Nog geen schot in looneis bonden CAO Waterbouw

Werkgevers en werknemers hebben 21 februari en 27 maart de eerste onderhandelingen gevoerd over een nieuwe CAO Waterbouw. Volgens FNV Waterbouw-onderhandelaar Charley Ramdas zit er ‘beweging’ in een ouderenregeling en directeur Edwin Lokkerbol van de Vereniging van Waterbouwers spreekt van een prima sfeer, waarin ‘openhartig van gedachten werd gewisseld’.

Volgens Ramdas lijken de werkgevers te willen investeren in om- en bijscholing, zodat werknemers breder inzetbaar zijn. Minder vaart zit er in de gewenste loonsverhoging en de reparatie van het derde WW-jaar op kosten van de werknemers. ‘Het echte onderhandelen begint 5 april, want de werkgevers zijn nog niet met concrete voorstellen gekomen’, stelt Ramdas. Desgevraagd zegt Lokkerbol er vertrouwen in te hebben, dat partijen er 5 april uit kunnen komen. ‘Maar er zijn nog wel enkele noten te kraken.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nog geen schot in looneis bonden CAO Waterbouw | Schuttevaer.nl

Nog geen schot in looneis bonden CAO Waterbouw

Werkgevers en werknemers hebben 21 februari en 27 maart de eerste onderhandelingen gevoerd over een nieuwe CAO Waterbouw. Volgens FNV Waterbouw-onderhandelaar Charley Ramdas zit er ‘beweging’ in een ouderenregeling en directeur Edwin Lokkerbol van de Vereniging van Waterbouwers spreekt van een prima sfeer, waarin ‘openhartig van gedachten werd gewisseld’.

Volgens Ramdas lijken de werkgevers te willen investeren in om- en bijscholing, zodat werknemers breder inzetbaar zijn. Minder vaart zit er in de gewenste loonsverhoging en de reparatie van het derde WW-jaar op kosten van de werknemers. ‘Het echte onderhandelen begint 5 april, want de werkgevers zijn nog niet met concrete voorstellen gekomen’, stelt Ramdas. Desgevraagd zegt Lokkerbol er vertrouwen in te hebben, dat partijen er 5 april uit kunnen komen. ‘Maar er zijn nog wel enkele noten te kraken.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer