Nieuwe zelfvarende duwbak speciaal voor Elbe, Oder en Duitse kanalen

Een nieuwe zelfvarende duwbak moet het vervoer van containers over Elbe, Oder en Duitse kanalen een grote impuls geven. De haven van Maagdenburg pakte vorige week dan ook groot uit toen het op de Tritonwerf in Duisburg gebouwde prototype van het nieuwe scheepstype de haven voor de eerste maal aanliep.

Door Hans Heynen
De Franc (83 x 9,50 meter), zoals de zelfvarende koppelbak is gedoopt, is ontwikkeld voor het vervoer van containers en grote ladingstukken, zoals windmolens, over de ondiepe Duitse binnenwateren met hun vaak lage bruggen. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe zelfvarende duwbak speciaal voor Elbe, Oder en Duitse kanalen | Schuttevaer.nl

Nieuwe zelfvarende duwbak speciaal voor Elbe, Oder en Duitse kanalen

Een nieuwe zelfvarende duwbak moet het vervoer van containers over Elbe, Oder en Duitse kanalen een grote impuls geven. De haven van Maagdenburg pakte vorige week dan ook groot uit toen het op de Tritonwerf in Duisburg gebouwde prototype van het nieuwe scheepstype de haven voor de eerste maal aanliep.

Door Hans Heynen
De Franc (83 x 9,50 meter), zoals de zelfvarende koppelbak is gedoopt, is ontwikkeld voor het vervoer van containers en grote ladingstukken, zoals windmolens, over de ondiepe Duitse binnenwateren met hun vaak lage bruggen. 

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer