OM eist 1400 euro boete na aanvaring stuw Grave

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de schipper die 29 december 2016 in aanvaring kwam met de stuw bij Grave een transactie aangeboden van 1400 euro.
Volgens het OM ‘het maximale bedrag conform de geldende richtlijnen’ voor overtreding van het Binnenvaartpolitiereglement (BPR), met name het feit dat hij zich niet tijdig bij de sluis had gemeld.

OM eist 1400 euro boete na aanvaring stuw Grave

Op basis van het dossier is het OM van mening dat de man zich schuldig heeft gemaakt aan overtreding van het Binnenvaartpolitiereglement. Het motortankschip Maria Valentine, geladen met 2000 ton benzeen, voer donderdagavond 29 december op de Maas bij Grave, op weg naar Rotterdam Botlek. Omstreeks half acht kwam het schip in aanvaring met de stuw. Uit het onderzoek is volgens het OM gebleken dat ‘een veelheid van factoren heeft bijgedragen aan de aanvaring’.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

OM eist 1400 euro boete na aanvaring stuw Grave | Schuttevaer.nl

OM eist 1400 euro boete na aanvaring stuw Grave

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de schipper die 29 december 2016 in aanvaring kwam met de stuw bij Grave een transactie aangeboden van 1400 euro.
Volgens het OM ‘het maximale bedrag conform de geldende richtlijnen’ voor overtreding van het Binnenvaartpolitiereglement (BPR), met name het feit dat hij zich niet tijdig bij de sluis had gemeld.

OM eist 1400 euro boete na aanvaring stuw Grave

Op basis van het dossier is het OM van mening dat de man zich schuldig heeft gemaakt aan overtreding van het Binnenvaartpolitiereglement. Het motortankschip Maria Valentine, geladen met 2000 ton benzeen, voer donderdagavond 29 december op de Maas bij Grave, op weg naar Rotterdam Botlek. Omstreeks half acht kwam het schip in aanvaring met de stuw. Uit het onderzoek is volgens het OM gebleken dat ‘een veelheid van factoren heeft bijgedragen aan de aanvaring’.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer