Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Boetes blijven hoog

DEN HAAG

De boetes voor overtredingen van onder meer de vaar- en rusttijdenwet gaan niet omlaag voor particuliere binnenvaartschippers. Minister Schultz van Infrastructuur en Milieu is niet van plan ze aan te passen naar het lagere niveau van een schipper in loondienst, waarbij de schipper 20% en de werkgever 80% van de boete betaalt.

1 / 1

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (5)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • H Van Roozendaal

    Het probleem zit niet in handhaven. Want handhaven willen we allemaal. Het probleem zit in het feit dat ons rechtssysteem gebaseerd is op redelijkheid en billijkheid. En dat is nu net wat IL&T maar ook bijvoorbeeld Waternet niet helemaal of helemaal niet begrijpen. Wet is Wet past niet in onze cultuur en hoe we met elkaar om willen gaan. Dit is een zeer zorgelijke ontwikkeling.

  • Piet Bennik

    Dat er weinig personeel voor handen is de binnenvaart ondernemers hun eigen schuld. Je zult mensen fatsoenlijk moeten betalen, maar we willen voor een kwartje op de eerste rang zitten, dus blijven de mensen weg. Om dit te veranderen zal er beter lonen en voorwaarden moeten komen en eer dat weer door gedrongen is aan de werkzoekende ben je wel een paar jaar verder. Tja, altijd voor weinig varen heeft uiteindelijk zijn uitwerking! Wij zijn in de binnenvaart qua lonen niet zoveel gestegen als aan de wal en dat zal de ondernemers aan het denken moeten zetten. Zo ook is het belachelijk dat je met een schip van klein 1300 ton € 30 overliggeld hebt per uur!!!! Aan de wal heb je daar geeneens een ZZPer voor zonder gereedschap!!! Dus ga eens ondernemen in plaats van alleen varen!

  • J H Boerman

    de regering is bezig de nederlandse particuliere schipper de nek om te draaien en wel om de rede dat er steeds meer regels komen absurd hoge boetes.
    en dit alles gaat onder het mom van veiligheid ,als we dan over veiligheid gaan praten dan zijn er nog wel andere dingen om over na te denken zoals bv alleen varen.
    vermoedelijk trap ik nu veel collega schippers op hun tenen,maar als ik zonder matroos vaar na 22.00 uur dan ben ik zwaar in overtreding terwijl er altijd nog iemand is die ik kan roepen als er wat gebeurd maar de gene die alleen vaart kan dat niet en dat noemen ze veilig.

  • Duo Welbekend

    Wat een helden op het ministerie,wel convenanten aan de rederijen geven zodat deze geen controle hebben.Nu mogen de gezins /eenmans /man-vrouw bedrijven de heldendaden opvangen van de handhavers.
    Dan zeggen dat de rederijen (werkgevers ) ook 80% betalen ,wat een klasse justitie!

  • t duivenstein

    Nou dat betekent de dood steek voor de binnenvaart de prijzen dekken de boete's bij lange na niet . En goed personeel is er gewoon niet.

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.