Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

Eind aan de Gyron-Filipijn

WERKENDAM / DELFT / ROTTERDAM [update]

Gyron Crew Inc., de uitzendorganisatie die sinds 2004 Filipijnse matrozen plaatste op Nederlandse binnenvaartschepen en die door Justitie wordt verdacht van mensenhandel, stopt ermee. Een poging de circa 400 nog voor het bedrijf varende Filipijnen na 30 mei aan het werk te houden dreigt te stranden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (74)
  • Rienk Abrahamse

    Henk Knol heeft wel gelijk. Als we zo door gaan in de binnenvaart, hebben onze kinderen er helemaal geen zin meer in.
    De vanzelfsprekendheid, dat zoon de vader opvolgt is er niet meer. En dat is toch onze eigen schuld, het is gewoon niet interessant voor de jeugd.

  • Pjotr

    Maar gelukkig hebben we Henk Knol nog!!?
    Sjonge jonge zeg, wat een humeur, er zijn aan schipper en (leerling) matroos altijd nog twee kanten aan t verhaal, je hebt goede en slechte aan beide kampen.
    Maar als ik u was zou ik nog ff slapen, en straks met het goede been uit bed stappen, want u klinkt wel érg gefrustreerd.

  • Henk Knol

    Lees veel berichten met namen ????? of hoe ze zich ook maar noemen maar niet bij volle naam. Dus laffe donders die jullie zijn en die zeker geen recht van spreken hebben schijters. Dan lees ik het geklaag over NED personeel en jeugd van wie ??? vaders en moeders. En zie ik op vele schepen bordjes hangen erkend leerbedrijf. Maar geen stage lopers of leerlingen waarom niet ?? Mijn menig omdat een schipper er ook geen tijd in wil steken nee die heeft het te druk met klagen over de jeugd let op schippers/eigenaren vaar jullie tijd uit en als laatste trip naar de hoogovens want er komt niemand die jullie schip wil kopen of wat ook!!!. En het is ook JULLIE EIGEN SCHULD MEE want jullie hebben niet de eigenschappen om de jeugd wel te motiveren.

  • Benbow

    Nederlands schepen zijn Nederlands grondgebied de eerst Nederlands grond WET alle mensen in Nederland ongeacht kleur godsdienst heb de zelft rechten . Mooi niet de wet gelt niet voor uitzendkrachten buitenlanders Nederland is een wetlos land vol met mensenhandelers .

  • Gerard

    Wil niet al te veel zeggen maar zijn er een hier een hoop die denken dat philipijnen een paar domme figuren zijn. Al deze jongens hebben minimaal 2 jaar op speciale school voor scheepvaart gezeten. Denk dat deze jongens stuk voor stuk veel meer geleerd hebben dat menig schipper hier. Denk dat helft van rijnvaart schippers geen koers kan uit zetten. Neem een philipijn aan boord kan die je ijselmeer over helpen mocht je tresco uit vallen. Denk dat je deze jongens gewoon nodig hebt aan dek Voor varend personeel moeten we investeren in die weinige eigen jongens die wel gemotiveerd zijn.

  • jantje

    [ Reactie is door de redactie verwijderd, omdat geen werkend e-mailadres werd achtergelaten ]

  • TK

    Als je weet dat het gemiddelde maandsalaris op de Phillipijnen $ 200 is dan is $ 400 zo slecht nog niet ..maar goed ver van huis en lang dan past $ 800 daar beter bij en ik ken er genoeg die dat verdienen en rijk zijn in hun eigen land dus ja 1200 euris das een vorstelijk loon voor die jongens je maakt ze zo miljonair daar . Ik bedoel maar als ik in de phillipjnen 6 x meer kan verdienen als hier ben ik ook weg per direct .
    Zelf werk ik liever met Phillipijns personeel dan NL want dat werk prettiger en makkelijker en het zijn over het algemeen harde werkers .
    Dit had ook anders aangepakt kunnen worden door de lonen aan te passen nu wordt er gesproken over mensenhandel en dergelijke vindt het wel erg ver gaan dat we in een politie staat leven wordt alleen maar duidelijker en duidelijker met alle macht aan de ambtenarij die duidelijk absoluut buiten de hedendaagse realiteit leven.

  • edgar

    haha,inversteeren in nl jongens.die tijd hebben we toch allang gehad.we zijn niet aan t cruisen.mischien n gabo.verder vindt ik t een zinlooze discusie.je was er zelf bij en geeft nu n ander de schuld.

  • p

    als al deze mensen zich net zo druk zouden maken om de vrachtprijs als om deze matrozen ,dan zou iedereen een normaal loon kunnen betalen .en was deze soms misselijkmakende discussie niet nodig.

  • willem

    110 : 2 = 55. Deel alle 110 ersa door twee, of maak ze 55 meter. Vraag massaal een alleenvaarvergunning aan, en ziedaar, geen personeel nodig, geen overcapaciteit meer. En de resterende tonnage leggen we op tot betere tijden. Als u als ondernemers zelf massal die keuze maakt, heb je geen coöperaties nodig, heb je van het Nma geen last, en blijf IK toch koning. Toch….

  • guus

    Gyron Crew stond wel vorige in Gorinchem met een stand op de beurs. Wel lef hoor. Maar, er was zeer weinig belangstelling

  • K. Klaver

    Tip voor alle Jantjes, de Jongens én Meiden;

    Als het leren een beetje wil lukken, en je toch wil varen kijk dan eens verder dan alleen binnenvaart.
    Bijvoorbeeld hier:
    http://www.zeebenengezocht.nl
    of:
    http://www.zeebenengezocht.nl/opleiding/i_adressen.html

    Als ik nu jong was, zou ik ook niet meer opnieuw aan binnenvaart beginnen.

    Succes,

  • Flipje

    heeft iemand van de 74 reargeerders zich afgevraagd wie dadelijk de schepen gaat varen?

    Een filipijn zeker niet.

    Het is nu al zichtbaar dat de nautische kwaliteit minder wordt.

    De volgende 10 jaar zullen mij benieuwen.

    Veel succes met het niet investeren in de jeugd, opleiding en sociale voorwaarden.

  • Een werknemer

    @ Jantje,

    Ik denk dat je aardig hetgeen nu speelt hebt samengevat. Eerlijkshalve denk ik dat je Nederlandse Jongeren, iets meer Europees moet gaan bekijken. Verder begrijp ik je opmerkingen helemaal.
    Eerder schreef ik al:

    ============
    Geachte heer A d. Br…,

    Dank voor dit veelzeggende betoog. Zeer verhelderend zijn vooral uw zienswijzen die u hier verwoordt. Ik mag toch hopen dat niet alle ca. 300 scheepvaartbedrijven die u aanhaalt er precies zo over denken.

    Mag ik u er echter op wijze dat de door u aangevraagde vrijstelling mede is afgegeven op de veronderstelling; dat er in de hele EU + Zwitserland geen enkele matroos te vinden was die voor u wilde werken. … .
    Blijft onverlet dat als dit zaakje in meerdere instanties door de rechterlijke macht wordt bekrachtigd. Dat dan ook diverse overheidsinstanties, danwel -dienaren zich met de vingers tussen de deur gaan vinden. En ook dat wordt dan weer op een veelzeggende wijze duidelijk, ook ondanks het overbekende Pikmeer-arrest.

    Vanuit mijn standpunt valt het echter op dat er meer zaken niet kloppen in de binnenvaart. De uitzendburo’s zoeken (en vinden!) met grote regelmaat stuurlieden/2de kapiteins voor minder dan € 10,- bruto per uur, op basis van 12 uren(alleen te schrijven op de werkdagen aan boord). Het valt op dat zelfs grote tankvaart-rederijen (mineraal én Chemie) via bijvoorbeeld Abd**** en andere soortgelijke buro’s, dit een hele normale beloning vinden. Mij dunkt dat de schoonmakers op kantoor van de uitzensburo’s een hoger bruto loon/u hebben.

    Ik wens eigenaren c.q. reders in de binnenvaart dan ook een prettige wedstrijd, met het bemannen van hun varende werkplekken. Nu en in de komende jaren.

    Met vriendelijke groet,
    Een werknemer in loondienst, in de binnenvaart.
    26-04-2012 op 18:06

  • À den Breejen

    @Jantje,
    Dit is niet de film Alice in Wonderworld meneer,dit is de binnenvaart en het is maar goed dat er Filipijnen zijn anders stonden wij er dof op.
    Als jij denkt met motiveren het Ned. Personeel goed te krijgen ( de normale daargelaten) dan moet je dat vooral doen dan hoef ik het niet te doen want ik ben er een beetje klaar mee.
    Dat de uitzend bureaus geld verdienen lijkt mij heel normaal en dat er dan gezegd word mensenhandel is grote bullshit.
    Iedereen wil geld verdienen en ik denk dat juist daar het probleem zit voor veel schippers, wij verdienen niks nee wij zijn de kosten aan het beperken daar moesten wij ons eens druk om gaan maken ipv welk schip met welk personeel vaart.
    Wij zijn nogal goed in iedereen ergens de schuld van te geven maar kunnen beter bij ons zelf te raden gaan ipv de bevrachter,de bank, de uitzendbureaus etc. De schuld te geven van alles wat wij zelf mede veroorzaakt hebben.

    Gr. Schipper zonder verdienste

  • jantje

    Nou ik hoop dat ze dus niet verder kunnen.
    En dan bedoel ik elk uitzend bureau met mensen van buiten Nederland.
    Nederlanders genoeg die willen varen.
    Als het geld en de vrijetijds regeling goed is.
    En ja deze jongens en ja ook meisjes willen echt wel werken voor hun geld.
    Tussen de 10 sollicitanten zitten er misschien 2 goede tussen.
    Maar dat zelfde probleem hebben die jongens en meisjes ook tussen de 10 Kapiteins cq schippers (sommige schippers willen echt kapitein genoemd worden) zitten er ook maar 2 goede tussen.
    Jongens en meiden die willen werken in de binnenvaart vinden het al een mooi vak dus je hoeft ze alleen maar een beetje te motiveren.
    Motiveren is niet heel de dag boenen en chroom poetsen.

  • Henkie

    Toch jammer dat er nu 400 mensen brodeloos gemaakt zijn of worden door dit debacle.Ik hoop dat ze bij Gerwil-Crew zo weer verder kunnen onder normale voorwaarden.

  • C.de Vette

    @ Hagens

    Sorry,het was een beetje uit het verband gerukt.
    Een collega die hier anoniem reageert had zich bij mij via de marifoon beklaagt dat als hij zijn Filipijn kwijt raakte,hij weer met hashrokende alcoholisten zou moeten gaan varen.
    Ik heb daarop geschreven dat dat niet nodig is als men iets meer dan het minimum wil betalen.
    Ik had ook kunnen schrijven,if you pay peanuts,you will get monkey’s ,maar ik ben bang dat dan de andere helft van de reageerders over mij heen gevallen was.
    Ik denk dus dat wi vrij aardig op dezelfde lijn zitten.

  • de

    Hagens@ dhr. de Vette heeft zeer zeker geen tanker, maar een drogelading !!

  • Hagens

    Peitje Chemietje, waarom niet onder je eigen naam, schaam je je dat je onder de betalingen van de sociale lasten uit wil komen.
    Kom dit moeten we allemaal betalen, we hebben gekozen voor een democratisch land waar we in welvaart leven, ben je ziek wordt je loon doorbetaald, de eerste 2 jaar door een verzekering die je hebt afgesloten en daarna door de staat uit de kas die we met ze alleen vullen, en AOW, pensioen enz. betaal je niet voor jezelf maar voor een ander.
    Het geeft geen pas om de staat(jezelf) dus te ondermijnen door elders de vruchten te plukken en hier te komen als er stront aan de knikker is.
    Vraag mij af of je personeel wel de volle honderd procent doorbetaald krijgt als ze ziek zijn.
    Heb zelf personeel weet wat het kost, maar weet ook dat het belangrijk is dat die goed verzekerd is, is dit niet zo komen er vroeg of laat scheve arbeidsverhoudingen.
    En voor meneer de Vette wil u niet betuttelen maar u heeft in een van u reacties geschreven dat we niet alleen maar alcohollisten endrugsverslaafden aan boord willen, maar je mag je niet van je taak kwijten, als zo iemand ze best doet om hem/haar geen tweede kans te geven, snap dat u een tanker heeft en dat moeilijker is dan op een droogladingschip, denk ook dat u het niet zo bedoeld heeft, toch moest dit van mijn hart.

  • Schippertje

    Ship crew werkt ook met dubbele contracten .de eigennaar genaamd Pieter . Heb ook totaal geen respect voor de jongens . Maar die gaat ook nog wel onder uit .

  • pietje chemietje

    ja wie begint er nou nog een bedrijf in holland,ben je achtelijk of zo.
    je moet naar duitsland gaan personeel via cyprus,en luxemburg,of fillipijnen ook mogelijk.
    Die hollandse fiscus zit er alleen maar om alles kapot te maken,laat ze ze graven hun eigen graf straks zijn alle bedrijven weg uit holland.
    en dan bedoel ik vooral die vent uit rotterdam Harmsen die op alle mogelijke manieren of het nou over luxemburg gaat over schmachtenhagen of weet ik welk land hij probeert alles kapot te maken en er voor te zorgen dat er betaald wordt aan de fiscus wat betreft sociale verzekringspremie,s
    inplaats dat hij zich eens zou afvragen waarom gaan al die schippertjes weg uit holland en proberen de lastendruk te verminderen nee deze mijnheer gaat voor het geld net zolang procederen tot je kapot gaat.

  • Rienk Abrahamse

    @bij de redactie bekend.
    Dit zijn de reacties, die normaal zouden zijn. Met argumenten elkaar te overtuigen. Natuurlijk hebben we niet allemaal dezelfde mening. Maar daarom is dit belangrijk. Niemand heeft de wijsheid in pacht, we kunnen en moeten van elkaar leren. Het hatelijke en verwerpelijke in andere reacties ben ik spuugzat, zeker als dat anoniem wordt gedaan.

  • C.de Vette

    @ bij de redactie bekent

    Ik was even niet aanwezig omdat men mij zo langzamerhand voor al hun eigen ellende verantwoordelijk maakt.

    Maar waar u op doelt is waarschijnlijk mijn opmerking over navorderingen.

    Hier wordt voortdurend melding gemaakt van veel hogere bedragen dan dat minimum waar zij voor aangemeld zouden zijn.
    Als dit werkelijk zo is,en de FIOD dit bij de huiszoekingen heeft vastgesteld,zal men over het meerbedrag de sociale lasten nog willen ontvangen.
    Daarom waarschuw ik dat men dit niet zo luidkeels moet communiceren

  • Bij redactie bekend

    @Rienk,
    Als je een slecht gevoel over een bedrijf heb kan je dit zonder verder onderzoek of gesprek met diegene niet uitspreken laat staan opschrijven. Het scoort wel lezers maar het is meer Story en Prive gehalte wat volgens mijn niet past bij een schuttevaer.
    In het artikel wordt Shipcrew geheel belicht (ik omschrijf dit persoon maar als een zeer bijzondere man) terwijl Gerwil 1 keer benoemd wordt. Het gaat er niet om welk bedrijf hier beter of slechter is maar als journalist moet je hier een passend artikel omschrijven en zeker als eindredacteur. Dit is een socialisme wat gebeurt uit een onderbuik gevoel wat zeker niet bij een eindredacteur past. Voor de rest heb ik met Dirk redelijk wat contact en heb ik ook sympathie naar hem toe vandaar mijn bewoording schrijvende socialist. Dit wil niet zeggen dat ik het met deze man altijd eens ben en dat schrijf ik dan hierop. Ik ben meer van de rechtse misschien zit daar het probleem, of wel socialisme op een gepaste wijze.

    @Maarten ‘Het verhaal zoals je omschrijft kan ik niets aan toevoegen. Ook wordt vaak de certificering vergeten die Gyron bezat.
    Even een kleine toevoeging voor Rienk. Als je Filippijn beschikt over een ID.-Kaart met daarop een vrijstelling voor een werkvergunning is er niets aan de hand en gewoon toegestaan.
    Onze Filippijn mag tot eind 2013 in Nederland werken. Hij is langer als 5 jaar werkzaam in Nederland.

    @de Vette ‘’Reageert u eens! Niet mee eens ok, maar uitspraken doen die niet kloppen gaat veel te ver. Belastinginspecteur af???

    @ ook niet zonder zonde: Ik begrijp volkomen je reactie alleen maak je dezelfde fout als diegene die jou/ons voor van alles uitmaken. Probeer in te gaan op diegene die iets zeg en betrek niet de gehele binnenvaart.
    Ik begrijp je frustratie maar ik verwacht niet dat Rienk het met al die opmerkingen eens is. Zo ga je een discussie beginnen met iemand die daarover misschien zo helemaal niet gereageerd heeft.
    Je punt is goed ,ook als ze mijn bedrijf van a tot z gaan uitpluizen komen er ongetwijfeld dingen boven drijven die niet kloppen. Dit is niet alleen in de binnenvaart maar in heel veel sectoren. Dit heeft niet alleen met vaartijd te maken. Neem bijvoorbeeld veiligheid, te diep laden, je boekhouding, enz.
    Er zijn wel zoveel factoren die onderschat worden totdat je de mensen van de bekende instanties op de stoep staan dan praten we waarschijnlijk heel anders.

  • Maarten

    @Rienk

    Klopt, toen kon ik het nog niet aantonen, later kreeg ik een verklaring van belastingdienst dat aan alle verplichtingen zijn voldaan. En toen sprak ik nog op basis van vertrouwen, nu wil ik alles zwart op wit. Verder wil ik geen uitspraak doen over goed of fout. (dan ook geen nikes en levy meer kopen). Ik ga er van uit dat iedereen eerlijk is en volgens de wet handeld, totdat het tegendeel is bewezen.

    @bij de redactie bekend
    E200 is acceptabel bedrag, maar vind het teveel. Wel respect voor de handelswijze waarmee Gerwil het personeel wil redden incl de schippers.
    En over het loon en werkgeverslasten ben ik het eens. Voordelen voor direct in dienst zijn: recht op zorgtoeslag, werkkleding e.d. zijn aftrekbaar, één op één contact.
    Ik had hier niet aan begonnen, als hij kort in dienst was. Na meer dan vijf jaar met hem een goede basis opgebouwd te hebben, is er een wederzijds vertrouwen ontstaan.

    @dirkvdmeulen
    Er worden nog steeds veel berichten weggeduimd. Om over de journalistieke vaardigheden maar te zwijgen. En baseer u op de feiten ipv suggesties. Een ieder in deze zaak heeft zwijgplicht, dus alles is suggestie.

    MVG

  • Rienk Abrahamse

    @bij de redactie bekend, sorry, had inderdaad twee reacties door elkaar gehaald.
    Dirk kan toch wel trots zijn op uw benoeming als schrijvend socialist. Toch beter dan een asaciaal schrijver.

  • ook niet zonder zonde

    Moete we het hier echt over excuses gaan hebbe??? Dan word de lijst verlengd met nog 200 reacties denk ik, of waren al die uitspraken van slavendrijver incestdorp,door de bank omhoog gehouden, en weet ik het allemaal nog meer wel gegrond????? Misschien niet allemaal door u uitgesproke,maar hoe je erover denkt is ons allang duidelijk!

  • Bij redactie bekend

    Beste Rienk,

    Om onder mijn eigen naam te reageren heb ik geen trek in. Je wordt negen van de tien persoonlijk aangevallen en daar sta ik niet voor open. Ik heb respect voor mensen die het wel doen maar ik ben in dit gene het watje.
    Voor de rest zijn u vragen volgens mijn gericht aan @ook niet zonder zonde. Als ik dit fout heb hoor ik het graag!!

  • Rienk Abrahamse

    @bij de redactie bekend. Waarom schrijft u nu niet gewoon onder uw eigen naam. Als al die stelligheden kloppen volgens u, is er geen enkele reden om hier stiekem te schrijven. Of is er meer aan de hand? En om hier de meerderheid te betichten van valsheid in geschrifte van het vaartijdenboek is belachelijk. Een excuus hiervoor zou op zijn plaats zijn.

    Maarten is gewoon zo flink om hier zijn verhaal te doen. Begrijp alleen nog niet waarom hij vorig jaar in de forum discussie schreef, dat hij niet op schrift kon aantonen, dat alle sociale lasten en loonbelasting in Nederland zouden zijn betaald.
    Het blijkt dat enkel de toezegging van de uitzendbureaus niet voldoend is.
    En inderdaad, wat is er op tegen om zelf die filipijn in dienst te nemen tegen Nederlandse voorwaarden? De vergunningverlening bij UWV lijkt me niet vanzelfsprekend, gezien al de werklozen in de EU.

  • Bij redactie bekend

    @ Maarten
    Natuurlijk kan je hem zelf in dienst nemen. En natuurlijk zijn er hobbels maar de hobbels zijn goed te nemen.
    Als je hem zelf in dienst wil nemen kost het met een loon van 1525,- euro 3037,- per maand over een heel jaar met alle kosten. Gezien het tijdsbestek (8 tot 10 maanden) dat we hem aan boord heb zullen deze kosten iets lager uitvallen.
    De 3375,- euro die Gerwil rekent is inclusief etens geld. Dus 3375 – 150 – 3037 maakt een verschil van 188,- euro. Wat werkkleren en eventuele andere bijkomende kosten maakt een verschil van 150,- euro per maand voor een heel jaar. Aangezien ze voor een periode van 9 of 10 maanden werkzaam zijn per jaar zal het verschil ongeveer 200 tot 250,- euro zijn. Gezien het werk wat we er zelf aan hebben en een eventueel risico vind ik het zelf een acceptabel bedrag. Als Gerwil zijnde kan je gemakkelijk tegen deze marge,s werken en vooral met 250 mensen. Het is een bedrijf en geen coöperatie wat zijn winsten verdeeld dus ja hij zal er echt niet armer van worden maar heeft momenteel een leuk bedrijf onder zijn hoede die in de crisis een enorme groei gaat doormaken. Of te wel een slimme ondernemer die op het juiste moment schakelt en daaraan geld probeer te verdienen en dat is deze meneer (zonder dat ik hem kan) gegund. Deze afweging moet je natuurlijk zelf maken maar ik wil een duidelijk verhaal scheppen.

    @de Vette / Deze meneer is inderdaad net de Paus. Zoals meneer van Buren omschrijft kan er tot 1 November 2011 helemaal geen vordering plaats vinden. Graag zou ik meneer de Vette hierover willen horen. Ik verwacht toch dat vroeg of laat dat u het figuurlijke deksel op u neus gaat krijgen. Gegronde opmerkingen zijn terecht maar constant verhaal vertellen wat voor geen meter blijkt te kloppen is slecht. Dus toch een verkeerde Paus. U heeft inmiddels meerdere collega,s constant terecht proberen te wijzen met zelfs opmerkingen die niet kloppen!!! Dat noem ik een blamage wat je van mijn betreft mag voelen.

    @ Dirk van der Meulen
    Het artikel zoals geschreven klopt niet. Ik heb u al meer gewezen op geschreven artikels waarbij u een persoon (bedrijf) naar beneden haalt om een ander bedrijf omhoog te krikken. Ik heb dit aan de lijve meegemaakt waarbij er een excuus en een gratis tegen artikel heeft plaats gevonden alleen is dan het kwaad al geschied. Naar mijn idee heeft een journalist een geheel andere rol als de rol die u aanneemt. Ik heb u dit al meerdere keren verteld. Ik noem het inmiddels een schrijvende socialist. U doet het misschien met de beste wil voor alle particuliers maar u behoort dit anders te doen. U doe veel goede dingen voor de binnenvaart maar stop a.u.b. met het schrijven van zulke artikels.

  • freedomfighter

    de ing en rabo slaven zullen extra zakgeld moeten gaan vragen om hun luchtkastelen in de vaart te houden

  • Ook niet zonder zonde

    Kom op zeg,iedereen wil toch geld verdienen, wij ook, in de goede tijd zeide we ook niet tegen de bevrachter,geef me maar het minimale hoor, ben ik tevrede,als m’n onkoste er maar uit zijn! Welk kantoor het ook is, ze hebbe er werk aan dus wille wat verdienen. Kome we weer op hetzelfde punt,gaan we nu ook alle bevrachters opladen??Dit is een eindeloze discussie waar we nooit uit gaan komen dus ook maar beter mee kunne stoppe, de filipijnen was voor vele een super alternatief, en we hopen dan ook dat er gewoon een oplossing komt,of sommige dat nou leuk vinde of niet. Die moete dan maar verder gaan met de wereld verbeteren en een kantoor beginnen in Nl jongens,als ze eindelijk een goeie hebben,houd ik me aanbevolen! EN late we onszelf niet mooier voordoen als we zijn,als we ieder z’n vaartijdenboek uit gaan pluizen, worde we allemaal opgeslote voor jawel,VALSHEID IN GESCHRIFTEN! word nog druk daar in de gevangenis, dus laten we alle stene bij ons zelf houde en pas gaan gooien als we zelf zonder zonde zijn.

  • Maarten

    @skipper

    Jij hebt gelijk. Of het nu Gyron, Gerwil of Shipcrew, ze willen allemaal geld verdienen.

    Wat ik wil aangeven, is dat het wel degelijk mogelijk is om filippijnen rechtstreeks in dienst te nemen, hoewel de bureau’s anders beweren. Ik zie dit als manipulatie.

    Ik heb jaren gekozen voor het gemak, maar nu door omstandigheden deze weg ingeslagen. Ik zal u vertellen dat het niet eenvoudig is, maar het kan.

    Voor meer info kunt u contact opnemen met BBU, daar zij precies weten wat ik aan het doen ben.
    Het belangrijkste is de “arbeid vrij” vermelding op de verblijfsvergunning.

    MVG

  • betweter

    Het niveau, zowel van de spelling als de argumentatie is zoals altijd bij dit onderwerp weer ver beneden peil. Als je een goede matroos wilt, kost je dat circa 1500 euro netto p.m. met een goede vrijetijdsregeling. Wil of kun je daar niet aan voldoen, moet je gewoon stoppen

  • Opgevoed

    De meeste die goed opgevoed zijn daar moet je nu net voor oppassen!! die willen in vijf dagen net zo veel verdienen als een ander in zeven dagen ma we vergeten dat we allemaal ma rentmeester zijn opgevoed

  • Skipper

    Maarten@ Niet erg positief he”ik wil zijn naam niet noemen” Volgens mij ben jij anders opgevoed, en dan nog iets hoevele malen zijn jullie niet gewaarschuwd? Nu kom je er achter op een manier van….. Dat geld wat jij zegt Gerwil in zijn zak te steken is door Gyron niet gedaan zeker. Let op wat je zegt.

  • Maarten

    Dag collega\’s

    Na meer dan vijf jaar met tevredenheid zaken gedaan te hebben met GyronCrew, is daar nu een einde aan gekomen. Ik wil aan allen zeggen dat ons personeel altijd legaal hier gewerkt heeft, zowel sociaal als fiscaal. Mede door inzet van mijn kant: inlezen in wetteksten, durf ik dit te zeggen.

    Nu heb ik de buik vol van uitzendbureau\’s. Deze werken allemaal om geld te verdienen over de rug van de schipper en zijn personeel. Daarom de laatste tijd bezig geweest om onze filippijn rechtstreeks in loondienst te nemen.

    Ik wordt door Gerwil en de concurrent (zijn naam noem ik geeneens) tegengesproken. Zij verklaren dat een filippijn niet in loondienst mag werken in NL, tenzij ze aangesloten zijn bij een uitzendorganisatie, die op zijn beurtaangesloten zijn bij POEA.
    Een rechtstreeks aangenomen filippijn heeft niets te maken met POEA e.d. Hij mag dus gewoon vrij in NL werken.
    Er is hieraan maar één voorwaarde: de filippijn MOET \”arbeid vrij\” zijn. Dit kunt u lezen op de achterzijde van zijn verblijfsvergunning.

    Gister gehoord: stuurman kost bij Gerwil ca 3600, filippijn krijgt 1625. Werkgeverslasten ca 3000. Gerwil verdient 600 per maand. Hoezo mensenhandel?
    Indien onjuist, laat u maaar horen……

    MVG
    Maarten
    Die 30 mei met filippijn een kampvuur gaat bouwen van alle werkkleding van vorighhe werggever.

  • Gerwil Crewing

    Goedendag,

    Hoor en wederhoor is er voor dit artikel niet toegepast, Gerwil is hierover niet gecontacteerd.

    Wij zijn om tafel gegaan met de binnenvaart organisaties en hebben een actie plan gepresenteerd.

    Het feit dat meer dan 150 werknemers van de in totaal 200 werknemers inmiddels gekozen heeft voor ons bedrijf, geeft een duidelijker beeld dan dit artikel.

    Verder willen wij benadrukken dat het Gyron volledig meewerkt in het zoeken naar een goede oplossing.

    Eendracht en positiviteit versterkt de sector.

    Heeft iemand vragen, bel of mail ons.

    Goede vaart,

    Louwe Hakvoort
    Gerwil Crewing BV

  • Vaartbinnen

    @C. de Vette Tja ikke geeft het al aan. Hij moet voor een appel en een ei naar boven varen. En daar wringt nu net de schoen. Een schipper is naast dat zijn hobby zijn werk is ook ondernemer. En dat ondernemen blijkt de meeste schippers erg lastig af te gaan. Voor een dubbeltje minder kun je immers ook nog wel varen, pak je gewoon een paar uurtjes in de nacht door en ach dat weekend was je toch al aan boord. En och vakantie? Niet nodig op een schip ben je het hele jaar op vakantie. Je inkomen? Een tasje boodschappen.

    Ow ja je moet ook nog personeel hebben. Die goed opgeleide matroos vraagt wel erg veel geld. Oww?? Is het heel normaal dat een gewone werknemer 40 uur per week werkt voor tussen de 1400,- en 1600,- netto?? Huh waarom wordt die matroos boos als zijn weekend vrijdagnacht begint en zondagmiddag eindigt voor de tiende keer op rij. Ja maar hij krijgt de kost toch vrij dus wat zeurt hij nou?

    Nou doe dan maar die Filipijn die ook na 18 uur buffelen, bikken en schuren nog lacht (dat die Filipijn altijd lacht al hak je al zijn ledematen af, ach dat is een fijne bijkomstigheid)Flipje blijft 8 maanden aan boord. Flipje zeurt niet over het weekend vrij en Flipje is ook nog tevreden met 600,- dollar in de maand. Mooi toch kan Tja ikke voor een appel en inmiddels een half ei naar boven rammelen.

    Goed bezig in de binnenvaart! Toch???

  • joan

    Beste meneer Vette ik vraag mij af wat het u opleverd zoals bezig bent. Ik ken u alleen van uw smerige geintjes, ik ken tja ikke heel goed en als we ergens liggen gaan onze matrozen overal mee naar toe. Er word goed voor ze gezorgd en ze horen bij de familie. Het enige wat ik van u mee krijg is een misselijk gevoel u vind uzelf nog beter dan de paus. Blijf dromen want u heeft 300 schippers zo goed als de nek om gedraaid. Samen met nog zo’n zogenaamde heilige

  • blij met mijn slowaak

    de vette je hebt je vete gewonnen hou dan ook een keer op,we weten hoe jij over iets denkt dat moeten we tot in den treure lezen op alle artikeltjes

  • C. de Vette

    @ Tja ikke.

    Ik hoor vaak van dezelfde schippers dat zij tobben met personeel,de vraag is dan altijd,aan wie ligt het nu

  • tja ikke

    Laat me raden, een blinde of doofstomme??? Niet dat die mense geen kans verdienen hoor maar kan me niet voorstelle dat er iemand anders met u kan werke. Wij hebbe na jaren tobbe nu eensuper matroos, jawel al heel wat jaren,en nee,geen blinde of doofstomme,gewoon een fijne filipijnse jongen, en geloof me,wij wilde niet eens dat Gyron adverteerde,stel je voor dat er weer zo’n hopeloos geval op af kwam! Nee dank je feestelijk, maar nu, dankzij u!!! Krijgen we straks allemaal een jongen via het uvw, zit misschien alwel 10 jaar thuis omdat hij het vertikt om te werke of eigenlijk schoorsteenveger is waar geen werk meer voor is maar vooruit! We blijven lachen! Dit is overigens mijn laatste reactie,heb geen tijd meer,moete hard varen naar boven enz,voor een appel en een ei uiteraard,daarom hadde wij ook zo’n goedkope filipijn…. kan niet anders… En hou me ook liever bezig met onze filipijn, want dat we die graag willen houden is nog altijd het belangrijkste! Ik wens u het allerbeste en hoop van harte dat die 300 gedupeerde schippers er niet achter komen waar ze u kunne vinde!

  • C.de Vette

    @ Tja ik.
    Het spijt mij dat deze vacature reeds vergeven is,dat schreef Gyron crew ook altijd als zich een Nederlander meldde.
    Allen klopt dat bij mij zowaar,op een of andere manier is het verloop bij mij inderdaad minimaal,een van mijn medewerkers is er zelfs al 20 jaar dus ik denk dat u wat verder zoeken moet,maar er schijnt veel plaats vrij te komen,dus houdt moed,u komt er wel.

  • tja ik

    # H van Buuren:

    Het verbaast me dat uw reactie blijft staan, shipcrew mag hier eigenlijk niet genoemd worde hoor,die hebbe zo d’r vriendjes hier…. Maar ik ben blij dat er nu gezegd word dat ze valse reclame maken,plus het feit dat ze onze filipijn meerdere malen uit de vooronder hebbe geprobeerd te kopen, dus ik zou zegge,Laad op die boef! Weer een rechtszaak!
    # C de Vette:

    Mag ik alsjeblieft bij u komen varen?????? Wat zal ik het ongekend goed krijgen want wat bent u een fantastisch mens zeg!!! Petje af hoor,vooral het feit dat u de instanties zo op d’r nek hebt gezete om Gyron erbij te lappe, daar zijn die 300 schippers die nu zonder personeel zitte u enorm dankbaar voor! O nee dat was natuurlijk allemaal onder het mom dat u die jongens een goed leven wilt geven, nou onze matroos is je dankbaar hoor,toekomst onzeker, huis gefincieerd op zjn inkomen bij Gyron,enz enz,chapeau! dank u,dank u!!

  • kees

    Geen wonder dat Gerwil en Shipcrew het over willen nemen dat is een goudmijn zo zie je maar er wordt meer aan de binnenvaart verdiendt dan in de binnenvaart

  • Ed Landsmeer

    @Vaart binnen
    Groot gelijk,ik heb het al een aantal keren aangehaald.
    Alleen om matroos te worden in de binnenvaart moet je bijna Doctorandus zijn.
    Dat zou weer eens geëvolueerd moeten worden,en is er misschien kans dat er weer voldoende matrozen zijn.
    Groet Ed

  • Skipper

    Joop en sckipper@ leer eerst eens schrijven, dit is amper te vertalen man. En zijn vrouw weet donders goed wat er gadaan werdt.

  • Ed

    meneer de vette uw schoonmoeder kon geen kinderen krijgen zeker.Het zou beter zijn als jullie (ook abrahamse) met geldende bewijzen kwamen dan al dat geroddel.Ga doen waar je goed in ben en niet al dat geroddel over een ander die op dit moment zich niet kan verdedigen.Jullie zitten een beetje in het luchtledige te roepen,maar grondige bewijzen hebben we nog steeds niet gezien.Als je een beetje vent bent ga je naar GC toe MET bewijs over wat er allemaal niet goed is,maar jullie hebben dat niet dus blijf je maar lekker doormekkeren.hebben jullie niks anders te doen?

  • joop.

    nou Rhienk Abrahamse ik vind die uit spraak niet corekt zijn vrouw weet niet wat er in het bedrijf en zijn kinderen wat hij doed ik vind het erg voor zijn gezin wat denk u hoe dat gezin hier mee gecomfeteerd wort en voor al zijn kinderen op school en buiten de deur

  • sckipper

    zoo dat de heeren in den Haag zo menister Kamp Giron Crew aan pakt dan moet het recht zijn gang gaan dan moet hij ook die Nederlanse transportbedrijven die in Polen en Romenie een kantoor op gestart heben die ook die jongens goet koop laten rijden onder het C.O.Loon werken dat is ook conkerentie vervalsing,nou wij hebben ook een Fillepijn aan boord al vijf jaar hij is ook weg gegaan bij Geron Crew om dat mijn boekhouder mij heeft gewaarschuwt heeft als er geen loonbelasting betaald wort dan dreien wij als nog die loon belasting te betalen en dat is ook gebeurt zoo dat mijn Fillepijn terug kwam aanboord hat hij verschillen de blastingaangiften bij hem zo dat wij die maar betaald hebben maar wij hebben een helle goeden boekhouder die heeft gezorgt dat wij dat geld weer terug kreeg dus als er iets niet in de haak is dan hoord de boekhouder je intelichten om problemen te vermijden die van ons heeft maar een jaar bij Ceron Crew geweest en is ton via een ander uitzendburo terug gekomen maar ik vint het maar raar sls iets niet in den haak is dat ze dan nog een verblijfvergunning blijven af geven dit is niet voor eerst dat dit in op spraak is ze hebben hem zegang laten gaan en nu komenze in op spraak en die jongen en zijn medewerkers op te sluiten dit hat niet zover hoeven tekomen als ze in den Haag beter der werk hadden gedaan ik vind de RECHTSTAAT onaksetabel

  • C.de Vette

    @ Waterrat

    Hoe zou het zijn als de man in kwestie daar eens over nagedacht had??? en wel voordat hij daaraan begon

  • Skipper

    Waterrat@ Die wist ook beter, het is niet de eerste keer dat daar stront aan de knikker zit. Medelijden, juist met die kinderen, die kunnen er echt niets aan doen, maar de rest…………

  • waterrat

    Ongelooflijk wat een reacties en een gehakketak. Heeft niemand nu eens gedacht aan mevrouw Kornet en haar zes kinderen? Wat een egoïsten hier allemaal. Bang voor hun eigen hachje, maar meeleven met haar die nu al weken lang de boel moet runnen, daar hoor je niemand over.
    Wees een kerel en kijk ook eens verder dan je eigen deur!

  • Rienk Abrahamse

    Hans heeft helemaal gelijk. De meeste schippers vinden het wel makkelijk, geen omkijken naar administratie, geen last meer met vrije dagen, reizen naar boord. En altijd een vrolijk smilende Filipijn, die natuuurlijk hier graag wil werken, omdat het alternatief, zoals in de zeevaart zeker niet beter is.

    Maar is het geoorloofd? Eindelijk acties door de overheid, eindelijk wordt er ingegrepen. Vorig jaar nog in Gorkum, vergadering over de CAO binnenvaart bijgewoond. Iedereen in de zaal wilde die behouden. Maar onmogelijk als ernaast een markt onstaat via uizendbureaus met filipijnen. Pensioenspremies, die voor niet 1 filipijn zijn afgedragen. Zowel in websites van Gyron Crew, als van OceanRiver staat duidelijk, dat loonbelasting niet in Nederland wordt afgedragen. Dus wat CAO, geen enkele waarde als deze praktijken zouden doorgaan.

    Ik heb nog steeds de hoop, dat de bonden ook eindelijk een standpunt innemen, dat voor de langere termijn een normale CAO zou moeten gelden voor alle opvarenden van nederlandse schepen.

    En degenen die zeggen net zo duur uit te zijn als met een europese matroos: dan bent u blijkbaar zo dom om de tussenfiguren te spekken in Werkendam.

    Wetgeving is belangrijk, het is hier gelukkig geen anarchie. En ik ben blij, dat de overheid hier nu eens op controleerd.

  • H. van Buren

    Het zou verstandig zijn als vele onder U zich eerst in de wetgeving zouden verdiepen en daarna pas zouden reageren op bepaalde artikelen. Ook is er al verschillende keren door branche organisaties op gewezen wat de plichten voor inleners zijn. Op dit moment is geen enkel uitzendbureau wat zich richt op de binnenvaart, aangesloten bij de Stichting Normering Arbeid. Daardoor is de inlener zelf verantwoordelijk voor het afdragen van de premies, wanneer het uitzendbureau dit niet doet. Het is dus dom om in zee te gaan met een uitzendbureau, dat zichzelf niet heeft geregistreerd bij de Stichting Normering Arbeid. Gyron Crew Inc. Manilla was wel geregistreerd tot 01-11-2011. Geen enkele inlener van Gyron Crew Inc. Manilla moet zich zorgen maken over de premies van voor 01-11-2011. Alle overige Gyron Crew bedrijven waren of zijn niet geregistreed.
    Shipcrew zou er verstandig aan doen eerst de registratie van de Stichting Normering Arbeid af te wachten al vorens via de website te laten weten dat ze dat gaan doen. Bij de Stichting Normering Arbeid was vanmiddag nog niets bekend van een aanvraag. Het traject tussen de aanvraag en de registratie kan ook nog enkele maanden in beslag nemen, dus Shipcrew geen misleidende reclame graag. Voorlopig is dus ook iedere inlener van Shipcrew zelf verantwoordelijk.

  • Ed

    En waar blijft minister Kamp nu met z’n prioriteit genietend aanbod?
    Nog niet zolang geleden is er een brief gestuurd dat het over zou zijn met werknemers van buiten de EU.en was Shipcrew de eerste die de handdoek ik de ring gooide en met polen verder ging.Vanwaar zijn interesse voor de mensen die nu naar huis gaan?? Als het goed is moeten er nu zo’n 50.000 mensen in de rij staan toch?? Waarom dan zo’n ophef allemaal.

  • zogenaamde slavendrijver

    @ de Vette,

    De feest dagen en weekenden liggen wij meestal stil. In de weekenden en feestdagen is hij meestal bij zijn vrienden te vinden dus met de vrije tijds regeling zit het wel goed hoor. Hij zit bij ons niet 7 dagen 24 uur aan boord! In u reactie neemt u de gehele binnenvaart maar daar zit nogal verschil in. Zoals u zegt met twee man (gewoon maand op, maand af ook geen weekeinden vrij zoals ik eerder heb gelezen in een van u reactie,s) ben je een ongeveer 500,- per maand meer kwijt. Deze afweging maakt u zelf omdat u waarschijnlijk twee goede mensen in dienst heeft die u voor 4500,- per jaar niet wil laten lopen. Ik redeneer precies hetzelfde als het gaat om de tevredenheid van iemand en 4500,- euro extra dat vind ik onze Filippijn ook zeker waard. Ik zie het verschil niet echt alleen de periode die ze niet thuis zijn. De periode niet thuis is een afweging die iemand maakt. Er zijn behoorlijk wat Nederlanders die ook in het buitenland werken en leven. Ik schrijf 4500,- euro omdat wij ook 3 maanden per jaar hier gebruik van maken. Dus de 15 keer dat u dit heeft uitgelegd vind ik 15 keer onterecht.
    Nu veranderd er niets in de feiten want Gyron Crew gaat eruit en er zijn weer bureaus die het overnemen.
    Over het in dienst nemen van onze Filippijn is nooit mijn eigen afweging geweest. Al jaren geleden ben ik hierover begonnen en tot deze week durfde hij het niet aan. Het was vooral het onwetende waarom hij het niet aandurfde en hij was tevreden over Gyron Crew. De kosten tussen zelf in dienst nemen en via een bureau liggen op dit moment ongeveer op 200,- euro en ik had dit zelf ruimer ingeschat.
    Ik heb hierover vanmorgen een kant tekening geplaats maar gezien de 200,- euro is dit onterecht.

    @Jan de opmerkingen die u maakt of ze nog betaald worden zijn tot en met het loon van April onterecht.
    Onze Filippijn heeft zijn geld van April ontvangen en ze zeggen dat ook Mei gewoon wordt uitbetaald. Ook heb ik met mijn Filippijn de afspraak gemaakt dat hij elk dubbeltje die hij mist via Gyron van mijn krijgt uitbetaald.
    Aangezien de opmerking slavernij ben ik het volledig met uw eens en ik maak mijn eigen daar ook echt kwaad over.
    Als je gisteren zowel mijzelf als onze Filippijn ziet zitten omdat het eind Mei eventueel zou stoppen schieten maken deze opmerkingen geheel onterecht.

  • C.de Vette

    Z.G, slavendrijver.

    Het principe van concurrentie vervalsing zit hem in het vaarsysteem.
    U en vele met u rekenen met een 5 daagse werkweek van 40 uur.
    Echter zou de matroos dan tenminste ieder weekend naar huis moeten kunnen.
    Omdat dit niet kan,en een 40 uurs werkweek sowieso
    een farce is in de binnenvaart,moet men met een vrijetijds regeling werken,dan heeft men dus 2 man op 1 arbeidsplaats.
    Zo zag ik vorige week nog een matroos die perse niet na 17:00 uur werkt om 19:30 uur nog schutten in Gambsheim,weet je.
    En aangezien we goed personeel willen hebben en geen hashrokende alcoholisten,moet daar ook wat tegenover staan,voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan klagen werkt niet.
    Een netto loon komt dan tussen 1400 en 1600 euro per maand,en dat dus 2 keer,maar dat heb ik intussen al 15 keer uitgelegd.
    Men rekent altijd met een 16 jarig jochie,maar men verwacht een 26 jarige allround matroos

  • jan

    Wie is hier nu de dupe van denk uiteindelijk de jongens
    Jongens die 6 of 8 maanden van huis zijn om hier geld te verdienen om hun familie te onderhouden
    Want zo gaat dat daar
    Moeten maar afwachten of ze worden betaald door Gyron en zitten zonder werk
    En wat nou slavernij je moet niet alles over een kam scheren er zitten slechten tussen ongetwijfeld maar ook heel veel goeie maar daar lees ik niets over

  • Vaartbinnen

    Goede zaak!

    We kunnen veel beter inzetten op het werven van Nederlandse jongelui. Daarom doe ik een dringende oproep aan alle ongeorganiseerde werkgevers in de binnenvaart.

    Verenigd U zich nou eens zodat er weer een goede CAO voor ons kan komen. Dit zal de sector aantrekkelijker maken voor Nederlandse jongelui. Dan zijn al die houtje touwtje constructies met Filipijnen totaal overbodig.

  • wil

    hoera hoera…… mei 2012 slavernij op rijn en binnenvaart afgeschaft.

  • zogenaamde slavendrijver

    @ de Vette,

    Waar blijft je overtuiging van concurrentie vervalsing? Ook moet ik u overtuiging van navorderingen nog zien want als Gyron een rechtszaak hierover heeft gehad waaruit bleek dat ze geen belasting behoefde te betalen dan vraag ik mijn eigen af of ze dit uberhaubt zouden kunnen vorderen naar ons toe. Er is ook een aantal jaren belasting betaald wat daarna weer terug gevorderd is dit zal ook u bekend zijn.
    @Skipper het te veel aan de stok blijven hangen heeft mijn al jaren geergerd. De transperantie bij Gyron Crew was te somber en ik ben hierover meerdere malen begonnen. Het direct in dienst nemen heb ik al jaren eerder gevraagd maar mijn filipijn was daar te benauwd voor. Inmiddels is mijn bekend dat de extra kosten via een Gerwil ongeveer 200,- euro zijn en dat vind ik acceptabel dus bij deze heeft Gerwil een klant erbij. Ik heb hier nooit afgegeven op Gerwil maar wel meneer Arnoudse en het waarom heb ik al uitgelegd. Je bewoording lullo …..laat maar.

  • Skipper

    Nieuwsgierig@ Ik snap wat u bedoeld, maar die aanhangers van GC willen dat niet zien. Ze geven liever af op de concurent waar wel alles per maand afgedragen en betaald wordt (met specificatie). Als je wat vroeg aan GC over dat soort dingen werd je de deur gewezen, zo ook herinner ik mij één zaak van…… En nu gaan ze proberen om ze zelf in dienst te nemen want er zit teveel tussen. Dat zegger DIE ondernemers die bij GC zitten, dus lullo’s dat is al een jaar of 7 dat er TEVEEL aan die strijkstok blijft hangen. Nu gaan pas hun ogen open, en geven af op de concurent die alles zwart op wit elke maand verzorgd !!!

  • Nieuwsgierig

    Beste zg slavendrijver
    Ik lees alle reacties met veel plezier, over hoeveel Uw matroos wel niet kreeg etc.
    Helaas lees ik 1 ding niet had Uw Filipijnse matroos een BSN nummer, want zonder BSN nummer kan de beste man hier niet legaal werken.
    Ik heb ook een poosje via G.C. gewerkt maar bij de derde matroos was het afgelopen want ik vroeg om een BSN/Sofinummer, na deze vraag werd het contract eenzijdig verbroken.
    Ik heb tevens nog steeds de kopie contracten in handen waaruit blijkt dat de desbetreffende matroos 600 dollar kreeg.
    Ik moet toegeven dat ik het jammer vond dat hij niet meer terugkwam, maar vond dit te link met betrekking op de inlenersaansprakelijkheid.
    Ik durf tevens niet te tekenen met mijn eigen naam vanwege de spreekwoordelijke lange armen en/of tenen.
    Sorry

  • C. de Vette

    @ Z.G.

    Interessant,als uw matroos nu 1800 euro gekregen zou hebben,over welk bedrag is er dan belasting afgedragen.
    Indien dit klopt,zouden er nog aardige navorderingen kunnen komen

  • zogenaamde slavendrijver!!

    Hoi Skipper,

    Als u de reactie,s heeft gezien waren ze op sommige momenten niet gericht op de heer Kornet of Lafeber maar naar de schipper die met dit bureau werkt(e). Wij hebben in die 5 jaar wel verhalen gehoord maar nooit ondervonden. Mijn matroos heeft nooit gewerkt voor 400 dollar! Toen hij bij ons begon kreeg hij 1200 dollar en is inmiddels door gegroeid naar 1800,- euro.
    Meneer Shipcrew heeft over de rug van andere proberen te groeien en gelukkig krijgt hij de deksel op zijn neus. Het is hetzelfde als ik u helemaal zwart ga praten om een reisje te krijgen sterker nog Filipijnen bij andere schippers om praten in een voorwoning, pff hoever moet je gaan. De intentie van shipcrew is ook gewoon geld verdienen net als een ander niet beter. Meneer de Vette heeft verschillende opmerkingen gemaakt over valse concurrentie en andere dood doeners. Vandaar de reactie op meneer de Vette. Wat ik wel stoer vindt is de reactie plaatsen met zijn naam eronder dat wil ik wel gezegd hebben daarvoor ben ik persoonlijk te bang omdat je dan persoonlijk aangevallen wordt waar ik niets voor voel. Ik heb in mijn verhaal geen medelijden met de heer Lafeber of Kornet als ze veroordeeld worden. De verhalen worden na mijn idee wel overtrokken maar daar zal de rechter over oordelen. Nogmaaals als er dingen zijn gebeurt die niet kunnen moeten ze aangepakt worden daar denk ik niet anders over. Natuurlijk was ik het niet met alles eens bij Gyron maar ik heb dit altijd aangegeven en soms aangevochten. Wij zijn nu zelf bezig om onze Filipijn in dienst te nemen want het is enorm wat er blijf zitten. Volgens mijn ligt er een markt waarbij er open en bloot staat omschreven wat er verdient wordt aan een personeels lid. Nu blijft er tussen uitbetaling matroos en schipper 1850,- zitten en dat is veel en mijn inziens te veel.

  • Skipper

    @ zg slavendrijver, vanwaar die haat tegen de concurent. Zijn jullie al die jaren gehersenspoeld door GC. De concurenten die er zijn die hebben alles DIK in orde, daar zijn geen invallen en arrestatie’s gaande of geweest. Moet men aan het denken zetten toch?? Wees een vent en geef eens toe dat hier praktijken gaande waren die het daglicht niet konden verdragen. En de heer Lafeber en Kornet, ach alles afnemen en nooit meer een zaak beginnen. Laat ze eens voelen hoe een filippijn zich in zijn land voelt zonder geld. Medelijden, nee zeker niet dit was een doordacht spelletje wat verkeerd afgelopen is. Ze geven anderen de schuld, dat gaat als een lopend vuurtje, maar de schuldige zijn zij zelf.

  • C.de Vette

    @z.g. slavendrijver.

    Zelf aannemen en nog een eerlijke vrijetijds regeling,dan ben ik echt tevreden met je

  • zogenaamde slavendrijver!!

    Een knap staaltje van de bonden en Gerwil dat moet gezegd worden. Nou gaat Gyron Crew eruit en Gerwil krijgt een super boost.
    Shipcrew 6 klanten erbij ,hahaha heerlijk eigenlijk 6 te veel maar vooruit!!!!
    De kosten zijn goed omhoog gegaan zo,n 150,- euro per maand. Wel gaat onze matroos minder verdienen maar al met al is hij er blij mee. We zijn nog wel bezig om hem zelf in dienst te nemen want voor mijn gevoel blijft er heel veel tussen zitten. Dus meneer de Vette we kunnen nu alleen tegen goede tarieven varen hoor. Groetjes

  • rico relanes

    We,filipino’s,hoping for whatever the court’s decision will be benificial to all concerned.we believed that the justice system here in the netherlands will do anything necessary to find out the truth….
    At the end justice will prevail..because NO ONE is above the law…

  • Skipper

    C.deVette@ Een geweldige spreuk, ik hou daar wel van, en waaroom? Het is ook zo, er zitten er NOG STEEDS 2 in de lik en de 3e wordt weer gezocht. MAAR DAT IS OMDAT ZE ONSCHULDIG ZIJN !!!! Ha ha ha, want het tegendeel is nog niet bewezen. Hebben DIE gyron aanhangers dan ook een plaat voor hun kop? De bewijzen zijn er waar ze van worden beticht. En toen sprak men, aangehouden voor enkel een verhoor, is wel raar dat je daar 44 dagen VOORLOPIG voor moet zitten !

  • C. de Vette

    Loopt een man s’nachts van de loopplank af met een televisie op zijn nek.
    Roept de schipper,die net aan boord komt.houd de dief,houd de dief.zegt de man met de tv op zijn nek,dit is laster,ik ben nog niet veroordeeld!!

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook