Hoge laagwatervrachten schrikken verladers niet af

Verladers stappen, bij sterk stijgende tarieven als gevolg van laag water op de Rijn, maar beperkt over naar spoor- of wegvervoer. De extreme laagwaterperiode in 2003 kostte de binnenvaart hooguit 5,4% aan ladingvolume. Dat stelt Olaf Jonkeren, onderzoeker aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, in zijn proefschrift ‘Adaption to Climate Change in Inland Waterway Transport’. Hij promoveert deze week op ‘klimaatverandering en binnenvaart’.

Dr Olaf Jonkeren (VU Amsterdam): 'Hoge laagwatervrachten schrikken verladers niet af'. (Foto Dirk van der Meulen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hoge laagwatervrachten schrikken verladers niet af | Schuttevaer.nl

Hoge laagwatervrachten schrikken verladers niet af

Verladers stappen, bij sterk stijgende tarieven als gevolg van laag water op de Rijn, maar beperkt over naar spoor- of wegvervoer. De extreme laagwaterperiode in 2003 kostte de binnenvaart hooguit 5,4% aan ladingvolume. Dat stelt Olaf Jonkeren, onderzoeker aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, in zijn proefschrift ‘Adaption to Climate Change in Inland Waterway Transport’. Hij promoveert deze week op ‘klimaatverandering en binnenvaart’.

Dr Olaf Jonkeren (VU Amsterdam): 'Hoge laagwatervrachten schrikken verladers niet af'. (Foto Dirk van der Meulen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer