LZV toch met zestig ton op de weg

De langere en zwaardere vrachtwagens (LZV’s) mogen toch weer gaan rijden met een maximum gewicht van zestig ton. Vorig jaar wilde minister Eurlings het toegestane tonnage nog verlagen naar vijftig ton. Zestig ton zou bruggen en viaducten teveel belasten omdat deze vaak niet zijn berekend op dergelijke zware combinaties. Dat zou de levensduur kunnen beperken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

LZV toch met zestig ton op de weg | Schuttevaer.nl

LZV toch met zestig ton op de weg

De langere en zwaardere vrachtwagens (LZV’s) mogen toch weer gaan rijden met een maximum gewicht van zestig ton. Vorig jaar wilde minister Eurlings het toegestane tonnage nog verlagen naar vijftig ton. Zestig ton zou bruggen en viaducten teveel belasten omdat deze vaak niet zijn berekend op dergelijke zware combinaties. Dat zou de levensduur kunnen beperken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer