Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Europa wil binnenvaart vergaand digitaliseren

Brussel

De Europese Commissie wil de Europese binnenvaart verder digitaliseren. Hiervoor gaat het River Information System (RIS) op de schop en wordt in samenwerking met een expertgroep, Digital Inland Waterway Area (DINA) ontwikkeld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (6)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • c hoogendoorn

    Mensen onthoud een ding dit is al verder dan men denkt. Ik stel voor om iedere nederlander een zender in de auto te laten plaatsen .zodat als men van huis gaat de overheid kan bepalen hoe laat men ergens aan moet komen dus beetje langzamer .beetje sneller .dit alles onder het mom van milieu en voor u eigen portemonai .de wereld zou te klein zijn als men dit alleen maar voorstelde.

  • G.M. Noldes

    Als het zo door gaat komt Kim jung Un hier kijken hoe hij zijn bevolking onder de duim moet houden.

    Ook de zogenaamde verontwaardiging van de westerse wereld over de wijze waarmee bv China en Noord Korea met hun bevolking omgaat is niets meer of minder dan zeer grote jaloezie.

    Ik lees het als een elektronische enkelband voor de binnenvaart, waarbij alle belanghebbende van een lagere vracht, en handhavers, ongebreideld toegang hebben tot data van schepen en de personen die erop varen, en daarmee de personen kunnen (en gaan) chanteren.

    Tevens gaat een commercieel bedrijf (Autena), dat er alle belang bij heeft om zoveel mogelijk IT “oplossingen” (lees onzin) te slijten aan de binnenvaart mij vertegenwoordigen???????????

    Zoals gewoonlijk dient deze onzin twee doelen. Ten eerste een (nog) lagere vracht, en ten tweede het uitroeien van de door de overheid zo verafschuwde “pappa en mamma” bedrijven.

    Word het niet eens tijd om het Franse voorbeeld van ruim twee eeuwen geleden te volgen??????

  • Jim Grooten

    Dat IWT ( IWT -tool) zou eens voor andere zaken moeten gaan ,en niet voor een app.
    Ligplaatsen voor binnenvaart zijn hard nodig en ook betere inkomsten ( markttransparantie)
    Dat achtervolgings systeem DINA is alleen om de verladers( ook handhavers) transparantie te geven.

  • L.W. Feenstra

    Het is nu al zo dat als je maandagochtend erachter komt dat er een moffel op de motor lekt en deze eerst gaat vervangen voor je vertrekt je om kwart over acht al de bevrachter aan de lijn hebt met de vraag van de klant waarom je nog niet aan het varen bent... Ondanks de geheimhoudingsplicht ben je via AIS nog altijd te volgen op ILLEGALE websites als marintraffic.com, vesselfinder.com enz.. Daarnaast zijn in de binnenvaart de AIS gegevens herleidbaar naar personen en valt deze tegenwoordig dus ook gewoon onder de nieuwe AVG wetgeving. In het licht van de nieuwe AVG vraag ik me soms toch af of er ergens in de kleine lettertjes een uitzonderingsclausule staat voor de in de scheepvaart werkzame mensen.

  • Wo bleibt der Datenschutz?

  • M. Smitsman

    “maar de informatie moet tevens veilig beschikbaar komen voor andere geselecteerde belanghebbenden, zoals de autoriteiten en terminals”

    Einde citaat.

    Ofwel het net sluit zich steeds verder... al uw bewegingen worden steeds meer nagegaan en gecontroleerd. En O WEE als u te veel beweegt of onwelgevallige bewegingen maakt...

Lees ook