Jaegers geleidelijk dubbelwandig

Tankvaartrederij Jaegers heeft onlangs in Duisburg twee dubbelwandige type-C tankers gedoopt, de Eiltank 6 en de Eiltank 26 (beide 86 x 9,60 meter, 1600 ton). De tankers hebben vijf gecoate ladingtanks en zijn uitgerust met een hoofdmotor van Mitsubishi. ‘Op de kanalen kunnen de schepen niet helemaal afladen, maar op de Rijn natuurlijk wel’, zegt Klaus Valentin van Jaegers.

Jaegers geleidelijk dubbelwandig

‘Er volgen dit jaar nog vier tankers van dit type. Ze zijn of worden allemaal in Duisburg afgebouwd. Drie casco’s zijn gebouwd in Groningen en drie op de Triton Werft. De komende jaren komen er nog vijf bij. Daarnaast bouwen we een aantal jonge enkelwandige tankers uit de jaren tachtig en negentig, om naar dubbelwandige tankers.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Jaegers geleidelijk dubbelwandig | Schuttevaer.nl

Jaegers geleidelijk dubbelwandig

Tankvaartrederij Jaegers heeft onlangs in Duisburg twee dubbelwandige type-C tankers gedoopt, de Eiltank 6 en de Eiltank 26 (beide 86 x 9,60 meter, 1600 ton). De tankers hebben vijf gecoate ladingtanks en zijn uitgerust met een hoofdmotor van Mitsubishi. ‘Op de kanalen kunnen de schepen niet helemaal afladen, maar op de Rijn natuurlijk wel’, zegt Klaus Valentin van Jaegers.

Jaegers geleidelijk dubbelwandig

‘Er volgen dit jaar nog vier tankers van dit type. Ze zijn of worden allemaal in Duisburg afgebouwd. Drie casco’s zijn gebouwd in Groningen en drie op de Triton Werft. De komende jaren komen er nog vijf bij. Daarnaast bouwen we een aantal jonge enkelwandige tankers uit de jaren tachtig en negentig, om naar dubbelwandige tankers.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer