Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Inklaren keert terug

Duisburg

Nederlandse en andere buitenlandse schippers moeten voortaan bij elke Duitse grenspassage salarisgegevens van hun bemanningsleden (elektronisch) overleggen. Die controlemaatregel schrijft de nieuwe Mindestlohngesetz (MiLoG) voor om sociale dumping tegen te gaan.

1 / 1
Inklaren keert terug

Inklaren keert terug

Duitse minimumloonwet dwingt tot grensformaliteiten

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)
  • G. Fongers

    Laat men dan eerst en vooral ook controleren de schepen die onder de vlag van Malta varen, OP donau , rijn met z`n zij rivieren en kanalen .
    De zeevaart in de duitse havens rivieren enzv. Die hebben allen bijdehante juristen. Dan is het weer snel afgelopen .

  • Oege Joh. Brink

    Als aflosser-zelfstandig ondernemer heb ik dat ca. 8 jaar geleden ook al meegemaakt. Een Wasserschutz beambte vroeg mij ,,Was sind ihre Einnahmen ’’ Waarop ik antwoordde, hier heeft u mijn paspoort, ik ben Nederlands staatsburger, dat gaat u niets aan, waarna geen verdere vragen werden gesteld. Mijn ervaring is, je moet een Duitser overbluffen, een grote mond vraagt een grote mond terug.

  • J.C Hagens

    Hoe zo Een Europa, we hebben er alleen maar narigheid van ondervonden tot nu toe, waarbij vooral het toetreden van de Oostbloklanden meer kost als ons oplevert.
    In Duitsland hebben ze er een handje van om de staatskas te spekken over de rug van de Buitenlandse ondernemingen, denk hierbij aan de maut, en voor personen autos de belasting op eerst alle wegen, toen men inzag dat dit meer koste dan opbracht heeft men de grens, binnenwegen geschrapt.
    Het vaargeld op de kanalen is ook extreem hoog , terwijl men in N.L. en Belgie gratis of voor zeer weinig geld van deze vaarwegen gebruik wordt gemaakt.
    Op de Rijn zijn bijna geen overnachtingshavens en in de Ruhr moet je betalen voor een overnachting
    Nu willen ze nog eens iets weten wat privacy gevoelig ligt, ik moet mij verantwoorden in mijn land, net als mijn collegas.
    Wilt u wat weten, regel dit in Brussel, is dit goedgekeurd vraag het dan bij de belasting op, en laat ons met rust.
    Er zou minder papieren rompslomp komen, dacht het niet, wie moet er anno 2014 nog met een papiertje naar boven om stunden te maken.
    Kortom ondernemen kan leuk zijn, maar niet als je het onmogelijk of moeilijk wordt gemaakt door buraucraten.

  • Marinus de Korte

    Ik vraag mij af o dit wel kan. In het kader van de akte van Mannheim moet dit niet mogelijk zijn
    denk ik zo . Dit is vragen naar privé gevens van buitenlandse bedrijven en daar hebben andere landen niets mee te maken . Voer anders grenscontrole voor Duitse schepen maar weer in .
    Leer om leer . Mogelijk komt binnen kort Nachcontrolle boot ook weer terug .
    Zero Toleransce .
    MdK.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook