Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Geen lagere boetes binnenvaart

DEN HAAG

De hoogte van boetes in de binnenvaart verandert niet. Uit onderzoek blijkt dat de bestuurlijke boetes in andere sectoren nu al gemiddeld ruim twee keer zo hoog zijn als in de binnenvaart. Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat ziet dan ook ‘geen aanleiding om de boetecatalogus in de Binnenvaartregeling te herzien’. Dat schrijft ze in een brief met twee rapporten aan de Tweede Kamer.

1 / 1
Een vergelijking van boetes in verschillende sectoren. Het gaat hierbij volgens Panteia om goed vergelijkbare boetes. (Tabel Panteia)

Een vergelijking van boetes in verschillende sectoren. Het gaat hierbij volgens Panteia om goed vergelijkbare boetes. (Tabel Panteia)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Rienk abrahamse

    Het ontneemt in ieder geval wel het plezier in het varen. Je denkt dat je in orde bent, maar ILT blijft net zo lang zoeken tot ze wat hebben gevonden. Ik kan er een boek over schrijven. Positief is wel dat er voortaan meer naar de geest van de wet wordt gekeken. Binnenvaart kan je niet vergelijken met wegvervoer, er zijn situaties denkbaar, die het onmogelijk maken om precies naar de letter van de wet te werken.

  • J.C Hagens

    Bemannigsleden beschikken niet over de juiste vakbekwaamheid, wordt dit aangetoond door een Diploma en dus zuiver Theoretisch, of is het ook mogelijk en voor de doelgroep gewenst, dat een persoon die minder Theoretisch gestoeld is een praktijk Examen af te laten leggen, en daarna gelijk door te laten stromen als gekwalificeerd Personeel.
    Het is ook wel erg eenvoudig om de desbetreffende ondernemer een bekeuring te geven.
    Je zal maar wegens ziekte van je personeel of een andere reden, met personeel zonder het geschikte papiertje moeten varen, tenslotte moet je de reis af maken en de kachel moet toch blijven branden.
    Natuurlijk moet dit alles internationaal geregeld zijn.




  • edmond van den abbeele

    in plaats de schippers altijd onder druk te zetten zoals het ontgassen van gevaarlijke stoffen .kunnen ze beter de bevrachters eens aan pakken.als we weigeren zeggen ze dood leuk dat je geen transport krijgt .het is wel altijd gemakkelijk naar de schippers door schuiven

Lees ook