Doel van deze omvangrijke campagne is om verladers en logistiek dienstverleners, en later in de campagne ook scholieren en gemeenten vaker te laten kiezen voor binnenvaart en in het bijzonder de kleinere klasse schepen. Dat meldt het Bureau Voorlichting Binnenvaart in een persbericht.
Met FlexFleet introduceert het BVB de nieuwe naam voor binnenvaartschepen tot 86 meter. De naam benadrukt de flexibiliteit in vaargebied, grootte en toepassing. Thema van de campagne is: Bereik meer met de kleinere binnenvaart. Meer bereiken kan op veel manieren worden uitgelegd, maar doelt richting verladers voornamelijk op het grote vaargebied van de FlexFleet. Ook wordt de veelzijdigheid in de grootte van binnenvaart-schepen benadrukt, wat een sterk punt van de binnenvaart is. Binnen deze campagne wordt dit deel van de vloot nu, onder de naam FlexFleet, als aparte categorie onder de aandacht gebracht.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?