Een tevreden boordbankier

‘Het grote voordeel van telebankieren is dat je meteen geïnformeerd bent. Mij hoeft geen enkele bevrachter meer te vertellen dat hij toevallig gisteren geld heeft overgemaakt. Ik kan dat meteen controleren.’

Hans Oomens van ms Aspali is wat hij noemt ‘een tevreden boordbankier’. Sinds 1992 blijft hij via pc en telefoon op de hoogte van zijn inkomsten, uitgaven en saldo. ‘Vroeger duurde het een week, veertien dagen eer je je afschriften zag. Nu weet je meteen hoe het er voor staat. Of het me daadwerkelijk geld scheelt, is moeilijk te zeggen. Als je besluit te gaan telebankieren, hou je niet meer bij wat je anders kwijt zou zijn. In gebruik is het net zo duur of iets goedkoper dan overschrijven per post; ‘t is een dubbeltjeskwestie.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Een tevreden boordbankier | Schuttevaer.nl

Een tevreden boordbankier

‘Het grote voordeel van telebankieren is dat je meteen geïnformeerd bent. Mij hoeft geen enkele bevrachter meer te vertellen dat hij toevallig gisteren geld heeft overgemaakt. Ik kan dat meteen controleren.’

Hans Oomens van ms Aspali is wat hij noemt ‘een tevreden boordbankier’. Sinds 1992 blijft hij via pc en telefoon op de hoogte van zijn inkomsten, uitgaven en saldo. ‘Vroeger duurde het een week, veertien dagen eer je je afschriften zag. Nu weet je meteen hoe het er voor staat. Of het me daadwerkelijk geld scheelt, is moeilijk te zeggen. Als je besluit te gaan telebankieren, hou je niet meer bij wat je anders kwijt zou zijn. In gebruik is het net zo duur of iets goedkoper dan overschrijven per post; ‘t is een dubbeltjeskwestie.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer