Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

KB kostprijswet België gereed

Deventer

Het beloofde wettelijke verbod op vervoer onder de kostprijs in België lijkt er op korte termijn te komen. Verladers, bevrachters en vervoerders die lading te goedkoop (laten) vervoeren, riskeren dan een boete van maximaal 500.000 euro. Het gaat om alle lading die in België wordt geladen en/of gelost.

1 / 1
KB kostprijswet België gereed

KB kostprijswet België gereed

Ketenpartners riskeren bij overtreding boete van 500.000 euro

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (5)
  • Peter Janssens

    @ mijnheer verheij.

    Dan zijn er twee mogelijkheden:
    we komen met (veel) meer stil liggen en gecontroleerd verlies nemen de crisis door of,

    We zijn gewoon te duur tov onze collega’s maar gaan toch de verloren strijd aan.

    Op beiden kunnen we zelf anticiperenen blijft de pijn overzichtelijk.

    Bij fatalistisch denken kun je geen goede diagnose stellen, laat staan dat je weet of de door derden aangedragen kuur bijdraagt aan de eigen levensvreugde.

  • gerrit verheij

    Beste A.B de Velde.
    Denk zo dat ieder zijn kostprijs wel kent!
    Die enkel werk aanneemd die aan de kostprijs voldoet.Zal veel stilleggen!

  • jgj van maren

    het hypotheek bedrag is toch niet belangrijk.
    als het afgelost is, wil je toch nog steeds rendement over het eigen vermogen dit rendement moet 2% hoger zijn dan de rente omdat het risico kapitaal is.

  • A.B. de Velde

    Beste Daniella Stoop-Pols,
    Het gaat er niet in eerste instantie om of minister Schultz durft of niet, maar waar het aan onbreekt bij heel veel schippers is de hierna geciteerde alinea in het stuk: ” Maar in feite moet iedere schipper zijn eigen kostprijs kennen en die kunnen uitleggen aan een leek. Op die manier wordt de sector geprofessionaliseerd. ‘Het moet van onszelf komen, dat zegt de Nederlandse minister ook. Dat is de enige manier om de sector er bovenop te helpen.'”
    Ga bij het afsluiten van een reis eens meer van deze alinea uit en maak daarbij een ondernemersafweging. Daarna pas aan min. Schultz denken. De juiste volgorde is belangrijk. Ondernemend Nederland is niet groot gworden door de overheid, maar de BV_Nederland is groot geworden door samen te werken met ondernemend Nederland.

  • Daniella Stoop-Pols

    En nu Nederland nog!!!! Of durft Schultz niet?

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook