Hoogovens brengt vervoer onder bij NPRC, PTC en CBV

Hoogovens heeft sinds 1 december alle binnenvaartvervoer, uitgezonderd containers, ondergebracht bij de samenwerkingsverbanden NPRC, PTC en CBV. ‘Huisbevrachter Lucassen kon geen vervoersgarantie geven’, zegt woordvoerder Marcel Hoenderdos van Hoogovens.

‘En die hebben wij wel nodig. Onze business units gaan er vanuit dat wat ze aanbieden bij de afdeling logistiek en transport ook zo snel mogelijk wordt vervoerd.’ De sluiting van de schippersbeurzen was volgens Hoenderdos aanleiding weer met Lucassen om tafel te gaan. Het gaat in totaal om ruim 800.000 ton lading per jaar. ‘We hebben nu besloten met samenwerkingsverbanden verder te gaan, omdat die wel vervoersgarantie kunnen bieden.’
Lucassen blijft wel het containervervoer doen. ‘Gelukkig vervoert Hoogovens steeds meer per container’, zegt woordvoerder Kolkman van Lucassen. ‘Maar het is natuurlijk nooit leuk een omvangrijk pakket lading te verliezen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hoogovens brengt vervoer onder bij NPRC, PTC en CBV | Schuttevaer.nl

Hoogovens brengt vervoer onder bij NPRC, PTC en CBV

Hoogovens heeft sinds 1 december alle binnenvaartvervoer, uitgezonderd containers, ondergebracht bij de samenwerkingsverbanden NPRC, PTC en CBV. ‘Huisbevrachter Lucassen kon geen vervoersgarantie geven’, zegt woordvoerder Marcel Hoenderdos van Hoogovens.

‘En die hebben wij wel nodig. Onze business units gaan er vanuit dat wat ze aanbieden bij de afdeling logistiek en transport ook zo snel mogelijk wordt vervoerd.’ De sluiting van de schippersbeurzen was volgens Hoenderdos aanleiding weer met Lucassen om tafel te gaan. Het gaat in totaal om ruim 800.000 ton lading per jaar. ‘We hebben nu besloten met samenwerkingsverbanden verder te gaan, omdat die wel vervoersgarantie kunnen bieden.’
Lucassen blijft wel het containervervoer doen. ‘Gelukkig vervoert Hoogovens steeds meer per container’, zegt woordvoerder Kolkman van Lucassen. ‘Maar het is natuurlijk nooit leuk een omvangrijk pakket lading te verliezen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer