immers varen en op de los en laadplaatsen kunnen we toch goed liggen? Ten tweede wat heeft de middenstand in wijken van grote steden of dorpen aan ligplaatsen voor de binnenvaart? Er liggen drie 135 mtr. schepen of een paar KVB en alles ligt vol. Boodschappen doen we niet want we gaan even naar de Lidl oid, in het cafe even een praatje maken is er ook niet meer bij. Toen de sloopregelingen kwamen, welke ten doel hadden de
    overcapaciteit terug te dringen was ik heel optimistisch, er werd immers op nieuwbouw een flinke boete gezet. Wie dacht er nou dat mensen in sommige gevallen tot wel een miljoen gulden boete gingen betalen om een nieuw schip te laten bouwen.
    Maar het wonder geschiedde, terwijl er in de positieve WIR bijna geen schepen werden gebouwd, gingen de schippers massaal de boete betalen en nieuw bouwen. Iedereen mag het nog een keer uitleggen, maar ik zal het nooit begrijpen. Al die hypotheken, ook voor huizen, zullen door deze generatie terugbetaald moeten worden. De hypot-
    heken zijn bij velen zo hoog dat een keer nee zeggen niet meer gaat, laat staan een paar dagen leeg liggen. Mijn eindconclusie de sector heeft zich bijzonder kwetsbaar gemaakt. Een arbeider met een dure schop!

    Geplaatst door: pietje op
  • laat ze dan ook eens kijken naar de prijzen van de spoorwegen!!!
    als we daar de helft ervan eens krijgen zou als best zijn.
    maar daar mag niet over gepraat worden omdat het van de staat is!!!

    Geplaatst door: noorden op
  • De NMA zorgt er voor, dat de consument, niet onnodig te veel betaald, ha ha dan hoeven ze in de binnenvaart niet veel te doen.
    Wij schippers geven bijna geld toe, om te mogen varen.
    En Anton zo streng ondervragen, is volgens mij, alleen maar, omdat de gestudeerde heren, helemaal niet begrijpen ,hoe de binnenvaart zo structureel onder de kostprijs kunnen varen en niet failliet gaan??
    Daar moet toch wel gekonkel; bij zijn!!
    En dat vind ik wel een bezorgde gedachte, dat een olieboer met respect, uit moet gaan leggen, hoe het spel gespeeld wordt.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • Voor of tegen de EUBO doet hier even niets terzake.
    Maar wie gaat de NMA nu verhoren en eventueel een boete opleggen?
    Het is weliswaar moeilijk bewijsbaar omdat het onder tafel gebeurd,maar dat deze jongens niet helemmal zuiver op de graat zijn ligt er duidelijk bovenop.
    Er gebeuren in de scheepvaartwereld om het zo maar te noemen dingen genoeg waar de NMA zich wel om zou moeten bekommeren maar het niet doet om bepaalde redenen die wij bijna allemaal weten.
    Ten eerste leg je naruurlijk het grote kapitaal niets in de weg dat kan gevaarlijk zijn voor je etentjes en eventuele geschenken die dan gevaar lopen.
    Er wordt veel te veel gerotzooid in die branche maar hoe roep je zoiets een halt toe?
    Met zn allen denken misschien nu vele mensen,maar dat werkt in de scheepvaart niet.
    Maar feit is wel dat we met zn allen steeds meer in het verdomhoekje beginnen te raken.
    Ligplaatsen verdwijnen,allerlei regels en nieuwe wetten worden ons opgedrongen,verbod op organisren is nu ook al aan de orde anders had de NMA Dhr van Megen niet op het matje geroepen.
    Nu hebben sommige zaken die ik noemde niets met dit verhaal te maken,maar hoe ver kunnen ze gaan en wanneer komt de gehele scheepvaart eens echt in de o zo broodnodige opstand???
    Dit hoeft overigens niet gelijk staken of iets dergelijks te zijn maar feit is dat het zo het nu gaat niet verder kan.
    Jammer genoeg schijnen wij met zn allen de enige groep te zijn die zich met zn allen door iedereen.
    in de zakken laat schi….(u weet wat ik bedoel)
    Dit probleem moet toch op te lossen zijn?
    Er wordt nergens tegen geprotesteerd of gezamelijk actie tegen ondernomen wat dat betreft hooguit door een enkeling.
    We hebben zoveel bonden en organisaties waar ik ook niets vandaan hoor komen op dat gebied.
    Er wordt wel geschreven en gedaan,maar niets echt ondernomen.
    En dit is niet bedoeld om iemand zwart te maken,maar we moeten er toch iets aan doen.
    Goede reis allemaal
    Gerrit van den Adel ms Sunisha

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel op

Reageer