Perikelen in Koninginnensluis

Geladen in Antwerpen met windturbineonderdelen voor Harlingen, maakt de Tyro van de familie Oorburg hier een tussenstop in thuishaven Nieuwegein.

Perikelen in Koninginnensluis

Dat ging niet zonder problemen. Schipper Chris Oorburg wilde in de kolk aan stuurboord zijn auto afzetten, maar trof een motorjachtje aan op die plek. Het bleek nog lastig de plezierschipper te overtuigen dat hij daar weg moest. Arina Oorburg had het graag ruim van tevoren geregeld met de sluiswachter, maar kreeg telefonisch geen contact. Behalve dit soort verbindingsproblemen, kampt de Koninginnensluis in Vreeswijk momenteel ook vrijwel dagelijks met stremmingen vanwege extreem laag water in de Lek. Veel jachtschippers hebben niet door dat dit het gevolg is van de eb- en vloedwerking tot aan de stuw van Hagestein. Overigens is de sluis bereikbaar op VHF 84 en telefonisch op 088-7973902. (JB)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Perikelen in Koninginnensluis | Schuttevaer.nl

Perikelen in Koninginnensluis

Geladen in Antwerpen met windturbineonderdelen voor Harlingen, maakt de Tyro van de familie Oorburg hier een tussenstop in thuishaven Nieuwegein.

Perikelen in Koninginnensluis

Dat ging niet zonder problemen. Schipper Chris Oorburg wilde in de kolk aan stuurboord zijn auto afzetten, maar trof een motorjachtje aan op die plek. Het bleek nog lastig de plezierschipper te overtuigen dat hij daar weg moest. Arina Oorburg had het graag ruim van tevoren geregeld met de sluiswachter, maar kreeg telefonisch geen contact. Behalve dit soort verbindingsproblemen, kampt de Koninginnensluis in Vreeswijk momenteel ook vrijwel dagelijks met stremmingen vanwege extreem laag water in de Lek. Veel jachtschippers hebben niet door dat dit het gevolg is van de eb- en vloedwerking tot aan de stuw van Hagestein. Overigens is de sluis bereikbaar op VHF 84 en telefonisch op 088-7973902. (JB)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer