Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Klanten klagen over goedkope telecomprovider Choozze

DEVENTER

Het regent sinds vorige maand klachten over telecomprovider Choozze. Abonnees zeggen mails te ontvangen waarin het bedrijf dreigt met afsluiting bij overschrijding van het datagebruik, terwijl vrijwel onbeperkt gebruik was toegezegd. Een aantal klanten meldt daadwerkelijk voor enige tijd afgesloten te zijn geweest.

Choozze lanceerde vorig jaar augustus een voordelig abonnement waarover ook in Schuttevaer werd geschreven. Onder de naam Choozze Bright kwam het bedrijf uit Enschede met een aanbieding waarmee onder de Fair Use Policy in heel Europa van mobiel internet, mobiele telefonie en SMS gebruik kon worden gemaakt. En dat tegen een aantrekkelijk tarief van 35 euro per maand of 300 euro per jaar bij vooruitbetaling. Als richtlijn voor fair use werd een verbruik van 10 GB internet, 3000 minuten bellen en 3000 SMS’jes gegeven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (5)
  • G.M.M. Hobbenschot

    Beste allen,

    Ik las zojuist over de problemen rond aanbieder Choozze.

    Graag wil ik als binnenvaartjurist (en gewezen rechtsbijstandjurist) met kennis van algemene voorwaarden hier wel naar kijken.

    Misschien dat e.e.a gebundeld namens de binnenvaartondernemers (mijn doelgroep) opgepakt kan worden.

    Laat eenieder die dergelijke problemen heeft zich maar bij mij melden.

    P.S. Bedenk overigens wel dat zaken die door een rechtsbijstandverzekeraar kunnen worden gedekt eerst daar moeten worden gemeld.

    Met vriendelijke groet,

    mr G.M.M. (Gerlo) Hobbenschot

    info@hobbenschotjuridischediensten.nl
    06-10944813

  • Roelof Kingma

    Ik Choozze ervoor om nog even bij Vodafone te blijven. Films kijken doe ik wel thuis.
    Sterkte voor degene die te maken hebben met de UNfair policy van Choozze. Advies? Gezamenlijk een jurist laten uitzoeken of je na het aangaan van een overeenkomst met bijhorende ‘Algemene Voorwaarden’, deze – zonder de klant daarvan in kennis te stellen of instemming te vragen – straffeloos mag wijzigen. Succes!!

  • H.H.A. Lenten

    Ook ik ben nu afgesloten door Choozze.
    Dit al na 10 dagen en ‘slechts’ 3,5 GB internet verbruik!!
    Choozze meld in de mail dat de eerste van volgende maand het internet weer wordt ingeschakeld..

    Dit vraagt om stappen!!

    Harm Lenten

  • J.G.J. van Maren

    helaas blijven de roamingkosten ook na 2015 gewoon bestaan, Europa heeft het hier verloren van de Telekom aanbieders,

  • J.C Hagens

    Blijf toch maar lekker bij de Hollandse Provider die met KPN en Vodafone handel drijft, deze hebben een naam te verliezen.
    Goedkoop is toch altijd Duurkoop.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook