Urenlange vertraging op de Main door aanvaring met sluismuur in Offenbach

Het sluizencomplex van Offenbach op de Main is woensdagavond en donderdagmorgen 22 november uren gestremd geweest. Dat gebeurde nadat een lege tanker woensdagavond rond 21.30 uur bij het invaren van de noordelijke sluis tegen de muur ter hoogte van de bakboord sluisdeur was gevaren.

Het 109 meter lange motortankschip Köpenick liep daarbij een twee meter lange scheur boven de waterlijn op en kwam vast te zitten. Omdat er geen enkele beweging meer in zat besloten de autoriteiten het peil in het kanaalpand tussen Offenbach en Mühlheim met 20 centimeter te verhogen. Daarvoor moest ook de zuidelijke kolk gestremd worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Urenlange vertraging op de Main door aanvaring met sluismuur in Offenbach | Schuttevaer.nl

Urenlange vertraging op de Main door aanvaring met sluismuur in Offenbach

Het sluizencomplex van Offenbach op de Main is woensdagavond en donderdagmorgen 22 november uren gestremd geweest. Dat gebeurde nadat een lege tanker woensdagavond rond 21.30 uur bij het invaren van de noordelijke sluis tegen de muur ter hoogte van de bakboord sluisdeur was gevaren.

Het 109 meter lange motortankschip Köpenick liep daarbij een twee meter lange scheur boven de waterlijn op en kwam vast te zitten. Omdat er geen enkele beweging meer in zat besloten de autoriteiten het peil in het kanaalpand tussen Offenbach en Mühlheim met 20 centimeter te verhogen. Daarvoor moest ook de zuidelijke kolk gestremd worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer