Van Uden mag OTA bouwen

Beschermde diersoortjes, vermeende geluidsoverlast, een bomonderzoek en onwelwillende ambtenaren. Het zijn volgens directeur Henk Bakker van de Van Uden Group nog maar een paar zaken die ervoor hebben gezorgd dat zijn Overslag Terminal Alphen (OTA) pas na vijftien jaar onderhandelen kan worden gebouwd. ‘Maar dan heb je ook wat’, stelde gedeputeerde Asje van Dijk van de provincie Zuid-Holland.

Van Uden mag OTA bouwen (11)

Van Dijk gaf samen met de Van Uden-directeur, wethouder Hans Groen in ’t Wout van Alphen aan de Rijn en oud-gedeputeerde Fred Jansen vorige week woensdag het startschot voor de aanleg van het plan Steekterpoort in Alphen aan de Rijn. Daarvoor onthulden zij een zandsculptuur op de zandvlakte waar over een jaar de terminal voor de binnenvaart moet liggen. Behalve de bouw van de binnenvaartterminal wordt in het plan Steekterpoort ook de N207 verlegd en komt er een duurzaam bedrijventerrein. De terminal en de weg kosten in totaal vijftig miljoen euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Van Uden mag OTA bouwen | Schuttevaer.nl

Van Uden mag OTA bouwen

Beschermde diersoortjes, vermeende geluidsoverlast, een bomonderzoek en onwelwillende ambtenaren. Het zijn volgens directeur Henk Bakker van de Van Uden Group nog maar een paar zaken die ervoor hebben gezorgd dat zijn Overslag Terminal Alphen (OTA) pas na vijftien jaar onderhandelen kan worden gebouwd. ‘Maar dan heb je ook wat’, stelde gedeputeerde Asje van Dijk van de provincie Zuid-Holland.

Van Uden mag OTA bouwen (11)

Van Dijk gaf samen met de Van Uden-directeur, wethouder Hans Groen in ’t Wout van Alphen aan de Rijn en oud-gedeputeerde Fred Jansen vorige week woensdag het startschot voor de aanleg van het plan Steekterpoort in Alphen aan de Rijn. Daarvoor onthulden zij een zandsculptuur op de zandvlakte waar over een jaar de terminal voor de binnenvaart moet liggen. Behalve de bouw van de binnenvaartterminal wordt in het plan Steekterpoort ook de N207 verlegd en komt er een duurzaam bedrijventerrein. De terminal en de weg kosten in totaal vijftig miljoen euro.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer