Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

IL&T herkent zich niet in kritiek van schipper Van der Heide

DEN HAAG

De Inspectie Leefomgeving en Transport (IL&T) herkent zich niet in de kritiek van schipper Martin van der Heide van de Kempenaar Rosalinde.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Robin Faasse

    Als je weet dat er in Rotterdam voor een blauwe lamp die niet brand een boete opgelegd werd van 20.000 euro, die naar een bezoek bij de rechter per Gods gratie naar 10.000 euro boete ging (nog een vermogen voor een lampje), en voor het verhalen van wachtsteiger naar laad/los kade met 1 vrouw/man te weinig a/b voor de schamele prijs van 7.500 euro boete kan je inderdaad niet spreken van buitensporige handhaving. SORRY MEVR SLEUTJES ik herken u verhaal niet ten opzichte van de werkelijkheid. Ik mag hopen dat al deze idiote wet en regelgeving gisteren nog verdwijnt en dat het machtsmisbruik van ambtenaren eens aan banden word gelegd. Er kan beter een cursus menselijke maat gegeven worden, zal een hoop minder frustratie opleveren.

  • Piet Bennik

    Natuurlijk herkent ILenT niets.

    Zelfs niet dat ik ze er op aan sprak dat ze de meetbriefwet aan het overtreden waren en dat de schipper hiervoor beboet kan worden in de derde graad.
    En dan verschuilen ze zich dat er te weinig mensen zijn om de aanvragen te verwerken.
    Nu varen ze niet, maar het komt wel overeen met onderbemand varen.

    Pas na negen maanden was er een officiële meetbrief aan boord.
    Ruim drie maanden na het verstrijken van de meet verklaring.

Lees ook