BVB maakt binnenvaartposters met app interactief

Het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) heeft de eerste van een nieuwe serie interactieve binnenvaartposters onthuld. Met de app ‘the Blue Road’ zijn ze in 3D te bekijken en komt extra informatie beschikbaar.

BVB maakt binnenvaartposters met app interactief

De nieuwe posters van het BVB zijn meer dan alleen een mooie afbeelding op papier. De innovatieve ‘augmented reality’ techniek geeft ze een extra virtuele realiteit. De posters met artist impressions van binnenvaartschepen worden gebruikt om de binnenvaart opvallend te promoten. Zaterdag 13 februari zijn de eerste drie in een nieuwe serie van voorlopig acht posters onthuld op de open dagen voor de binnenvaartopleidingen op het Scheepvaart en Transport College (STC) in Rotterdam en het Maritiem College in IJmuiden.

René Overveld, voorzitter van de Bedrijfstakcommissie, onthulde op het STC de poster van het kleinste schip, de spits Veridis Quo. Eigenaar Blessing Logistics is aangesloten bij het samenwerkingsverband ELV, de sponsor van deze poster. Op het Maritiem College in IJmuiden was de eer aan directeur Nelie Groen, die de poster onthulde van de Nadorias, het containerschip van Sendo Shipping dat als eerste binnenvaartschip is omgebouwd naar hybride voortstuwing. Aan de derde poster, van het diepzuigend zandschip Gaasterland, werd bijgedragen door de Stichting Beunschepen.

Diversiteit

De eerste drie posters zijn aan de jongeren op de open dagen uitgedeeld. In totaal zal het BVB acht nieuwe posters lanceren die de diversiteit en mogelijkheden van de binnenvaart laten zien. Naast het containerschip, het zandschip en de spits volgen later dit jaar nog een autoschip, een tanker, een zoutschip, poedertanker en duweenheid.

‘De binnenvaart is een moderne vooruitstrevende bedrijfstak. Dat willen we graag laten zien’, zei Wilco Volker van het BVB. ‘Door met de app je smartphone of tablet op de posters te richten kun je (virtueel) aan boord stappen op een binnenvaartschip. We geven een kijkje in de wereld van een binnenvaartondernemer. De gebruiker kan in de app extra informatie krijgen over de binnenvaart, filmpjes en animaties bekijken of een 3D kijkje nemen in de stuurhut.’

Zelf aan de slag

Weten hoe de augmented reality posters van het BVB werken? De posters zijn op te vragen bij het BVB of te downloaden van de website. The Blue Road app is voor Android-gebruikers te downloaden in de Google Playstore en voor Apple-gebruikers in de App Store onder de naam ‘the Blue Road’. U heeft een afbeelding nodig om de app te bekijken. Dus of de poster zelf of een afbeelding daarvan.

 

BVB maakt binnenvaartposters met app interactief | Schuttevaer.nl

BVB maakt binnenvaartposters met app interactief

Het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) heeft de eerste van een nieuwe serie interactieve binnenvaartposters onthuld. Met de app ‘the Blue Road’ zijn ze in 3D te bekijken en komt extra informatie beschikbaar.

BVB maakt binnenvaartposters met app interactief

De nieuwe posters van het BVB zijn meer dan alleen een mooie afbeelding op papier. De innovatieve ‘augmented reality’ techniek geeft ze een extra virtuele realiteit. De posters met artist impressions van binnenvaartschepen worden gebruikt om de binnenvaart opvallend te promoten. Zaterdag 13 februari zijn de eerste drie in een nieuwe serie van voorlopig acht posters onthuld op de open dagen voor de binnenvaartopleidingen op het Scheepvaart en Transport College (STC) in Rotterdam en het Maritiem College in IJmuiden.

René Overveld, voorzitter van de Bedrijfstakcommissie, onthulde op het STC de poster van het kleinste schip, de spits Veridis Quo. Eigenaar Blessing Logistics is aangesloten bij het samenwerkingsverband ELV, de sponsor van deze poster. Op het Maritiem College in IJmuiden was de eer aan directeur Nelie Groen, die de poster onthulde van de Nadorias, het containerschip van Sendo Shipping dat als eerste binnenvaartschip is omgebouwd naar hybride voortstuwing. Aan de derde poster, van het diepzuigend zandschip Gaasterland, werd bijgedragen door de Stichting Beunschepen.

Diversiteit

De eerste drie posters zijn aan de jongeren op de open dagen uitgedeeld. In totaal zal het BVB acht nieuwe posters lanceren die de diversiteit en mogelijkheden van de binnenvaart laten zien. Naast het containerschip, het zandschip en de spits volgen later dit jaar nog een autoschip, een tanker, een zoutschip, poedertanker en duweenheid.

‘De binnenvaart is een moderne vooruitstrevende bedrijfstak. Dat willen we graag laten zien’, zei Wilco Volker van het BVB. ‘Door met de app je smartphone of tablet op de posters te richten kun je (virtueel) aan boord stappen op een binnenvaartschip. We geven een kijkje in de wereld van een binnenvaartondernemer. De gebruiker kan in de app extra informatie krijgen over de binnenvaart, filmpjes en animaties bekijken of een 3D kijkje nemen in de stuurhut.’

Zelf aan de slag

Weten hoe de augmented reality posters van het BVB werken? De posters zijn op te vragen bij het BVB of te downloaden van de website. The Blue Road app is voor Android-gebruikers te downloaden in de Google Playstore en voor Apple-gebruikers in de App Store onder de naam ‘the Blue Road’. U heeft een afbeelding nodig om de app te bekijken. Dus of de poster zelf of een afbeelding daarvan.