Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Binnenvaart wacht palet aan schone voortstuwingsopties

WERKENDAM

Op de 112e jaarvergadering van de afdeling Werkendam van Koninklijke BLN-Schuttevaer ging voorzitter Chris Kornet 27 december in op de veranderingen die de binnenvaart op motorengebied te wachten staan.

1 / 1
Drikus Versluis neemt na 19 jaar in het bestuur afscheid als penningmeester. (Foto Hans Heynen)

Drikus Versluis neemt na 19 jaar in het bestuur afscheid als penningmeester. (Foto Hans Heynen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • G.M. Noldes

    Die stapels vreugde vuren is "biomassa" dus kan het helemaal geen kwaad Piet, en telt niet mee in de CO 2 uitstoot, je kan op twee oren slapen ;-)

  • Piet Bennik

    Ik begin steeds minder te snappen van de overheid.

    We tekenen een klimaat akkoord geven vervolgens bergen geld uit en vervuilen het milieu gigantisch om dit aan de man te brengen.

    Maar we verbranden met oud en nieuw doelloos hout en schieten duizenden tonnen zware metalen de lucht in.
    En dan heb ik het niet eens over de CO2 uitstoot voor het doelloos halen en brengen.

    Vertel mij maar hoe ik dan milieu bewust moet leven.
    Ik weet het niet meer.

  • C.J.J le Sage

    Even een kleine aanpassing.
    In de verordening (EU) 2016/1628 van het Europees Parlement en de Raad en het rapport Frequently Asked Questions (EU regulation 2016/1628) ? Daar staat dat er een overgangstermijn is van 18 maanden na de inwerkingtreding van Euro stage 5 . Er zouden dan nog motoren mogen worden ingebouwd die voldoen aan de eisen van Euro stage 3a/CCR2 met een verlenging van 6 maanden (in totaal 24 maanden).

  • M. Smitsman

    Het emissieloos varen op accu’s. ‘Dat is een onomkeerbaar feit’, aldus Kornet. Einde citaat.

    Een feit is dat de noodklok nu al geluid wordt, met name in de automotive-branche over een oplopend tekort aan zeer kostbare grondstoffen voor accu’s. En dat terwijl er nog maar een klein percentage van ons wagenpark volledig elektrisch is. Hoe moet het dan als alles elektrisch moet worden? En zeker bij ons als grootverbruiker in de binnenvaart. Zo onomkeerbaar is dat feit dus nog niet.

Lees ook