Choozze beperkt dataverbruik sterk

Telecomaanbieder Choozze zet per direct het mes in hun mobiele abonnement Choozze Bright. Het dataverkeer onder hun ‘Eerlijk Verbruik Beleid’ wordt teruggebracht tot 5 GB in Nederland en 0,5 GB in Europa (was tot nu toe 10 GB overal in Europa).

Ook het aantal maximaal toegestane belminuten en SMS’jes wordt gekortwiekt. De 3000 belminuten en berichtjes zijn vanaf nu beperkt tot 500 in de maand.

In een mailtje aan alle gebruikers schrijft het bedrijf: ‘Bij handhaving gaan wij uit van de grenzen binnen het Eerlijk Verbruik Beleid. Deze zijn gebaseerd op onze inschatting van het gemiddelde verbruik van de Nederlandse consument. Echter, het Choozze Bright abonnement blijkt zeer interessant voor mensen die onevenredig veel data in het binnenland en vooral in het buitenland verbruiken. Dit onevenredige verbruik past niet binnen het Eerlijk Verbruik Beleid van Choozze, waardoor wij genoodzaakt zijn het Eerlijk Verbruik Beleid strikter te handhaven.’

Onder abonnees ontstond de afgelopen weken grote onrust toen bleek dat Choozze op het oog vrij willekeurig de datakraan afsloot. Volgens meldingen op een speciaal in het leven geroepen klachtensite op Facebook gebeurde dat al bij gebruikers die nog geen 10% van de door hen ingekochte 10 GB hadden verbruikt. Onder hen veel schippers die vanwege het aantrekkelijke aanbod meteen voor een jaar hadden vooruitbetaald.

Choozze biedt klanten die voor 3, 6 of 12 maanden hebben betaald aan om het abonnement te beëindigen. Ze krijgen dan hun resterende bedrag terug. Over een schadevergoeding voor de gemiste data in april wordt in de e-mail niet gerept. (BO)

 

Choozze beperkt dataverbruik sterk | Schuttevaer.nl

Choozze beperkt dataverbruik sterk

Telecomaanbieder Choozze zet per direct het mes in hun mobiele abonnement Choozze Bright. Het dataverkeer onder hun ‘Eerlijk Verbruik Beleid’ wordt teruggebracht tot 5 GB in Nederland en 0,5 GB in Europa (was tot nu toe 10 GB overal in Europa).

Ook het aantal maximaal toegestane belminuten en SMS’jes wordt gekortwiekt. De 3000 belminuten en berichtjes zijn vanaf nu beperkt tot 500 in de maand.

In een mailtje aan alle gebruikers schrijft het bedrijf: ‘Bij handhaving gaan wij uit van de grenzen binnen het Eerlijk Verbruik Beleid. Deze zijn gebaseerd op onze inschatting van het gemiddelde verbruik van de Nederlandse consument. Echter, het Choozze Bright abonnement blijkt zeer interessant voor mensen die onevenredig veel data in het binnenland en vooral in het buitenland verbruiken. Dit onevenredige verbruik past niet binnen het Eerlijk Verbruik Beleid van Choozze, waardoor wij genoodzaakt zijn het Eerlijk Verbruik Beleid strikter te handhaven.’

Onder abonnees ontstond de afgelopen weken grote onrust toen bleek dat Choozze op het oog vrij willekeurig de datakraan afsloot. Volgens meldingen op een speciaal in het leven geroepen klachtensite op Facebook gebeurde dat al bij gebruikers die nog geen 10% van de door hen ingekochte 10 GB hadden verbruikt. Onder hen veel schippers die vanwege het aantrekkelijke aanbod meteen voor een jaar hadden vooruitbetaald.

Choozze biedt klanten die voor 3, 6 of 12 maanden hebben betaald aan om het abonnement te beëindigen. Ze krijgen dan hun resterende bedrag terug. Over een schadevergoeding voor de gemiste data in april wordt in de e-mail niet gerept. (BO)