Opinie: Investeringsvliegwiel op gang brengen

Zoals bekend moet de binnenvaart blijven investeren in duurzame vormen van voortstuwing om de andere modaliteiten op dat vlak voor te blijven. Op zich zijn alle belangenbehartigers het daar wel over eens. Probleem is echter dat de binnenvaart momenteel wel andere zorgen heeft dan de wedloop met andere modaliteiten. Dat constateert Bart Verkade. Hij combineert het varen met een adviespraktijk en schrijft tweewekelijks een column voor Schuttevaer.

Probleem is echter dat de binnenvaart momenteel wel andere zorgen heeft dan de wedloop met andere modaliteiten. Deze zorgen hebben vooral te maken met de wankele financiële positie van veel ondernemers in de sector en de lage bereidheid van banken om ook nog maar één cent in de sector te stoppen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Opinie: Investeringsvliegwiel op gang brengen | Schuttevaer.nl

Opinie: Investeringsvliegwiel op gang brengen

Zoals bekend moet de binnenvaart blijven investeren in duurzame vormen van voortstuwing om de andere modaliteiten op dat vlak voor te blijven. Op zich zijn alle belangenbehartigers het daar wel over eens. Probleem is echter dat de binnenvaart momenteel wel andere zorgen heeft dan de wedloop met andere modaliteiten. Dat constateert Bart Verkade. Hij combineert het varen met een adviespraktijk en schrijft tweewekelijks een column voor Schuttevaer.

Probleem is echter dat de binnenvaart momenteel wel andere zorgen heeft dan de wedloop met andere modaliteiten. Deze zorgen hebben vooral te maken met de wankele financiële positie van veel ondernemers in de sector en de lage bereidheid van banken om ook nog maar één cent in de sector te stoppen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer