Schippersz (36): Greet van de 229

De argumenten van meneer Kruis (chef varend personeel) om Schippersz op de 229 te laten aanmonsteren, ken ik niet. Maar hij is een vakman, meneer Kruis: een betere plek had ik me niet kunnen wensen. Een beter schip wel: een omgebouwd sleepschip van 1929, geen schoonheid, maar wel een met twee MWM 500 pk turbo’s. Daar is het Damco om begonnen: niet duwen, maar slepen. En dat deden we. (Ik zeg al ‘we…!).

Door Karel Kersten

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Schippersz (36): Greet van de 229 | Schuttevaer.nl

Schippersz (36): Greet van de 229

De argumenten van meneer Kruis (chef varend personeel) om Schippersz op de 229 te laten aanmonsteren, ken ik niet. Maar hij is een vakman, meneer Kruis: een betere plek had ik me niet kunnen wensen. Een beter schip wel: een omgebouwd sleepschip van 1929, geen schoonheid, maar wel een met twee MWM 500 pk turbo’s. Daar is het Damco om begonnen: niet duwen, maar slepen. En dat deden we. (Ik zeg al ‘we…!).

Door Karel Kersten

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer