Tien vragen over tewerkstellingsvergunningen

Door Dirk van der Meulen

1. Heeft de binnenvaart Filippijnen nodig?

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (15)

  • @ LOGO 09-07-2011 11:19!!!!

    TENENKROMMEND zit ik je verhaal te lezen. Neem op zijn minst de moeite om de woorden correct op te schrijven. En hoofdletters worden ook gewaardeerd. Zou dat kennen? šŸ˜‰

    Geplaatst door: Arjen op
  • Filipijnen die ingehuurd worden bij een safe bureau (bv Gerwil) worden goed betaald.
    De lasten worden netjes afgedragen!!! Dit mag je boekhouder gewoon controleren.
    Trouwens 6maanden werken en 6 maanden thuis, doorbetaald…. is dat niet een beetje een waanidee? Vertel mij waar dat gebeurd!!! Sorry, beetje kortzichtig geblaf, noem ik dat!

    Geplaatst door: richard op
  • Wat een duidelijke stuk!
    Ik vaar zonder personeel, maar zou direct een filipijn nemen als ik personeel nodig had.
    Ik hoop voor mijn collega’s dat ze allemaal hun filipijnen in dienst kunnen houden!
    Het is toch te gek voor woorden, dat bv Swets, dit allemaal veroorzaakt!! Minzaam….
    En dan nog een brief rondsturen aan de werkgevers van de filipijnen, met een aanbieding van pools personeel….. .. .. hum democratisch…???

    Geplaatst door: Ralph Lauren op
  • Ik ben heel benieuwd waar ik in NEDERLAND een baan kan vinden, waar ik 6 maanden kan werken en daarna 6 maanden thuis kan zitten. Ja en nog betaald ook!!!!!
    Kom op collega’s mag ik dat bedrijf weten, ik ga direct solliciteren……

    Geplaatst door: willem op
  • logo LOGO logo LOGO….
    Ga eerst terug naar school, en leer Nederlands, er staan zeeeeeeeer veeeeeel taalfouten in het onzinnige stuk dat u schreef!!

    Geplaatst door: roosje op
  • Ik sluit mij helemaal aan bij “Flipje” en zou van de overheid eens meer controle willen zien.Ik snap nu ook de wens om de voertaal Engels in te voeren.Kunnen ze die overzeesche matrozen mennen.Erg triest die afbraak.

    Geplaatst door: Henny Arends op
  • Typisch nederlands, tijdens het bakkie koffie klagen over de vele buitenlanders in nederland die het sociale systeem omzeep helpen, en na de koffie een crewing agency bellen om zeer goedkope fillipijnen.

    Geplaatst door: jw op
  • er is niks tegen philiepeinen.alleen ze worden niet betaald comform minium loon in nederland.
    ze krijgen de helft nog niet . waar ze recht op hebben. waar voor niet 6 maanden werken 6 maanden thuis. met door betalen loon.dat is menselijker.
    de bureaus waar deze ondernemmers mee werken
    .is onbegrijpelijk dat die vergunung krijgen.
    kijk maar toen circa 10 jaar terug met chechische bureaus.
    die kregen dat ook om dat die matrozen ook veels te weinig kregen.
    toen ze privaat bij de binnenvaart ondernemmers in dienst kwamen kregen ze ook neto 3 keer zoveel.
    voor roemenen en bulgaren moet je wel alles in orde hebben kwa neto minium loon.
    anders geen vergunning. dus dit moet voor philiepijnen ook zo zijn en dat is niet zo .
    die philiekijnse arbeids bureuas betalen niks in nederland. is toch ook onbegrijpelijk.
    ik hoop dat ze voor die philiepijnen zo gaan als voor alle andere medewerkers.
    dat is gewoon concurente vervalsend. tegen over correkte ondernemmers.
    maar de vakorganiesaties doen er niks aan want ze hebben ook leden . die lid zijn.
    tegen die misstap.
    ze kennen gewoon b;ijven alleem comform nederlandse wet

    Geplaatst door: logo op
  • Nergens hoor ik dat we beter personeel in Ned. of de EU moeten gaan vinden. Wanneer gaat het STC(en de rest) niet eens Ć³Ć³k zoeken naar gewoner jong-volk(naast de gebruikelijke STC-gangers) om hun binnenvaartopleidingen te vullen. Hoe komt het dat vele internaatgenoten van vroeger nooit meer in de binnenvaart willen werken/andere opleidingen zijn gaan doen. Met vanver buitenlands personeel zijn we met onze vicieuze cirkels rondom inhuurpersoneel in een nietomkeerbare, fatale duikvlucht terecht gekomen.

    Eerst waren de Tsjechiƫ dope, de Polen perfect en toen die te duur werden was Roemeniƫ (plotsklaps) het beloofde land. Denk je echt dat er (behalve enkele verstokte vrijgezellen), er blijvend Ned. of (west-)Europees personeel wil blijven werken op de Ned Binnenvaart. Acht maanden per torn, en geen CAO: Dream-On mijn beste Binnenvaart-ondernemer.

    Dit is niet negatief bedoeld richting de Flippen, maar kende je dit spreekwoord al (uit die perfecte economie van de USA):
    If you pay peanuts, you will only get monkeys. !!

    Succes met jullie gedoetje / Ik hoor de klap wel als ‘ie binnenkort komt.

    Geplaatst door: N. op
  • Een helder informatief stukje!! Hopenlijk luister de minister ook naar de geluiden uit de sector, want je kunt seizoensarbeid toch niet vergelijken met een gezinsbedrijf dat het hele jaar door goed moet presteren. Je moet toch wel op je personeel kunnen vertrouwen en weten dat ze stressbestendig zijn. Ik zou wel een shele positieve verhalen willen nhoren over de euwerknemers, want ik vraag me af of er echt wel zoveel prioriteit genietend aanbod is binnen de eu, die ook goed functioneert. Want iemand die ervaring heeft in de zeevaart of op 1 of ander rondvaartbootje, maar daar altijd in de keuken of machinekamer stond, kun je niet ervaren noemen, zoals de kantoren, die ze leveren dat wel zeggen.

    Geplaatst door: fam. Geluk op
  • Heel toevallig een brief gekregen van een handelaar in pools personeel die deze zaak bij de minister heeft aangezwengeld. Of ze niet personeel konden leveren omdat zij ons hadden geregistreed als onderneming met fillipijnen. Juist dit bedrijf heeft mij doen besluiten om met polen te stoppen. Nee, ik noem geen namen dat vindt Swets odv niet leuk. Laten we dan nu gelijk de lijn van de minister door trekken en iedereen die door de bank wordt uitgebuit en als moderne slaaf wordt behandeld gaat dan ook maar naar huis. Als ik mocht kiezen koos ik er vandaag nog voor om me een ander kleurtje te laten verven en als moderne fillipijnse slaaf te gaan werken.

    Geplaatst door: sander op
  • De sector zou zich eens moeten bezinnen op de toekomst.
    Dat betekent een CAO en goede arbeidsvoorwaarden met een passend salaris als bij een vergelijkbare functie aan de wal.

    Als sector jezelf promoten op scholen als er schoolkeuzes gemaakt moeten worden.

    Als sector nadenken over hoe de schippers die met pensioen gaan vervangen moeten gaan worden.

    Het gebruiken van werknemers uit lage lonenlanden is roofbouw op de toekomst als niet over het gehele plaatje wordt nagedacht.

    Ik heb er een hard hoofd in….

    Geplaatst door: Flipje op
  • ik ben benieuwd met wat voor mensen de buro’s komen die zeggen dat ze wel personeel hebben om de pilippijnen te vervangen, waarschijnlijk weer koks, afwassers of putjesscheppers ofzo die via een omweg de vaartijd hebben en dan aan boord van een schip naar een touw kijken en zich afvragen wat ze er mee moeten
    en de verhalen van slavernij slaan nergens op de filippijn bij ons aan boord baalt als dit werk stopt ze zitten liever op een binnenvaart schip dan op een zeeschip waar ze vaak nog langer van huis zijn en meer uren maken

    Geplaatst door: den Uijl op
  • Helaas is voor te veel schippers moderne slavernij ook een vorm van democratie. Democratie houd ook in dat je je aan de democrates vastgestlde waarden houd.

    Geplaatst door: Peter op
  • Dadelijk allemaal kogelvestjes aan,want we worden
    verplicht opgezadeld met criminele werkelozen,er gaan nog meer goede mensen iets anders doen dan in de binnenvaart werken ,mensen om je heen naar eigen keuze en maatstaven wordt niet meer getolereerd.Leve de democratie

    Geplaatst door: jacques STORM op

Reageer

Tien vragen over tewerkstellingsvergunningen | Schuttevaer.nl

Tien vragen over tewerkstellingsvergunningen

Door Dirk van der Meulen

1. Heeft de binnenvaart Filippijnen nodig?

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (15)

  • @ LOGO 09-07-2011 11:19!!!!

    TENENKROMMEND zit ik je verhaal te lezen. Neem op zijn minst de moeite om de woorden correct op te schrijven. En hoofdletters worden ook gewaardeerd. Zou dat kennen? šŸ˜‰

    Geplaatst door: Arjen op
  • Filipijnen die ingehuurd worden bij een safe bureau (bv Gerwil) worden goed betaald.
    De lasten worden netjes afgedragen!!! Dit mag je boekhouder gewoon controleren.
    Trouwens 6maanden werken en 6 maanden thuis, doorbetaald…. is dat niet een beetje een waanidee? Vertel mij waar dat gebeurd!!! Sorry, beetje kortzichtig geblaf, noem ik dat!

    Geplaatst door: richard op
  • Wat een duidelijke stuk!
    Ik vaar zonder personeel, maar zou direct een filipijn nemen als ik personeel nodig had.
    Ik hoop voor mijn collega’s dat ze allemaal hun filipijnen in dienst kunnen houden!
    Het is toch te gek voor woorden, dat bv Swets, dit allemaal veroorzaakt!! Minzaam….
    En dan nog een brief rondsturen aan de werkgevers van de filipijnen, met een aanbieding van pools personeel….. .. .. hum democratisch…???

    Geplaatst door: Ralph Lauren op
  • Ik ben heel benieuwd waar ik in NEDERLAND een baan kan vinden, waar ik 6 maanden kan werken en daarna 6 maanden thuis kan zitten. Ja en nog betaald ook!!!!!
    Kom op collega’s mag ik dat bedrijf weten, ik ga direct solliciteren……

    Geplaatst door: willem op
  • logo LOGO logo LOGO….
    Ga eerst terug naar school, en leer Nederlands, er staan zeeeeeeeer veeeeeel taalfouten in het onzinnige stuk dat u schreef!!

    Geplaatst door: roosje op
  • Ik sluit mij helemaal aan bij “Flipje” en zou van de overheid eens meer controle willen zien.Ik snap nu ook de wens om de voertaal Engels in te voeren.Kunnen ze die overzeesche matrozen mennen.Erg triest die afbraak.

    Geplaatst door: Henny Arends op
  • Typisch nederlands, tijdens het bakkie koffie klagen over de vele buitenlanders in nederland die het sociale systeem omzeep helpen, en na de koffie een crewing agency bellen om zeer goedkope fillipijnen.

    Geplaatst door: jw op
  • er is niks tegen philiepeinen.alleen ze worden niet betaald comform minium loon in nederland.
    ze krijgen de helft nog niet . waar ze recht op hebben. waar voor niet 6 maanden werken 6 maanden thuis. met door betalen loon.dat is menselijker.
    de bureaus waar deze ondernemmers mee werken
    .is onbegrijpelijk dat die vergunung krijgen.
    kijk maar toen circa 10 jaar terug met chechische bureaus.
    die kregen dat ook om dat die matrozen ook veels te weinig kregen.
    toen ze privaat bij de binnenvaart ondernemmers in dienst kwamen kregen ze ook neto 3 keer zoveel.
    voor roemenen en bulgaren moet je wel alles in orde hebben kwa neto minium loon.
    anders geen vergunning. dus dit moet voor philiepijnen ook zo zijn en dat is niet zo .
    die philiekijnse arbeids bureuas betalen niks in nederland. is toch ook onbegrijpelijk.
    ik hoop dat ze voor die philiepijnen zo gaan als voor alle andere medewerkers.
    dat is gewoon concurente vervalsend. tegen over correkte ondernemmers.
    maar de vakorganiesaties doen er niks aan want ze hebben ook leden . die lid zijn.
    tegen die misstap.
    ze kennen gewoon b;ijven alleem comform nederlandse wet

    Geplaatst door: logo op
  • Nergens hoor ik dat we beter personeel in Ned. of de EU moeten gaan vinden. Wanneer gaat het STC(en de rest) niet eens Ć³Ć³k zoeken naar gewoner jong-volk(naast de gebruikelijke STC-gangers) om hun binnenvaartopleidingen te vullen. Hoe komt het dat vele internaatgenoten van vroeger nooit meer in de binnenvaart willen werken/andere opleidingen zijn gaan doen. Met vanver buitenlands personeel zijn we met onze vicieuze cirkels rondom inhuurpersoneel in een nietomkeerbare, fatale duikvlucht terecht gekomen.

    Eerst waren de Tsjechiƫ dope, de Polen perfect en toen die te duur werden was Roemeniƫ (plotsklaps) het beloofde land. Denk je echt dat er (behalve enkele verstokte vrijgezellen), er blijvend Ned. of (west-)Europees personeel wil blijven werken op de Ned Binnenvaart. Acht maanden per torn, en geen CAO: Dream-On mijn beste Binnenvaart-ondernemer.

    Dit is niet negatief bedoeld richting de Flippen, maar kende je dit spreekwoord al (uit die perfecte economie van de USA):
    If you pay peanuts, you will only get monkeys. !!

    Succes met jullie gedoetje / Ik hoor de klap wel als ‘ie binnenkort komt.

    Geplaatst door: N. op
  • Een helder informatief stukje!! Hopenlijk luister de minister ook naar de geluiden uit de sector, want je kunt seizoensarbeid toch niet vergelijken met een gezinsbedrijf dat het hele jaar door goed moet presteren. Je moet toch wel op je personeel kunnen vertrouwen en weten dat ze stressbestendig zijn. Ik zou wel een shele positieve verhalen willen nhoren over de euwerknemers, want ik vraag me af of er echt wel zoveel prioriteit genietend aanbod is binnen de eu, die ook goed functioneert. Want iemand die ervaring heeft in de zeevaart of op 1 of ander rondvaartbootje, maar daar altijd in de keuken of machinekamer stond, kun je niet ervaren noemen, zoals de kantoren, die ze leveren dat wel zeggen.

    Geplaatst door: fam. Geluk op
  • Heel toevallig een brief gekregen van een handelaar in pools personeel die deze zaak bij de minister heeft aangezwengeld. Of ze niet personeel konden leveren omdat zij ons hadden geregistreed als onderneming met fillipijnen. Juist dit bedrijf heeft mij doen besluiten om met polen te stoppen. Nee, ik noem geen namen dat vindt Swets odv niet leuk. Laten we dan nu gelijk de lijn van de minister door trekken en iedereen die door de bank wordt uitgebuit en als moderne slaaf wordt behandeld gaat dan ook maar naar huis. Als ik mocht kiezen koos ik er vandaag nog voor om me een ander kleurtje te laten verven en als moderne fillipijnse slaaf te gaan werken.

    Geplaatst door: sander op
  • De sector zou zich eens moeten bezinnen op de toekomst.
    Dat betekent een CAO en goede arbeidsvoorwaarden met een passend salaris als bij een vergelijkbare functie aan de wal.

    Als sector jezelf promoten op scholen als er schoolkeuzes gemaakt moeten worden.

    Als sector nadenken over hoe de schippers die met pensioen gaan vervangen moeten gaan worden.

    Het gebruiken van werknemers uit lage lonenlanden is roofbouw op de toekomst als niet over het gehele plaatje wordt nagedacht.

    Ik heb er een hard hoofd in….

    Geplaatst door: Flipje op
  • ik ben benieuwd met wat voor mensen de buro’s komen die zeggen dat ze wel personeel hebben om de pilippijnen te vervangen, waarschijnlijk weer koks, afwassers of putjesscheppers ofzo die via een omweg de vaartijd hebben en dan aan boord van een schip naar een touw kijken en zich afvragen wat ze er mee moeten
    en de verhalen van slavernij slaan nergens op de filippijn bij ons aan boord baalt als dit werk stopt ze zitten liever op een binnenvaart schip dan op een zeeschip waar ze vaak nog langer van huis zijn en meer uren maken

    Geplaatst door: den Uijl op
  • Helaas is voor te veel schippers moderne slavernij ook een vorm van democratie. Democratie houd ook in dat je je aan de democrates vastgestlde waarden houd.

    Geplaatst door: Peter op
  • Dadelijk allemaal kogelvestjes aan,want we worden
    verplicht opgezadeld met criminele werkelozen,er gaan nog meer goede mensen iets anders doen dan in de binnenvaart werken ,mensen om je heen naar eigen keuze en maatstaven wordt niet meer getolereerd.Leve de democratie

    Geplaatst door: jacques STORM op

Reageer