Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Vertrouwen terug in Schuttevaer en BLN

ROTTERDAM

‘Met Erik Schultz aan het roer als kersverse waarnemend voorzitter slaat BLN-Schuttevaer een nieuwe weg in’, meldt Koninklijke Schuttevaer de leden na het voorzittersoverleg van zaterdag 22 maart. Die verandering ‘biedt ruimte voor vergaande vormen van samenwerking in BLN, maar hecht tegelijkertijd ook aan het Koninklijke in Schuttevaer’. BLN-partner Binnenvaart Branche Unie (BBU) besloot maandag zichzelf op te heffen en zich volledig te richten op Binnenvaart Logistiek Nederland.

1 / 1
Vertrouwen terug in Schuttevaer in BLN

Vertrouwen terug in Schuttevaer in BLN

BBU heft zichzelf op, CBOB kiest voor ledengroep

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)
  • Piet Bennik

    Ik ben niet aan het mopperen meneer Verboom, maar ik schrijf feiten op zoals ze er liggen.
    Daarbij steek ik mijn mening niet onder stoelen of banken.
    Helaas liegen de feiten er niet om.
    En waarom? Ik tracht de lezer te informeren en te interesseren van wat er gaande is en wat er nog op ons af komt.

    Ik ga ook niet zeggen dat ik zo blij ben met de verplichting van een aantoonbaar falend systeem als AIS, en de vreemdste mensen die mij zeggen gevolgd te hebben op marine traffic hetgeen waar BLN in eerste instantie ook tegen was.

    En, ik ga ook niet zeggen ik ben blij met de 140 onzinnige regels van de CCR die nog voor de deur staan.
    Hetgeen wat een schip onzinnig duur en onverkoopbaar maakt.

    En wat het huisvuil aangaande, ik ben blij dat ik nog steeds geen chip heb en ik kan ook niet zeggen dat ik verheugd ben op de toekomst hiervan.
    Het gaat er gewoon op uit draaien, dat we zo meteen verplicht worden om hiervoor te betalen middels het CDNI verdrag, maar zolang het nog niet geregeld via dat verdrag, vind ik dat je daar tegenin moet gaan,(en blijkbaar vele met mij)
    hier word ons zomaar weer eens wat opgedrongen.

    En jammer voor u maar de voorspelling van mij over poolvorming is ook uit gekomen.

    De BLN mag van mij best een kans hebben, maar één branche organisatie gaat niet werken, zie maar CBRB is al afgehaakt,(dat is al een teken)en het afhaken van de voorzitter, dus is er blijkbaar veel weerstand.
    Bovendien is er ook geen één politieke partij, ook al willen ze allemaal voor 90% hetzelfde.

    En ja, ik heb net iets positiefs geschreven over dhr. van Toor elders op de site.
    En ik ga nog steeds 8 weken per jaar op vakantie, maar in die andere 10 maanden moet ik steeds meer uren draaien om de kost te verdienen en dat anno 2014!
    Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat naarmate we meer kennis hebben dat we met minder arbeid toch een goed leven zouden moeten kunnen realiseren, maar we leven in een omgekeerde wereld lijkt wel.

    Ik ken u verder niet, maar de groeten terug van een ondernemer die ziet en schrijft, dat zoetjes aan de stoelpoten onder de ondernemers stoel ziet verdwijnen.

  • J.J. Verboom

    Dag Piet(zeurpiet),

    Ik vraag me weleens af, wat bezielt die Piet toch. Jaar in jaar uit ben je aan het mopperen over van alles en nog wat. Nooit eens positief over iets, zowel op de Schuttevaer site als via je vrouw op facebook. Dan is het AIS, dan BLN, dan weer de grote schepen die alle vrachten kapot maken en ga zo maar door.
    Piet, zie het eens wat zonniger in, er zijn nog zoveel positieve dingen in het leven. En geef BLN een kans die het verdient. Niet geschoten is altijd mis.
    Een hartelijke groet van een ondernemer die er voor gaat.

  • Piet Bennik

    Ja, ja, ik moet bijna lachen, het is eigenlijk triest, te triest voor woorden
    Eerst was dhr. Ijssels dé man voor BLN, en nu weer dhr. Schultz en zo gaan we maar door.
    Vooral groot doen allemaal toppie, maar is dat zo?
    Hoeveel dingen komen er nog uit de kast?
    Voorlopig staat het er niet best voor in de poll van de scheepvaart krant, 69% is tegen en 26% ziet de BLN wel zitten.
    Deze uitslag zegt iets anders dan het verhaal doet vermoeden.

    Natuurlijk moet je je doel voor ogen houden, maar welk doel? Groter en groener en dat is maar voor een beperkt aantal onder ons weggelegd, is dat BLN?
    Volgens mij is het doel van een schippersbond verwoorden wat de schipper wil en dat wel te verstaan in álle categorieën en niet iets afspreken en later aan de schipper melden/opdringen.

    Verder vind ik het een hoop geblaat over wat zij gaan doen, zoals poolvorming, CCR eisen, wat is er van terecht gekomen?

    Wat betreft de opmerking over de ASV, natuurlijk wil dhr. Kortenhorst dat graag zien dat de ASV erbij komt, want dan valt de ASV geheel weg in de grote groep en kunnen die niet meer dé standpunten van dé gewone schipper naar voren brengen.
    Voorbeelden hiervan zijn huisvuil problematiek, waarvan de ware aard van BLN-Schuttevaer is boven gekomen.
    En AIS wat ons alweer door de strot gewrongen is, en CCR problemen die zou de BLN ook stapsgewijs aanpakken, alleen de resultaten zijn nog nihil.
    Dus ASV blijf lekker apart en pas ervoor om doorgeef luik van de minister te worden!
    Alleen door de verwoording van de voorzitter ASV zijn in Den Haag men anders gaan denken over de CCR eisen. En begint men in te zien dat deze absurd zijn.

    veel wijsheid,

  • T. Boonstra

    Hierbij wijst maar weer uit hoe ze intern er mee bezig zijn.
    DISCRIMINATIE ten top groter of kleiner dan 86m moet niks uitmaken , we zijn toch allemaal zelfstandig ondernemer(schipper),daar hoort geen onderscheid in te zijn.
    Ook de kleine schepen hebben hun problemen maar dat wordt in het vergeet hoekje gedrukt.
    Samen 1 en geen onderscheid en alleen voor en door schippers en niet met andere partijen.

    Jonny Boonstra.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook